• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ביאור דברי הילקוט יוסף

נאמן מר"ן

Active member
מו"ר שליט"א כתב בספרו הבהיר "ילקוט יוסף" [ס' רכ"ג ס' ט"ז] שאדם שלא ראה את אחד מקרוביו במשך 30 יום והוא שמח לראותו מברך עליו ברכת שהחיינו אפ' אם היה עימם בקשר טלפוני ומכתבים ואח"כ בהלכה י"ז כתב שאם שמע קול חברו בטלפון אינו מברך וזה סתירה להדיא.
אשמח ליישוב תודה רבה
 
מו"ר שליט"א כתב בספרו הבהיר "ילקוט6 יוסף" [ס' רכ"ג ס'ט'ז ]שאדם שלא ראה את אחד מקרוביו במשך 30 יום והוא שמח לראותו מברך עליו ברכת שהחינו אפ'אם היה עימם בקשר טלפוני ומכתבים ואח"כ בהלכה י"ז כתב שאם שמע קול חברו בטלפון אינו מברך וזה סתירה להדיא.
אשמח ליישוב תודה רבה
בסעיף טז מדובר שראה אותם בפועל אל מול פניו אחר 30 יום ושמח בראייתם מברך על אף ששוחח עמם בטלפון בתוך 30 יום.
בסעיף יז אומר שאם אחרי 30 יום לא ראה אותם במציאות אלא רק בוידאו או שמע קולם בטלפון לא יברך על מה שרואה אותם בוידאו או על ששומע קולם בטלפון על אף ששמח כי לא רואה אותם במציאות.
ואדרבא הם לא סותרות אלא משלימות שאילו היה הדין שצריך לברך על הקול שבטלפון או הוידאו, לו יהי ששוחח עמם בטלפון בתוך 30(ולא ברך כי לא ידע שצריך כביכול) אז אחר 30 יום כשרואה אותם לא יכול היה לברך.
 
חזור
חלק עליון