• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ברכה על מלך מרוקו

בשיעור לפני שבועיים לערך אמר שאין לברך עליו מצד זה שאינו לובש בגדי מלכות, ואה"נ אם יראוהו בבגדי מלכות יהיהה צריך לברך (כמדומני)
 
בשיעור לפני שבועיים לערך אמר שאין לברך עליו מצד זה שאינו לובש בגדי מלכות, ואה"נ אם יראוהו בבגדי מלכות יהיהה צריך לברך (כמדומני)
אז למה הוא כתב לברך על נשיא ארצות הברית? (כך כתבו בהודעה הקודמת)
 
נראה בעיני דיש לחלק בין מלך מרוקו לנשיא ארה"ב דמלך מרוקו הגם שמלך מלך ארצו הוא בלבד משא''כ בנשיא המעצמה הגדולה שהוא שולט בכיפה
ונראה לי דכהגיע הנשיא השחור לארץ לספוד לשמעון פרס הנשיא היוצא דאז היה הראש"ל אומר שאין לברך גם עליו מהאי טעמא דאין לו בגדי מלכות וכדומני שהזכיר הרב שכשמרן זצ"ל הלך לספרד ונפגש עם המלך בירך עליו דהא היה לבוש בגדי מלכות כך נאה לי
 
לא הוא כתב, אלא אחיו (במידה ואכן כך כתוב שם).
אכן כך כתב בהלכה ברורה, וכמדומני שהביא כן משו"ת הרי"ף של ר' יאשיהו פינטו
אך המעין בגוף התשובה בשו"ת נחפה בכסף יראה לא כמו שהעמיד בהלכה ברורה, שהמלך מחופש...
כבר העיר על דבריו בטוב טעם ודעת בספר הליכות חיים על הלכות ברכות, בפרק ברכת הראייה. ע"ש.
 
חזור
חלק עליון