• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הלכות שבילקוי שהם לאו דוקא

יוסף דהן

Well-known member
פעמים כתובה הלכה ולאחר עיון במקורות רואים שהלמעלה הוא לא חד משמעי
אתן דוג'
הראשל השיב בתשובה
שאם אדם בטעות תוך 6 שעות בלע בשר שבין שיניו למרות היה צריך להוציאו אין צריך להמתין 6 שעות
וזה לא כמו שהבינו בדבריו שכן יש להמתין וכמדו' הוראה סדורה שלאחר שכתבו שא''צ להמתין כתבו וע' ילקו'י שפעמים בפוס' הכוונה שהלשון מורה ששם הס' השני חולק

עוד דוג'
הרב כתב לא זוכר באיזה דוג' שאם אדם עבר על איסור שבת בדרך מתעסק פטור מלעשות תשובה וירבה בלימוד תורה
והקשו לו הרי אם הלכה שמתעסק זה לא איסור מה פשר המשך דבריו והרב סיפר בשיעור שמה יש תמיד טוב להוסיף עוד תורה

ועוד דוג' כתוב למעלה סי' קפא שאם דיבר לאחר מים אחרונים יטול שוב
ובהלכה ובאגדה כ' בשמו שלא צריך שוב ליטול ושאלתי לרב נקי מה פשר הסתירה והשיב לי עי' בהערה ושם לאחר שעיינתי הבנתי שגם לפי הראשל מי שלא נוטל שוב לא קרה כלום למרות שדיבר

העולה מהאמור תמיד לעי' במקורות וכמו שכ' כתב כן בתחילת ספריו בקיצור ש'ע ילקוי ב' חלקים בשער
 
חזור
חלק עליון