• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

לא זו הדרך ולא זו העיר!!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
לא מדוייק, לא מרן היה מזכיר אלא מישהו אחר, מצורפים דבריו הנפלאים של הרב אליהו כהן שליט"א:
ב"ה.

הרב אליהו כהן, מח"ס מעדני המלך ד' חלקים

זהירות! "במבליק", אבל טרף!!!

ילד קטן הייתי, ובכל מוצאי שבת בין סעודה שלישית לערבית, היה מגיע לבית הכנסת "בורוכוב" שבירושלים, המגיד הנודע ר' יצחק הכהן שבדרון, בנו של ר' שלום שבדרון זצ"ל, ובמנגינה מיוחדת היה ר' יצחק מוסר את דרשתו, כשזקנו המלבין יורד על פי מדותיו, והחיוך לא מש משפתיו, ולפתע היה עוצר בדיבורו, מוריד את השטריימל מעל ראשו, "אי אי יש לכם היום מזל, נזכרתי בסיפור, והרב'ה שלי (- ר' אלי' לופיין) אמר שאם נזכרים בסיפור צריך לספר אותו", הכל מחייכים ומייחלים שייזכר בעוד סיפור... השטריימל מונח על השלחן, ולפתע היה מוריד ר' יצחק את משקפיו העבות, חובש את השטריימל "עכשיו תשמעו חידוש נפלא", חידוש כזה צריך להיאמר עם שטריימל... וכך כשפעם היה חובש את השטריימל ופעם את המשקפיים היו הכל מרותקים למוצא פיו, אך פעמים היה גם שפניו היו עוטות מעטה רציני, הוא היה מוריד את השטריימל וגם את המשקפיים, מנגב את הזיעה מעל מצחו, "נו, אתם מכירים את הרשע ההוא, במבליק", המבוגרים היו מחייכים, אך אנו הילדים היינו תמהים וכי למה הבמבליק (סוכריית גומי) רשע? ור' יצחק שהיה מרגיש בתמיהתנו היה מסביר, "כן כן הרשע המשורר ההוא שאסור להזכיר אותו בבית הכנסת, במבליק, שם רשעים ירקב", ובכח הליצנותא דעבודה זרה אותה ירש ממר אביו הגאון המגיד ר' שלום היה מתלוצץ ומשפיל עד עפר את "המשורר במבליק", ועמו את כל חבריו הארורים, ועל צבאם "הוזה המדינה, שניצל..."

כך חדרה למוחינו ההכרה הברורה כי יש שמות של רשעים ארורים חוטאים ומחטיאים שאסור להזכיר אותם בבית הכנסת, לא ביאליק (-במבליק) ולא הרצל (-שניצל), ולא כל חבריהם ואחוזת מרעיהם. בין אם ידענו מה היו מעשיהם ומעלליהם, ובין אם לא ידענו, שמותיהם עוררו בנו סלידה וגועל, וברור היה לנו שאצל אנשים אלו ושכמותם אין לנו מה לחפש.

לימים, כאשר נעשינו בעצמינו הורים לילדים, הבננו בעצם יתרה מזו, הילדים הפקחים מתעניינים לדעת מי זו כל דמות שהם שומעים את שמעה, ואילו היינו שומעים את שמו של אותו רשע מבלי לדעת את רשעותו וטיפשותו עלולים היינו בהזדמנות להציץ בכתביו ובכתבי חבריו (והיו לנו הזדמנויות כאלה לא מעטות), ואחריתה מי ישורנה!

מסיבה זו ממש, כיום אנו ממריצים את ילדינו להאזין לשיעורי תורה ולקרוא עלונים שמזכירים בהם את שמותיהם של מרנן ורבנן גאוני ישראל דוקא, עם עובדות מחייהם, המעוררות שאיפה ללכת בדרכם, וכפי שמרן מלכא רבינו עובדיה יוסף זיע"א היה רגיל בשיעוריו, ובדרכו ממשיך בנו מורנו הגאון הראש"ל שליט"א, בדרך המלך נלך לא נטה ימין ושמאל.

ולמי שירצה לדעת מי הוא הפרחח ביאליק, נאמר כי הלה נולד בשנת תרל"ג ברוסיה, הוא למד זמן מה בישיבת וולוז'ין, שם כבר נשרו מתחת חיקו ספרי מינות וכפירה, משם הפנה עורף לדת וליהדות ועבר ללמוד באודסה שהתרכזו בה בזמנו גדולי המשכילים שונאי היהדות החרדית, ואשר המיטו רעות רבות ולא בחלו בשום אמצעים לשסות באחיהם היהודים את ממשלת הגוים, בכדי לנסות למצוא חן בעיניהם, שם בחברת שפלים אלו (ואשר על אחד מהם היה החפץ חיים מתבטא בפה מלא באופן נדיר ומקללו "ימח שמו וזכרו"!) למד ביאליק את השפה העברית, ומאז החל כותב שירים בעברית בעיקר, בשיריו הוא לועג ובז לא פעם לחיי התורה והמצוות בהם הוא בעט, הוא כתב שירים גם בנושאים שהצניעות יפה להם, ועל עוד נושאים רבים.

גדולי ישראל שהכירוהו רחשו לו בוז והתריעו מפניו, הגאון ר' ברוך בער "הברכת שמואל" שהכירו עוד בתקופת וולאז'ין לא הסכים להיפגש עמו, ולאחר תחנונים רבים מצידו הסכים רק שהלה יכנס לחדרו וישמע את אשר בפי ר' ברוך בר, משנכנס הסיט הגר"ב את פניו ואמר בקול את אשר בלבו עליו (ס' נפש שמשון). גם מרן החזו"א שנשאל אודות בחורי ישיבה שנתפסו מעיינים בספריו, השיב שבגיל 17 ומעלה הינם בגדר תלמיד שאינו הגון שאסור ללמדו תורה! (כמובא במעשה איש ח"ז). וכאשר השתומם ביאליק מגאונותו של הגאון "הרגוצ'ובר" ואמר "מהמוח של כבודו היה אפשר לחצוב כמה גאונים כמו איינשטין", השיבו הרגוצ'ובר בלעג "ומהשבבים שהיו עפים בחציבה היה אפשר לייצר כמה אלפי ביאליקים..."

ואם יש מי שחושב שעל ידי איזכור דבריהם של משוררים טמאים אלו בשיעוריו יהיה זה בגדר של "דע מה שתשיב לאפיקורוס", ועל ידי כך יוכל לקרב את החילונים לתורה, טעות מרה בידו מכמה וכמה סיבות: א - כיום רוב הציבור החילונים, ובפרט הדור הצעיר, לא מתעניין ולא יודע מי היה ביאליק וחבריו, ובקושי יודעים הצעירים כיום לקרוא ולהבין את דבריהם. ב - גם אם נניח היה ד"ז גורם לקירוב, הרי שקירוב עושים בסמינר למשתתפים חילונים, ולא בשיעור תורה המיועד גם לצעירים שעלולים להאמין שאכן כך מקרבים וילכו לשתות ממים הרעים, ואחריתה מי ישורנה ממה שהם יקראו שם. ג - ובכלל מה ההוה אמינא שאחינו הרחוקים יאזינו לשיעור כל שהוא, ובפרט בדורנו דור האייפון והאינטרנט, שכמעט שום דבר בעולם לא מעניין ולא מרתק אותם כמו הדברים הנ"ל. ומי שעוסק כיום בקירוב רחוקים יודע שהדרך היחידה לעשות זאת הוא על ידי הרצאת יופיה של התורה, ועל ידי דברי תורה נטו שהמאור שבה מחזירם למוטב, ומעט מאוד מההרצאות עוסקות בלשון הקודש (וגם זה, בלי קשר למשוררים הנ"ל), ובדרך כלל רק בסמינרים לאקדמאים ולא לציבור הכללי.

ולמי שעדיין יש ספק מה בכך אם אי מי יקרא בספרי ההבל של אותם רשעים ודומיהם (ודבריו יפים גם לחושבים שאין בעיה להעלות ולעורר שאלות באמונה, וכל כיו"ב), נחתום בלשון הזהב של רבינו הרמב"ם (פ"ב מהל' ע"ז ה"ג): ולא עבודת כוכבים בלבד הוא שאסור להפנות אחריה במחשבה, אלא כל מחשבה שגורמת לו לאדם לעקור עיקר מעיקרי התורה מוזהרין אנו שלא להעלותה על לבנו ולא נסיח דעתנו לכך ונחשוב ונמשך אחר הרהורי הלב, מפני שדעתו של אדם קצרה, ולא כל הדעות יכולין להשיג האמת על בוריו. ואם ימשך כל אדם אחר מחשבות לבו נמצא מחריב את העולם לפי קוצר דעתו. כיצד? פעמים יתור אחר עבודת כוכבים, ופעמים יחשוב ביחוד הבורא שמא הוא שמא אינו, מה למעלה ומה למטה, מה לפנים ומה לאחור. ופעמים בנבואה שמא היא אמת שמא היא אינה, ופעמים בתורה שמא היא מן השמים שמא אינה, ואינו יודע המדות שידין בהן עד שידע האמת על בוריו. ונמצא יוצא לידי מינות. ועל ענין זה הזהירה תורה ונאמר בה 'ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים', כלומר לא ימשך כל אחד מכם אחר דעתו הקצרה וידמה שמחשבתו משגת האמת. כך אמרו חכמים: אחרי לבבכם - זו מינות, ואחרי עיניכם - זו זנות, ולאו זה אע"פ שהוא גורם לאדם לטרדו מן העולם הבא אין בו מלקות.
וואו!!! איזה נוסטלגיה
מאיפה הבאתם את זה?

גם אני זוכר את הרב שוודרון המדובר, ואת מור אביו המגיד שלא קם כמוהו רבי שולם זצ"ל
איזה פה היה להם
איך היו מכניסים את המסר
חבל על דאבדין ולא משתכחין
 
מצורפים כמה וכמה דברים חמורים מאוד שהובאו בעלון הנ"ל.
בקובץ על אדם הראשון.
הביאו שהביא סיפור/משל שראה מי שמספר כביכול איך אדם הראשון למד לזרוע ע"י שראה שמאבטיח נפלו גרעינים ושוב מגרעינים אלו יצא עוד אבטיח אחר זמן. (וכל זה זה רק רעיון משעשע שסיפר בדרשה להמחיש איך למד מהנסיון חלק מהדברים כי לטענתו קשה שהקב"ה ילמד את האדם כל דבר ודבר שאין לדבר סוף, אך ראה להלן)
והעירו שבודאי ראה זה בספרי המשכילים. ובכן אני לא יודע מה המקור ונראה ממה שהם ציטטו בהמשך שגם הוא לא זוכר מקורו של הסיפור אבל זה כבר מספיק כדי להשמיץ לכתוב שזה מספרי המשכילים.

והעירו מהפסוקים שכתוב:
ויאמר אלקים הנה נתתי לכם את כל עשב זרע זרע אשר על פני כל הארץ ואת כל העץ אשר בו פרי עץ
זורע זרע לכם יהיה לאכלה" ושביותר מזה בתרגום:
"וית כל אילן דביה פירי אילנא דבר זרעיה מזדרע לכון יהי
למיכל"

ולא ידעתי מה תשובה מצאו מהפסוק והתרגום. נכון שכתוב בפסוק ובתרגום שבפרות יש זרעים וכו' אבל לא כתוב איך הזריע הזאת מתבצעת גם כתוב שהעץ והעשבים הם הזורעים ומניין שגם האדם יכול להתערב ולזרוע.

שוב הזכירו מה שהביא ראיה ממדרש תהלים צב שאדם הראשון בעט באבנים במוצ"ש ויצא מהן אש וברך בורא מאורי האש. והוסיף עיין פסחים נד.

והעירו שלא כתוב במדרש שבעט בהן. הן אמת אבל ודאי שאין זה העניין ולא הביא המדרש הנ"ל רק לסיבה אחת שבניגוד לתנחומא ורבא ששם נראה שמה שכתוב שהקישן זו לזו הכוונה לקב"ה כאן במדרש תהלים מבואר יוצא שמי שהקיש האבנים זו לזו הוא אדם הראשון עצמו. וייתכן לפרש שלא תכננן שיצא אש אלא יצא אש. ועכ"פ סייג דבריו והראה לעיין בפסחים נד. ששם מבואר שעשה כן באופן מתוכנן ע"פ דעת עליון וזו יושרתו שאע"פ שהציע מדרש זה כמקור לדבריו שב והראה פנים אחרות שלא כן מהגמרא.
והרבה מצוי בספרים שמציינים לעיין במקורות והכוונה ששם מבואר להיפך ולא הבינו דבריו ובחינם תפלו עליו.

נ.ב הקובץ השני ארוך מאוד וזמני מצומצם מאוד אי"ה ה' אקווה שיהיה זמן להשיב.
 
מקוה שהתפקדת כבר.מכתב צמח מזוז להתפקד לליכוד.jpg
[automerge]1643584219[/automerge]
להלן התמליל, שדבריו תקפים גם לגבי מה שעשה עם מפלגתו אחרי פטירת מרן זיע"א:
חכם מה הוא אומר

עכשיו אני אומר עוד דבר אחד, יש לנו חכם אחד, חכם בעיניו, שרוצה לעשות מפלגה על דברים בטלים, הוא חושב כשיעשה מפלגה .............. זה סתם דמיון, בשביל מה אתה עושה את זה???, מה אתה מרויח מזה???, סתם לפלג???, לזרוק אלפי קולות לטמיון???, הולכים מכאן והולכים מכאן, צריכים להתאחד!!!, כינוס לצדיקים הנאה להם והנאה לעולם, אם היה שומע לי, הייתי אומר לו, "כשם שקבלת שכר על הדרישה תקבל כפלי כפליים שכר על הפרישה???"................ אז בשביל מה אתה עושה כל הצרות האלה??? למה לך את זה???, בשביל מה אתה מחזיר בתשובה, אם אתה החזרת בתשובה עשרה אנשים, הרב החזיר מאה, אם אתה החזרת מאה, הרב החזיר אלף, אם אתה החזרת אלף, הרב החזיר מיליון, זאת אמת לאמיתה.

כל מי שיש לו טענות על ש"ס!!!, ידע שאין אדם או תנועה כלילי השלמות בעולם!!!. איתא במדרש על פסוק "לעשות כרצון איש ואיש" (אסתר א' ח'), אמר לו הקב"ה: רשע! אני איני יוצא ידי בריותי ואתה אומר לעשות כרצון איש ואיש?! אבל באופן כללי ש"ס עוזרת הרבה!!!.

[מתוך דברי הגר"מ מאזוז בלווין מוצש"ק פרשת בא (ח' שבט) תשע"ג, במעמד מרן פאר הדור והדרו זצוקלל"ה זיע"א (הדברים מובאים מתוך הקובץ כתר מלוכה גליון ט' אחרי הגהה מהרב נר"ו)]
 

קבצים מצורפים

  • דרכו של מרן-האמנם! - א-המתוקן.pdf
    191.5 KB · צפיות: 24
נערך לאחרונה:
לגבי נוסחאות התפלה, הן אמת שגם אני לא מתפלל כדעתם אך דעתו היא לא המצאה. אכן, עיין בויען שמואל ח"ח שכתבו על זה תשובה ארוכה.

לכבי מלכותיה קאים, הוספתי תשובה של אברך אחד שהוכיח שרוב מוחלט של הראשונים והסידורים היה בלי מלכותיה (לא אמרתי שכך צריך לעשות כי לא זכיתי לעיין בזה, אך להוציא פשקוויל זה לא שייך)
ילקו"י ספיה"ע פרק ב' סוף הערה י"ב (עמ' פז/פט):
1715463291642.png
 
אע''פ שבעלון בית נאמן יש דברים מוזרים וחבל שמדפיסים כל דבר ולא כל הראוי לאמירה ראוי לכתיבה
אבל אין ספק שגדול האיש מאד בהרבה חלקים בתורה ויש דברים שבלעדיו היו נשכחים מהעולם
וביותר שתלמידיו הם מופלגי תורה
כדוגמת הגאון העצום מוהר''ם הלוי
ולהבל''ח הגאון רבי אליהו מאדאר הגר''ד עידאן הגר''ח כהן
ורבי יוסף פרץ ועוד ועוד \והיום יצא לי לדבר עם הגאון העניו רבי אהרון מאזוז
ומסר שיעור בדברי הרב בחזו''ע וטרח ליישב דבריו עם בקיאות ולמדנות כאחד
ואע''פ שאין דרכי בדרך לימודם וגם השקפתם רחוקה ממני שהם מכבדים הציונים ואת ראש ממשלתם
אבל אין ספק שת''ח הם וגם יש בהם הרבה ענווה. ודי בזה.
 
אע''פ שבעלון בית נאמן יש דברים מוזרים וחבל שמדפיסים כל דבר ולא כל הראוי לאמירה ראוי לכתיבה
אבל אין ספק שגדול האיש מאד בהרבה חלקים בתורה ויש דברים שבלעדיו היו נשכחים מהעולם
וביותר שתלמידיו הם מופלגי תורה
כדוגמת הגאון העצום מוהר''ם הלוי
ולהבל''ח הגאון רבי אליהו מאדאר הגר''ד עידאן הגר''ח כהן
ורבי יוסף פרץ ועוד ועוד \והיום יצא לי לדבר עם הגאון העניו רבי אהרון מאזוז
ומסר שיעור בדברי הרב בחזו''ע וטרח ליישב דבריו עם בקיאות ולמדנות כאחד
ואע''פ שאין דרכי בדרך לימודם וגם השקפתם רחוקה ממני שהם מכבדים הציונים ואת ראש ממשלתם
אבל אין ספק שת''ח הם וגם יש בהם הרבה ענווה. ודי בזה.
צודק
אמנם כלפי מרן שליט"א לא מיתחסים יפה וזה הבעיה שלהם כלפי מרן זיע"א מכבדים מאוד וכלפי מרן שליט"א כלוםם
 
סליחה שאני מתערב אך אומר משהו קצר:
מתוך הכרה של שני המגזרים : כיסא רחמים בראשות הגאון רבי מאיר מאזוז שליט''א והזרם המרכזי בראשות מורנו הרשא''ל הגאון הרב יצחק שליט''א
שבשנים האחרונות אני זוכה להיות מקורב לשני המאורות הללו אני אומר מקרוב מאוד שהם נוהגים כבוד זה בזה ואני בררתי עם ''בין נאמן '' והתברר שזוהי תגובה על ''מתקפה'' רבת שנים של מרן הראש''ל על חכמי טוניס ואני בתור טוניסאי תמים לא יודע את נפשי ( מרוב צחוק) על התשובה המגוככת והלא נכונה מרן הארש''ל יוצא על דרך הפסיקה של כיסא רחמים ולא על חכמי טוניס שקיבלתי מהעלון הלזה בתור מגיד שיעור וותיק ב''כיסא רחמים'' הרבנים והבחורים בכיסא רחמים אוהבים את פסקי מרן הראש''ל אהבת נפש התגובה כביכול היא ממערכת העלון שנערך ע''י ישיבת ברכיה ''בית רחמים'' ולא מרבי מאיר שליט'א


די לפילוג ולשנאה בתוך המגזר הספרדי!!!!
 
נערך לאחרונה:
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון