• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מחאה נמרצת! חובת קריאה! ישנו בחור ישיבה ברמת שלמה ספרדי שכתב:

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אין לך מושג על מה אתה מדבר, הרעיון של חצי חצי היה רק בקול יעקב ותו לא, כל מי שיודע ורוצה לדעת יודע, שבהתחלה הרעיון הזה הצליח שם ויצאו משם פירות גדולים, לדוגמא הרב דזימטרובסקי המהדיר של הקצוה"ח ועוד ועוד, הגר"י עדס העמיד תלמידים כמו שאין ר"י שהעמיד.
לכתוב שם אחד ולכתוב עליו פירות גדולים, תביא עוד שמות.
ובפרט שזה בכלל לא מראה שהישיבה הצליחה לרומם את הספרדים אם יצאו ממנה אשכנזים מוצלחים. (ואגב, הרב דז'מיטרובסקי הגיע מבית של גאוני עולם, ובכל מקום שהיה לומד היה יוצא כך).
בעיקרון גם מהשיבות הכי פשוטות יצאו ג"כ לפחות ת"ח אחד מפורסם.

והוא בכלל לא למד בישיבת קול יעקב:

ביוגרפיה​

נולד בירושלים בכ"א אלול ה'תשכ"א (2 בספטמבר 1961) לרב יצחק מראשי ישיבת קול יעקב ומחבר ספר "ברכת הלוי", ולביילה נכדתו של הרב ברוך בער ליבוביץ מחבר ספר הברכת שמואל שנולדה בפולין. בילדותו למד בתלמוד תורה קמניץ, המשיך לישיבת קמניץ ואחר כך עבר ללמוד בישיבת פוניבז'. שם התקרב מאוד לראשי הישיבה רבי שמואל רוזובסקי, הרב דוד פוברסקי ובעיקר להרב שך.

בשנת ה'תשמ"ד (1984) נישא לשרה וינטרניץ. לאחר נישואיו התגורר בירושלים ולמד בכולל של ישיבת קול תורה.


וחוץ מזה גם מישיבות אחרות כגון שארית יוסף שלא נהגה בשיטת החצי חצי יצאו הרבה מאוד ת"ח, הגר" צעידי ר"מ הישיבה, הגר"י טולדנו רה"י הבא,

בוגרים בולטים (ישיבת שארית יוסף-מתוך המכלול)​


ולעומת זאת ישיבת קול יעקב - מתוך המכלול:

מבוגרי הישיבה​

הגר"י עדס עצמו העמיד את הרעיון הזה לשעתו ותו לא, בהמשך שציבור בני התורה התפתח הוא סגר בעצמו את הענין כי המטרה שלו היתה ועודנה להעמיד את בציבור הספרדי.
עד לפני כעשור עוד נלחם על זה, רק ברגע שראה שבצורה כזו אין רישום בכלל נכנע.
 
בבקשה..
הגר"י רוטנברג רב ביהכנ"ס הגר"א בבית וגן, דין ופוסק חשוב ובעל המנחת פרי.
הגרא"י כהן ראש ישיבת אוהל תורה [הישיבה הכי גדולה של תנועת עץ]
הגר"ד סופר ראש מתיבתא שערי התלמוד
הגר"ע כהן מראשי ישיבת קול יעקב וחתן הגר"י עדס
אין לי ארכיון של הבוגרים שלהם, ברור לי שיש עוד המון כתבתי בלא מחשבה מי שאני זוכר ויודע כרגע.
אבל מחילה, אתה מתעלם מעצם הטענה שלולי הם לא היה לנו את המבנה ש עולם הישיבות לזה לא נתת מענה וזה תורף הויכוח כאן.
מה עוזר ליטאים (למרות שזה מה שביקש @שאולי) השאלה האם גידלו את הציבור הספרדי.
תביא רשימה של 10 ת"ח ספרדים מפורסמים שיצאו משם.
 
מה עוזר ליטאים (למרות שזה מה שביקש @שאולי) השאלה האם גידלו את הציבור הספרדי.
תביא רשימה של 10 ת"ח ספרדים מפורסמים שיצאו משם.
הרב ע"ה ס"ט בבקשה לפני שאתה מגיב תקרא את כל השרשור..
נמצא פה הכל החל מרבנים ספרדים ועד אשכנזים
עצם הדחף שלך לענות מיד בלי לקרוא ולבדוק מוכיח, שאתה מונע בתפיסות מוקדמות שאין בינם לבין המציאות דבר וחצי דבר
 
בוגרי הכולל/ישיבה של קול יעקב:
הרב בקשי דורון הראש"ל
הרב יעקב יוסף בן מרן
הרב אליהו פנחסי ר"מ ביקירי
הרב אליהו אברג'יל רבה של בקעה
הרב שלמה זעפראני
הרב דרזי שבות יצחק
הרב שילוני
הרב אופיר מלכה
הרב יצחק רבי ר"י בנתיבות
הרב יוסף שעיו
ועוד מס' רב מאוד של רבנים בכל רחבי דרום אמריקה
אפשר לצנזר את כל בוגרי הכולל שהגיעו לשם כבר בנויים, ולהביא רשימה רק של בורי הישיבה?
 
גם בפוניבז' תראה בספר שלו שיש לו הסכמה ממורו ורבו הגר"י עדס
בישיבה או בכולל?
וגם אם למד גם שם זה לא תוצרשלהם, אלא של פוניבז' מן הסתם הגיע כעילוי מפוניבז' לחזק את קול יעקב.
ומלבד זאת כבר כתבתי שאם מטרת הישיבה היתה לגדל את הציבור הספרדי צריך להראות שהצליחה בזה. ולא בגידול אשכנזים.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון