• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

פרסום ראשון: הראש"ל מאשים: "עשו בדברי שימוש פוליטי", ופונה למשפחות השכולות

מרן הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף שליט”א, התייחס בפינת ההלכה הקבועה שלו, המשודרת בכל שבוע ב’כאן מורשת’, לסילוף שסילפו בתקשורת את דבריו, שהביאו לפגיעה במשפחות השכולות ובחיילי צה”ל: “בהזדמנות זו ברצוני להבהיר, במוצאי שבת דיברנו על ערך התורה שהיא מגינה על עם ישראל. מסיבות שונות היו אנשים שבכוונה סילפו את הדברים ופרסמו כאילו פגענו חלילה במשפחות השכולות, ובחיילים המוסרים את הנפש לשמירה על תושבי הארץ הזאת”.

לאחר הבהרת הדברים, שב מרן על דברים שאמר כבר בתחילת המלחמה: “ברצוני להבהיר כי חלילה וחלילה לפגוע כי הוא זה במשפחות השכולות, הם איבדו את היקר להם מכל והקריבו קרבן עצום, החיילים שנהרגו הם בכלל הנהרגים על קידוש ה’, וכבר בתחלת המלחמה דיברנו על זה בכמה וכמה מקומות, שהמדרגה שלהם היא גבוהה בשמים, ובס’ הרוקח כותב, שיש למעלה בשמים שבעה שורות לפני הקב”ה, שנהנים מזיו השכינה. ובשורה הראשונה יושבים אותם הנהרגים בגלל שהם יהודים. ואין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם”.

מרן הראש"ל, סיפר על ביקוריו בבתי המשפחות השכולות והפצועים: “ביקרתי בבתי האבלים אצל המשפחות השכולות, ביקרתי אצל חיילים פצועים, עודדנו אותם, ובודאי שיש להמשיך לעודדם ולחזקם, ערכנו עצרת תפלה מרכזית פעמיים בכותל המערבי בהשתתפות עשרות אלפים”, סיפר.

“כל דברינו במוצאי שבת היה אך ורק בשבח התורה שחייבים להמשיך ולחזק את לימוד התורה. אבל בודאי שחובה להתפלל יום יום על החיילים שמוסרים את הנפש עבור תושבי הארץ בזאת, שיחזרו לביתם לחיים טובים ולשלום, ואנחנו מקפידים לומר תפלה לשלום החיילים מאז פרוץ המלחמה יום יום, וגם בשיעור השבועי הקבוע במוצאי שבת כל שבוע אנחנו עושים להם מי שבירך, ולכן חבל מאד שיש כמה אנשים שעשו שימוש פוליטי בדברים וסילפו את דברינו בצורה מעוותת, ויהי רצון שנשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות, והאמת והשלום אהבו”.
 
חזור
חלק עליון