• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

פתיחת בקבוקי יין בזמננו

אליהו חמוי

Active member
לכבוד חברי הפורם דנן ה' עליהם יחיו
הנה זמן זמנים טובא שנשאלתי אודות פתיחת הבקבוקים בשבת ותשובתי להתיר והחמיר תעה''ב כמובן שהדברים מבוססים על דברי מרן זצ''ל בשו''ת יחו''ד ח''ב ועוד ע''פ שני צירופים להתיר [אין מתכוין לעשיית כלי ועוד שבמציאות הפקק נעשה קודם חבורו ומשכך לא בטל המינו שם פקק] והנה מקרוב נדפס העלון היקר 'הלכה למעשה' [כמודמה פ' תולדות] ושם כתב הגר' אופיר מלכא שכיום השתנתה מציאות יצור הבקבוקים ולפיה נבפל בבירא הצירוף הראשון ושם גם כתב להעיר על צירוף סברת הרב המגיד ושאינה ענין לנד''ד
ועתה נפשי לשאול הגיעה האם משהו יודע מסברת והוראת מרן שליט''א בענין זה בהתאם למציאות העכשוית והאם יש משהו מחברי הפורום דנן שכתב בענין זה יעזרני מאוד
 
כיום עשיית 'הפקק' נעשית יחד עם חבורו לבקבוק כך שקודם לכן לא היה עליו שם פקק אלא שאף אחר חבורו לבקבוק מאחר והינו מחובר לטבעת הרי שאינו ראוי לשמוש וכאשר המשתמש פותח את הפקק אזי נוצר פקק ראוי לשמוש ועובר באיסור תיקון

[אגב יישר כח על העלת העלון]
 
אל"ז להאריך בזה. אבל דבריו אחה"מ טעות גדולה שמטעה הרבים ואומר שגם למרן זיע"א יש כיום איסור דאו' לפתוח. אבל כל המעיין בחזו"ע וביחו"ד יראה שכותב במפורש על הנידון של המציאות של זמנינו כפי שמתאר בעלון הנ"ל, שזה מותר. אפי' מספיק להעתיק דברי מרן בלי לכתוב ביאור ויווכחו כולם שדבריו אינם נכונים.
 
ראיתי שבעלון מאור ישראל [פ' ויצא] היו''ל בעה''ת אלעד התפרסמה בזה תשובה בענין מהרה''ג ר' אליהו עזראיל שליט''א ושם השיב ע''ד הגר''א מלכא ועוד מחברים ע''ש
וכמדומה שבאחת מתוכניות אור השבת [שאגב חזרה לאחרונה] דיבר מזה הגר''ש ללוש
 
חזור
חלק עליון