• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

כמה נהוג לקחת על לימוד משניות?

אז אתה מסכים שכדי להגיע ל-300 הם "מוכרים" את אותם משניות לכמה משפחות...
לא. למה?
כמה עשרות אברכים שלומדים כל יום כמה וכמה משניות (עבור אדם אחד) ובסוף חודש מקבלים כמה מאות.
אל תשכח שאם יש כל יום 600 ש"ח זה מעל 150000 שמתחלק בין כמה עשרות אברכים כל חודש.
 
לא כל דבר זה כסף.
מותר ללמוד גם לשם שמיים
נו באמת... לא תיארתי לעצמי שאני יפתח את האשכול הזה וככה יתייחסו. הלוואי והיית מכיר אותו..... ויודע מה אני עושה ומה לא עושה. אם שאלתי אז ביקשתי תשובה נורמלית ולא תוכחות. שבכלל אין לך מושג....
תודה לעונים. כעניין
 
בהצלחה במה שאתה עושה
אף אחד לא דיבר על זה
דיברו על דברים אחרים
אבל זה בטח קשור. לנסות להחזיק את עצמך קצת מעל המים ולהישאר בלימוד, בדרך כזו או אחרת. ושוב אם תקרא טוב לעיל. לא דיברתי על עושק חלילה. דיברתי בצורה מכובדת של פירסום נעים לעין, דיברתי על מלגת לימוד סבירה וכו'.
 
אבל זה בטח קשור. לנסות להחזיק את עצמך קצת מעל המים ולהישאר בלימוד, בדרך כזו או אחרת. ושוב אם תקרא טוב לעיל. לא דיברתי על עושק חלילה. דיברתי בצורה מכובדת של פירסום נעים לעין, דיברתי על מלגת לימוד סבירה וכו'.
בהצלחה רבה!!
 
לא כל דבר זה כסף.
מותר ללמוד גם לשם שמיים
מחילה, לענ"ד כמה שיתגמלו את הלומד, הוא נותן לנשמת המנוח פי אלף ויותר, אזי זה עדיין בגדר לשם שמים.
והרוצה לש"ש נקי נקי ללא פרוטת ממון, מוזמן ללמוד משניות לעילוי נשמתו שלו בחיי חיותו.
 
מחילה, לענ"ד כמה שיתגמלו את הלומד, הוא נותן לנשמת המנוח פי אלף ויותר, אזי זה עדיין בגדר לשם שמים.
והרוצה לש"ש נקי נקי ללא פרוטת ממון, מוזמן ללמוד משניות לעילוי נשמתו שלו בחיי חיותו.
הדורש ממון מופרז צריך לומר על עצמו..
 
הדורש ממון מופרז צריך לומר על עצמו..
אף אחד לא מחויב לתת. ירצה יתן ויקבל פי אלף, לא ירצה לא נורא.
ואגב, נראה לי שכדאי שכל אחד ילמד על עצמו. למה להזדקק לטובות של אחרים?
ואם הבנים לא ירצו לתת לאיזה אברך שילמד ויגידו שהוא דורש מחיר מופרז, או שהאברך ילמד לש"ש?
 
חזור
חלק עליון