או לכה"פ להמשיך לדון שם.בזמנו קראתי ולא השתכנעתי, אבל אשתדל לקרוא כעת שוב
או לכה"פ להמשיך לדון שם.בזמנו קראתי ולא השתכנעתי, אבל אשתדל לקרוא כעת שוב
ממה שמונח בזכרוני, הרב עידוא אלבא הודה לרב ללוש בענין טענתו בספרו, אלא שטען טענה חדשה, ועליה הביא הרב ללוש מד"ר ליכט שהסכים עמו.אני הקטן מתרחק מפפושדו כמו מחמץ, מחמת מאמרו של הרב עידוא אלבה (ירחון האוצר כז, ותגובות בכח-כט) שהאריך לדון בנתונים ובסברות. ותשובות הרב ללוש שם לא נראתה חזקה דיה לענ"ד. ובעיקר, שאפילו הרב אברהם יוסף הודה שלא הכיר את הנתון שחומר ההתפחה יסודו במים (ולכאורה יש להחמיר בו כפי שהחמיר הגרע"י במלח) וזה לא עושה רושם טוב אם נותן הכשרות לא יודע מה מקורם של חומרי הגלם
יש הסרטה של מרן מלכא זצוק'ל או של מרן שליט'א שאוכלים פפושדו בפסח?ההמשך תעיינו בפנים
הצג קובץ מצורף 19984
ככה לומדים הלכות תגיד לי? לא מספיק מה שמרן צעק על זה כל שנה?יש הסרטה של מרן מלכא זצוק'ל או של מרן שליט'א שאוכלים פפושדו בפסח?
מצינו בגמרא בכמה מקומות מעשה רב שאני! ועל זה נאמר גדול שימושה מלימודה.ככה לומדים הלכות תגיד לי? לא מספיק מה שמרן צעק על זה כל שנה?
לא מובן השאלות האלה שחוזרות ונשנות.
על כהאי גונא שהרב אומר הלכה, וצועק אותה מנהמת לבו, ובכ"ז אתה מחפש לראות,מצינו בגמרא בכמה מקומות מעשה רב שאני! ועל זה נאמר גדול שימושה מלימודה.
לא הבנתי מה הבעיה. לדוגמא, הגרש"מ עמאר אמר שהוא פוסק שמותר לאכול פפושדו בפסח, אבל הוסיף שהוא אישית לא אוכל שום דבר חוץ ממה שרעייתו מכינה בעצמה. וכי אמירה כזו היא זילזול בגרע"י?!ההמשך תעיינו בפנים
הצג קובץ מצורף 19984
יש הרבה הלכות שהרב פוסק שמותר לכתחילה והרב לעצמו מחמיר.על כהאי גונא שהרב אומר הלכה, וצועק אותה מנהמת לבו, ובכ"ז אתה מחפש לראות,
מצינו בגמרא בבא בתרא דף ע"ה ר"ת עם הארץ, אם לא ראית לא האמנת? מלגלג על דברי חכמים אתה!
אם הרב אמר שאפילו יראי שמים יאכלו, ולא רמז לשום הגבלה, אלא התיר היתר מוחלט וברור כשמש, אנחנו עושים, ולא מחפשים ולא צריכים לראות אותו לועס בעצמו!!!!!!!
שמעת אותו מדבר? תדבר אחר כך.יש הרבה הלכות שהרב פוסק שמותר לכתחילה והרב לעצמו מחמיר.
כל שכן, וכי יעשה תורתו פלסתר.והגמ' שהבאת לא קשור בכלל ששם זה לא הלכה.
אני מבין שפפושדו אצלך זה מצות עשה ולכן אתה כועס אז זהו שלא!!!שמעת אותו מדבר? תדבר אחר כך.
כל שכן, וכי יעשה תורתו פלסתר.
לא כועס נשמה, שמח ורגוע, אין לך מושג כמה, ורק מרחם קצת על כל מיני חכמים בעיניהם שמפסידים אך ורק לעצמם.אני מבין שפפושדו אצלך זה מצות עשה ולכן אתה כועס אז זהו שלא!!!
תודה .החכמתני!לא כועס נשמה, שמח ורגוע, אין לך מושג כמה, ורק מרחם קצת על כל מיני חכמים בעיניהם שמפסידים אך ורק לעצמם.
מצות עשה לשמוע בקול דברי חכמים, ולא לזלזל בדברי גדול הדור כאילו לא ידע מה דיבר, וכ"ש שזה המוצר היחיד שיגע באופן פרטני על הכשרו, ולא דיבר פעם אחת, אלא דיבר ודיבר, ושוב דיבר, ושוב אמר שיראי שמים יאכלו, ושוב אמר שאין בזה כל פקפוק, ושוב אמר שמי שמוציא לעז יתן את הדין! שנה אחר שנה, עשרות שנים.
הבנת ידידי?
ויש כאלה שיגידו ק"נ טעמים למה מרן לא צדק.
עד עכשיו לא הבנת למה עושים כ"כ ענין מהיתר מכירה עם אלף ספקות בדרבנן, מפפושדו עם השגחה קפדנית ביותר כולל חומרות שאינן מן הדין! נר חנוכה לבחורי ישיבות עם כמה צירופים חזקים וסב"ל, ועוד כהנה? לא הבנת למה אלה הנושאים הכי מדוברים, בלהט שאין לו סוף, עם דופק לב מואץ של חמש מאות קמ"ש, ומעיפים על זה אברכים מכוללים ובחורים מישיבות? כאילו חסר על מה באמת להוכיח לצערנו.
לא הבנת. אז אגלה לך את הסוד הכמוס.
לא באמת בגלל שזה החמורות שבחמורות וכו' וכו', אלא מסיבה אחת פשוטה - כי זה מרן!!!!
לא רוצים שנשים דברים על השלחן, לכן מה עושים, מוציאים דברים מהקשרם שיש מצות עשה לאכול פפושדו, ועוד מעט יגידו שנתחיל לאכול כזית פפושדו בליל הסדר במקום מצה. זו ליצנות בטהרתה!!!!
בבקשה ממך ידידי היקר, אל תלמד מאותם ליצנים.
אף אחד לא טוען שהשתנה משהו.תודה .החכמתני!
רק בל נשכח שמרן זצ'ל נסתלק מעמנו לפני 10 שנים.
ומי ערב לכך שהכל נשאר כמו בחיים חיותו?
תרתי דסתרי (או דסתרן. תבחר אם אתה מכיסא רחמים...)ספק חמץ גמור
העדה החרדית פרסמו בזמנו (בשנה שנתנו לזה הכשר לימות השנה), וכמדומה שהועלה כאן בא' האשכולות, שיש בזה בעיה של מצה עשירה/חמץ מוקשה. ולא של חמץ גמור. והם לא חשודים על אהדת יתר ליביע אומר.עוגיות אלו הם ודאי ספק חמץ גמור, ולכן השומר נפשו ירחק מהם.