• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

האם הציע הרב דסלר למרן הגאון רבינו הענק זי"ע להיות ראש ישיבת פונביז' ?

האם הציעו למרן שיהיה ר"י פונביז'

  • לא בטוח

    קולות: 1 7.1%
  • ודאי

    קולות: 1 7.1%
  • לא

    קולות: 11 78.6%
  • מסופק

    קולות: 1 7.1%
  • הרב דסלר הציע באופן חלקי להיות ר"מ

    קולות: 2 14.3%
  • היה ישיבה אחרת

    קולות: 2 14.3%

  • סה"כ בוחרים
    14
  • הסקר נסגר .
די מהנחיתות הזאת.

(דרך אגב, אי אפשר באותה שורה לכתוב 'פרענקי' 'פראנקי', לפני שלוחצים 'פרסם' כדאי לעבור על ההודעה ולבדוק שאין שגיאות הקלדה)

כשמדברים על היסטוריה - צריך דבר ראשון להיצמד לעובדות, ורק אח"כ לתת פרשנויות.



ברמת העובדות,

לא היתה שום שום מחשבה להצעה למרן זיע"א לכהן כראש ישיבה, זה אפילו לא דמיון!

גם ההצעה לתפקיד (שלא ברור מה הוא היה) לא נמסרה למרן זיע"א,

כיון שכמו שרואים במכתב (מצורף) הרב דסלר כותב במפורש מה הוא יעשה באותה פגישה ואת הסיבה שלא יעשה מעבר לכך.



ברמת הפרשנות,

אני לא רואה שום היתכנות של תפקיד שהיה יכול להתאים למרן זיע"א בישיבת פוניבז',

הקו הלימודי חינוכי של שיטת הלימוד של מרן זיע"א ושל ישיבת פוניבז' לא היו יכולים להשתלב בשום סיטואציה,

בפרט, אחרי שמרן פרסם את שיטתו בהקדמת ספרו שיצא לאור באותם שנים.

ובעיקר, שכבר היה ברור באותם שנים שמגמתו של מרן היא בפסיקת הלכה, ולא בלימוד עם בחורים.

זה נכון שהיותו של מרן זיע"א ספרדי מצמצמת מאוד את הסבירות

שמרן היה מקבל תפקיד בישיבת פוניבז', ואיני רואה טעם להאריך בכך.




לי פשוט שלא היה לרב דסלר שום הוו"א להגיע לתוצאה של מינוי מרן בישיבה,

אלא שמפני כבודו של ר' סלמאן ששון ותמיכתו בכולל באנגליה וברב דסלר עשה את אותה פגישה,

כשהוא מבהיר מה יעשה באותה פגישה - 'אוכל רק לעשות הכרה עמו ולשמוע דעותיו והשקפותיו בענין חינוך מצוייני הספרדים'

וגם מדגיש מדוע עושה זאת - 'אתה כתבת לי להתראות את הרב עובדיה'




הצג קובץ מצורף 14414
אתה לא נרגע?

אני לא יהיה בפלא אם אתה לא מתלמידיו של מרן בכלל, כל כך קשה לך לקבל את זה זה לא יאומן, גם אם זה לא נכון אז מה כל המלחמה אתה כבר כמעט שבועיים נלחם על זה בטענה שטוב להעמיד את הדברים על דיוקם...

זה לא משמע כך, אדם שבמשך הרבה זמן מבזבז את זמנו רק כביכול להעמיד את הדברים על דיוקם משמע שלא חשוב לו רק הדיוק אלא דברים אחרים, וד"ל ואכמ"ל.

דבריך נשמעו בטוב טעם ודעת, יואיל כבודו להתקדם לנושא הבא בבקשה...

( אל תשכח לתקן אותי אם היה לי שגיאות...)
 
לא יעזור מה שתוכיח.
הרב דסלר בכלל לא נפגש עם מרן כי תלמידיו לא יודעים מזה.
ומה שכתב שנפגש זה רק בגלל ר' סאלימן ששון.
אבל באמת לא נפגש עמו.
וגם אתכנן לדבר ע"ז עם הרב כהנמן.
והכל על מקומו בא בשלום...

קריידיט שיכתוב ההיסטוריה: @MMH
 
כשלא מתרגלים לדייק במילים, מה הפלא שלא מדייקים בעובדות?
מוזר שאתה לא ספרדי
כ"כ מדייק אתה מתאים לכסא רחמים
אולי תיהיה שם ר"מ
(רק לאחר שתפסיק לזלזל במרן זי"ע ובבנו מרן שליט"א שגם על אף התקיפות מהרב להגר"מ מאזוז נשארים באהבה כן שעליתי בחודש שבט שנה שעברה אל הרב מאזוז ושאלתי אותה שאלה הזכיר שם את מרן שליט"א ואע"פ שבמוצא"ש שהיה לפני כן תקפו האחד את השני)
של מי התמונה של הרב אלישיב או מישהו אחר לא מזהה
 
נערך לאחרונה:
יש לי שאלה: מה לדעתך באמת קרה באותו מפגש?

שאלה שניה: איך זה מסתדר לך עם המכתב המדובר?

דרך אגב: קרדיט ולא קריידיט.

כשלא מתרגלים לדייק במילים, מה הפלא שלא מדייקים בעובדות?
כלום. כי לא היה בכלל מפגש.
או שסתם הם דיברו, כי בלא"ה לרב דסלר לא היה נפק"מ במפגש, וסתם הוא עבד על הרב ששון שהוא ידבר ע"ז אח"כ עם הרב כהנמן.
 
כולם לכאורה ספרדים שהרי משה רבינו היה ממצרים האמוראים מבבל וכן ע"ז הסדר
ביננו אתה כותב נפלא רואים עליך שאתה ת"ח אוהב דקדוק (סבי מראשוני התלמידים, וכן כמה מדודי למדו אצל רה"י הגר"מ מאזוז ) מעריץ את מרן הרב מאזוז.
רק שמחילה זה קצת מציק שאתה מתקן כל שניה (אע"פ שזה נכון ואני רוצה לומר למור שלפעמים הטעיות שלי זה בגלל המהירות בכתיבה)
 
חחח.

כי למי שלא מסוגל להתמודד עם העובדות שהבאתי ועונה בציניות - יש מה לענות...

טעויות ההקלדה (לא טעויות דפוס!) - נובעות מאותה גישה חפיפניקית, שלא מאפשרת לקרוא מכתב ולהבינו לאשורו.

ולכן כתבתי:
מזמין אותך לכתוב איזה תשובה הלכתית במקום לדוש בדברים שוליים וזוטרים.
 
ראו איזה חותם תורני ומנהיגותי עצום הוא הותיר. ממש לא מינוי כזה או אחר מהווה משהו שחסר לו בביוגרפיה.
אבל מה לעשות עם הנחיתים, שכל המדד שלהם על גדלותו של אדם מסתכם במדד בהאים האשכנזים העריכו אותו וכמה..
[בדיוק כפי שמגוחך בעיניי מי שמודד כל שבחו של רב רק במדד כמה הכיר והעריך את מרן זיע"א ותו לא מידי]
 
לדוש בדברים שוליים וזוטרים.
לדעתי הדיוק אינו דבר זוטר ושולי..
תופעת הסיפורים המנופחים והמוגזמים עולה על כל דמיון..
וטוב עשו להעמיד הדברים על דיוקם שמשנים לגמרי את כל הכותרת הדרמטית..
 
לדעתי הדיוק אינו דבר זוטר ושולי..
תופעת הסיפורים המנופחים והמוגזמים עולה על כל דמיון..
וטוב עשו להעמיד הדברים על דיוקם שמשנים לגמרי את כל הכותרת הדרמטית..
נושא שולי מכדי לדוש בו למעלה מחודש וחצי, הוא מתעקש על כל פרט ופרט, למרות שגם הפרטים שהוא הציג לראשונה אינם נכונים כלל.
מתחילה בכלל הכחיש את הפגישה, אחרי שהוכח שהיתה מתעקש נגד כל הוכחה על משהו אחר.
אני תבתי מתחילה שכנראה דובר על פתיחת ישי"ק שיעמוד בראשותה.
ונגד זה לא הוכיח כלום.

אף אחד לא ניפח, אלא רק אמרו שהרב דסלר נפגש עמו בכדי לבדוק אם מתאים להיות ר"מ/ר"י. וכמו שכותב במכתב.
 
נושא שולי מכדי לדוש בו למעלה מחודש וחצי, הוא מתעקש על כל פרט ופרט, למרות שגם הפרטים שהוא הציג לראשונה אינם נכונים כלל.
מתחילה בכלל הכחיש את הפגישה, אחרי שהוכח שהיתה מתעקש נגד כל הוכחה על משהו אחר.
אני תבתי מתחילה שכנראה דובר על פתיחת ישי"ק שיעמוד בראשותה.
ונגד זה לא הוכיח כלום.

אף אחד לא ניפח, אלא רק אמרו שהרב דסלר נפגש עמו בכדי לבדוק אם מתאים להיות ר"מ/ר"י. וכמו שכותב במכתב.
וודאי שפוניבז' לא היתה מגדלת אותו, הוא היה גדול הרבה מעבר להיות ראש ישיבה.
והיה כבוד לישיבה שהיה עומד בה ענק שכמותו.
 
חזור
חלק עליון