• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

שאלה בנוסח הבן איש חי בק"ש דרבנן+ הגהות מרן על הבן איש חי

amit26

Well-known member
1. לא הבנתי ככ מדבריו(מצרף צילום) , מה המשפטים שצריך להגיד לדעתו לפני קש דרבנן? "אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו ומה יפה מאוד ירושתינו שמע ישראל"?
2. בכל מקום בבן איש חי שאין הערה של הרב עובדיה על דבריו בהליכות עולם, משמע שמרן סובר כמותו?
 

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Image 2023-11-01 at 12.11.41.jpeg
    WhatsApp Image 2023-11-01 at 12.11.41.jpeg
    110.9 KB · צפיות: 8
1. לא הבנתי ככ מדבריו(מצרף צילום) , מה המשפטים שצריך להגיד לדעתו לפני קש דרבנן? "אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו ומה יפה מאוד ירושתינו שמע ישראל"?
נראה שלדעת בא"ח עדיף טפי להשמיט המשפט אשרינו שאנו משכימים וכו' ולומר רק אשרינו שאנו מיחדים שמך וכו', עד ברוך המקדש שמו ברבים, ולאחר מכן שמע ישראל ובשכמל"ו. ולהמשיך סדר התפילה בלא אמירת פרשת ואהבת וכו'.
אלא שאם בכל אופן אתה רוצה לומר אשרינו שאנו משכימים ומעריבים, אומר הבא"ח שהנך רשאי, אך יאמר כשאנחנו משכימים ומעריבים בתוספת כ' כדי שלא יהיה מחזי כשיקרא.
 
2. בכל מקום בבן איש חי שאין הערה של הרב עובדיה על דבריו בהליכות עולם, משמע שמרן סובר כמותו?
זכור לי שקראתי
ואיני זוכר על מי
שאין ראיה ממה שלא השיג על האורלצ או הבא''ח בכמה מקומות שהסכים עימהם.
ומאחד ניתן ללמוד אחד על השני.

כמדו' בס' רבנו או בהסכמה למענה יוסף איני זוכר מדויק
 
בהערות החדשות על יבי"א ח"ט מופיע עוד השגות חדשות על האורל"צ שלא היו בדפוס המקורי
כמו כן בחזו"ע שנכתב אחרי הליכות עולם, יש עוד השגות שלא כתובות בהליכות עולם
 
1. לא הבנתי ככ מדבריו(מצרף צילום) , מה המשפטים שצריך להגיד לדעתו לפני קש דרבנן? "אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו ומה יפה מאוד ירושתינו שמע ישראל"?
נראה שלדעת בא"ח עדיף טפי להשמיט המשפט אשרינו שאנו משכימים וכו' ולומר רק אשרינו שאנו מיחדים שמך וכו', עד ברוך המקדש שמו ברבים, ולאחר מכן שמע ישראל ובשכמל"ו. ולהמשיך סדר התפילה בלא אמירת פרשת ואהבת וכו'.
אלא שאם בכל אופן אתה רוצה לומר אשרינו שאנו משכימים ומעריבים, אומר הבא"ח שהנך רשאי, אך יאמר כשאנחנו משכימים ומעריבים בתוספת כ' כדי שלא יהיה מחזי כשיקרא.
כך כתבתי לעיל.
והעירני רבי @nati הי"ו שיש בדברי טעות, אשר על כן כעת אכתוב בצורה מתוקנת.

נראה שלדעת בא"ח עדיף טפי להשמיט המשפט אשרינו שאנו משכימים וכו' ולומר רק אשרינו שאנו מיחדים שמך בכל יום תמיד אומרים פעמים באהבה, שמע ישראל וכו' ובשכמל"ו, ולהמשיך סדר התפילה, אתה הוא אחד וכו', בלא אמירת פרשת ואהבת וכו'.
אלא שאם בכל אופן אתה רוצה לומר אשרינו שאנו משכימים ומעריבים, אומר הבא"ח שהנך רשאי, אך יאמר כשאנחנו משכימים ומעריבים בתוספת כ' כדי שלא יהיה מחזי כשיקרא.
 
חזור
חלק עליון