>> לרכישת המהדורה הדיגיטלית, לחצו כאן.
>> לרכישת המהדורה המודפסת, לחצו כאן (רכישה מוקדמת, אי"ה הספר אמור להגיע מהדפוס בימים הקרובים).
לא הבנתי איך זה קשור לאוהב ציון
אומר אני שבדברים אלו יש חוצפה והתרסה ובזיון, והכותב אינו כזה תמים, אלא שמח למצוא הזדמנות להביא מה שמחקו לו בעבראיני יודע מה יש למשפחת אוהב ציון עם מר"ן שליט"א אך לאחרונה ראיתי שכתב אחד ממשפחתו בכותרת "נט בר נ"ט לכתחילה?", ואיני יודע אם בא לקנטר או לברר את האמת להלכה.
ידועה דעתו של מרן הגרע"י שהדבר מותר לכתחילה. לעומת יבלטו"א הגריח"ס שליטא סובר שזה רק בדיעבד.
וכן סוברים הגרב"צ אש והגר"ש משאש.
והנה לאחרונה הרב הראשי תקף את בעל ספר טעמו וראו בענין זה. והנה לפניכם מה שכתב לי הרב טעמו וראו.
שלום וברכה.
יישר כח על דבריו הנפלאים.
הנה גופא דעובדא הכי הוה, לפני שהוצאתי את ספרי טעמו וראו הגשתיו לפני הגר"י יוסף שליט"א שהיה אז ראש ישיבת חזון עובדיה, ואמרתי לו שאם יש לו להשיב על הטענות אז שישיב עליהם לפני הוצאת הספר. הספר היה מונח אצלו כחצי שנה, כאשר באותה תקופה נתן גם לכמה בחורים ואברכים לעבור על הספר. לאחר תקופה זו אמר לי בזה"ל "אני מרים ידים, זה לא פסק שלי אלא של אבא שלי". ובו בזמן כתב לי פתק שאגש איתו למרן הגרע"י זצ"ל ובו ביקש שיעיין בדברינו. הלכתי להפגש עם הגרע"י זצ"ל והצגתי בפניו בקצרה את עיקרי הדברים, ואמר לי בזה"ל "האמת אגיד לך שאני סמכתי על שו"ת בית דוד, אם האחרונים דוחים את הראיות שלו אני אחזור בי". וביקש שאשאיר את הספר. אלא שלא איסתייעא מילתא ואינשי דלא מעלי שיבשו את הענין כמה וכמה פעמים, ולא זכיתי שיעבור על הדברים כדבעי. בכל אופן אני את תשובתי קיבלתי, וכבר מאז ידעתי שהאמת כפי שהעלתי בספר להחמיר בזה לכתחילה כדעת מרן השו"ע ורוב רבותינו הפוסקים. ואיישר חיליה לאורייתא שמשתדל בזה להחזיר עטרה ליושנה כי דבר פשוט הוא שכך נהגו מאז ומעולם להחמיר בזה.
נ.ב
מה שהעיר עלי מעכ"ת שלא הבאתי דברי ההליכות עולם, כנראה שלא ראה בעמוד השער של ספרי שיצא בשנת תשס"א (לפני יותר מעשרים שנה) טרם יצא הס' הליכות עולם.
כמו כן אשמח אם יוכל מעכ"ת לשלוח דבריו אל הגרי"ח סופר שליט"א לשמחו בדברי תורה אלו נגד ההשמצות שהושמעו נגדו לאחרונה בלויין ובעלונים.
בברכת יגדיל תורה ויאדיר
דוד חזן
אלו דברים העלו הבל לפני כבודו?בהיות שהובא לידי הקובץ הזה ומצאתי בו כמה דברים טובים אמרתי להביאו הנה, ולא אכחד כי חלק מהדברים שכתובים בו נראה שלא היו ולא נבראו, וגם יש כאן כמה דברים המעלים הב'ל במחילה מכבוד ידידי הגאון נר"ו, אך את הטוב נקבל יהיה ממי שיהיה
מה בדיוק שיקרתי ומי בדיוק מופלג תורה ויראה, בוא לא ניכנס לפסים אישיים, אבל אני לא חוזר בי מכלוםמשען אני צופה ורואה איך אתה משקר במצח נחושה נגד הני תרי אחי מופלגי תורה ויראה ומציע לך לחזור בך מכל מה שעשית כאן מהר מאד.
כפי שכתבתי לא זכיתי להיות הדובר של מרן, למי שיש כאלה האשמות חמורות מוזמן לפנות להרב בעצמו שמתפלל כל יום בביהכנ''ס בית חביב ליד ביתו או לשלוח לו מכתב, אבל לא להיות כזה חצוף מחוצף עז פנים שמעלה האשמות בלי לבדוק, יסכר פי דוברי שקרתענה על טענת הרב חזן
תדע שיש עליך קפידא גדולה.
אין לי ענין לפתוח שוב נושא ולהתחיל להתווכחאלו דברים העלו הבל לפני כבודו?
תחזקנה ידיך ר' יצחק, ואל יבוש מפני המלעיגים וכו' (רמ"א רס"י א)מה בדיוק שיקרתי ומי בדיוק מופלג תורה ויראה, בוא לא ניכנס לפסים אישיים, אבל אני לא חוזר בי מכלום
ולמי שמזלזל בפומבי במרן שליט"א אין עליו קפידא, הרי ר' יצחק בא ליישב דעתו של גדולתענה על טענת הרב חזן
תדע שיש עליך קפידא גדולה.
עדיף שלא, כדי שלא תצא תקלה תחת ידינו בלה"ר ורכילות חלילה.אין לי ענין לפתוח שוב נושא ולהתחיל להתווכח
אם תתעקש בכל זאת אוכיחך ואערכה לנגד עיניך בדיוק איזה הבלי הבלים הוא כתב
לא עיינתי שם הרבה, אבל מבין השיתין רואים את ההתייחסות שלו למרן, ניכר קצת בהיתר מכירה ועוד.ולא מצאתי דברי הבל.
a066666801@gmail.comאם יש למישהו את המייל של הרב אוהב ציון, אשמח אם יביא לי בהודעה פרטית, אני רוצה להעיר לו איזה הערה.
תודה רבה
חוצפה יסגא!!!נגד ההשמצות שהושמעו נגדו לאחרונה בלויין ובעלונים
איך יכול להיות שכך מרן שליטא אמר לו, אם בהסכמה שכתב לו באותו הספר כתוב בדיוק הפוך, שמותר נט בר נט לכתחלה.???. לאחר תקופה זו אמר לי בזה"ל "אני מרים ידים, זה לא פסק שלי אלא של אבא שלי".
זילזול לא רק במרן הראשון לציון שליט"א אלא גם במרן זיע"א שכאילו נסמך על בית דוד ואם יראו אחרונים שדוחים ראיתו אני יחזור בי.איני יודע מה יש למשפחת אוהב ציון עם מר"ן שליט"א אך לאחרונה ראיתי שכתב אחד ממשפחתו בכותרת "נט בר נ"ט לכתחילה?", ואיני יודע אם בא לקנטר או לברר את האמת להלכה.
ידועה דעתו של מרן הגרע"י שהדבר מותר לכתחילה. לעומת יבלטו"א הגריח"ס שליטא סובר שזה רק בדיעבד.
וכן סוברים הגרב"צ אש והגר"ש משאש.
והנה לאחרונה הרב הראשי תקף את בעל ספר טעמו וראו בענין זה. והנה לפניכם מה שכתב לי הרב טעמו וראו.
שלום וברכה.
יישר כח על דבריו הנפלאים.
הנה גופא דעובדא הכי הוה, לפני שהוצאתי את ספרי טעמו וראו הגשתיו לפני הגר"י יוסף שליט"א שהיה אז ראש ישיבת חזון עובדיה, ואמרתי לו שאם יש לו להשיב על הטענות אז שישיב עליהם לפני הוצאת הספר. הספר היה מונח אצלו כחצי שנה, כאשר באותה תקופה נתן גם לכמה בחורים ואברכים לעבור על הספר. לאחר תקופה זו אמר לי בזה"ל "אני מרים ידים, זה לא פסק שלי אלא של אבא שלי". ובו בזמן כתב לי פתק שאגש איתו למרן הגרע"י זצ"ל ובו ביקש שיעיין בדברינו. הלכתי להפגש עם הגרע"י זצ"ל והצגתי בפניו בקצרה את עיקרי הדברים, ואמר לי בזה"ל "האמת אגיד לך שאני סמכתי על שו"ת בית דוד, אם האחרונים דוחים את הראיות שלו אני אחזור בי". וביקש שאשאיר את הספר. אלא שלא איסתייעא מילתא ואינשי דלא מעלי שיבשו את הענין כמה וכמה פעמים, ולא זכיתי שיעבור על הדברים כדבעי. בכל אופן אני את תשובתי קיבלתי, וכבר מאז ידעתי שהאמת כפי שהעלתי בספר להחמיר בזה לכתחילה כדעת מרן השו"ע ורוב רבותינו הפוסקים. ואיישר חיליה לאורייתא שמשתדל בזה להחזיר עטרה ליושנה כי דבר פשוט הוא שכך נהגו מאז ומעולם להחמיר בזה.
נ.ב
מה שהעיר עלי מעכ"ת שלא הבאתי דברי ההליכות עולם, כנראה שלא ראה בעמוד השער של ספרי שיצא בשנת תשס"א (לפני יותר מעשרים שנה) טרם יצא הס' הליכות עולם.
כמו כן אשמח אם יוכל מעכ"ת לשלוח דבריו אל הגרי"ח סופר שליט"א לשמחו בדברי תורה אלו נגד ההשמצות שהושמעו נגדו לאחרונה בלויין ובעלונים.
בברכת יגדיל תורה ויאדיר
דוד חזן