• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

לא עושים ס"ס

בילקו"י ח"א הנדפס ע"י מרן זצ"ל יראה הרואה שפעמים עושה מרן ס"ס בברכות, ופעמים נוקט שאין עושין ס"ס בברכות וצ"ב.
בשיעור השבועי בחודש חודשיים האחרונים הראש"ל שליט"א דיבר בענין זה, ואמר שיש חילוק אם המצוה דאורייתא או דרבנן. כך מונח בזכרוני.
 
השאלה פה היא לא אם עושים ספק ספיקא בברכות.
זה ידוע (ונידון בכמה מקומות בפורום) שבעיקרון לא עושים ס"ס בברכות אא"כ יש את דעת מרן (בצירוף רוב הפוסקים. וראה מה שנידון כאן), או שהמצווה שעליה מברכים היא מדאו'.
(אמנם גם בזה צ"ע, שהרי עושים ס"ס לברך ברכה אחרונה על המגילה, וכן לברך אשר נתן למי ששכח רצה, כמדומני ביבי"א ח"ו סי' כח, ועוד).
כאן השאלה היתה אם עושים ספק ספיקא לכתחילה. וזה מה שזכור לי שלדעת מרן כן עושים, וכמדומני שגם זה נידון בפורום.
 
ראיתי בחזו"ע שכתב שלא עושים ס"ס לכתחילה
וכזכורני שדעתו הרמה שעושים
אשמח לדעת
בזה מדובר שלא להכניס את עצמו לידי ספק ספיקא. שיודע שעלול להיות בעיה, ובכ"ז נכנס אליה, ואז עושה ס"ס.
וזה שונה מלעשות ס"ס, שאם הגיע למצב מסויים, מתיר ע"י ס"ס.
 
חזור
חלק עליון