• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מתי עונה אמן על קטן

אם ספק יתומה לקולא אדרבה שיענה
אבל יש סברא שלא יענה כיון שיש חזקה קמייתא.
ספק לקולא זה אומר לא לענות כמו ספק ברכות להקל שלא מברכים

ולא כמו אותו אדמור שכתב ספק ברכות להקל הכוונה להקל בלא תשא והביאו ודחאו מאור ישראל
 
ספק לקולא זה אומר לא לענות כמו ספק ברכות להקל שלא מברכים

ולא כמו אותו אדמור שכתב ספק ברכות להקל הכוונה להקל בלא תשא והביאו ודחאו מאור ישראל
בספק ברכות דנים האם הוא מחויב לברך או לא וכשאומרים לקולא פירושו שאין צריך לברך
אבל בספק יתומה יש ספק האם זה נחשב יתום או לא וכפשטנו לקולא פירושו שאי''ז יתומה ויכול לענות אמן
 
בספק ברכות דנים האם הוא מחויב לברך או לא וכשאומרים לקולא פירושו שאין צריך לברך
אבל בספק יתומה יש ספק האם זה נחשב יתום או לא וכפשטנו לקולא פירושו שאי''ז יתומה ויכול לענות אמן
זה לא נכון
מחילה
וכך רואים ממה שהשיב בשולחן יוסף מרן
אלא ודאי כמו שפרשתי
 
בכל אופן אשמח למקור קדום יותר
אין לי עכשיו זמן פנוי מידה לחפש באוצה'ח
הדברים הם על אותו משקל

אגב שואלים כבר המפרשים כיצד יצחק ברך את יעקב שהרגיש הקול קול יעקב והידים ידי עשיו הרי קימ''ל ספק ברכות להקל?

ולפי הפי' של האדמור שהזכרתי אדרבא ספק להקל ולברך ולא להימנע
 
חזור
חלק עליון