• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי שילה אפרהימי

  1. שילה אפרהימי

    הגר"ד יוסף - לא לחגוג בפרהסיא

    אתה מניח הנחה ומקשה קושיא. אני דוקא מסכים עם ההנחה הזו. אבל כמובן שלא כל אדם נחשב אלא דוקא בר סמכא. ובהתחשב בזה שאתה אנונימי, אתה לא בר סמכא. לבד מכך, הרי לא התחשבו אפילו אם אדם מתו לו אביו או אמו שעם כל זאת לא יושב עליהם שבעה לא בפורים ולא בשמחת תורה. אבא שלך מת ואתה רוקד???? כן. אין קשר. התורה...
  2. שילה אפרהימי

    הגר"ד יוסף - לא לחגוג בפרהסיא

    זה לא ראיה, הוא איש ציבור וצריך להתחשב גם במה יאמרו גם אם זה לא האמת.
  3. שילה אפרהימי

    יש לכם הערה? הצעה לייעול, או מחמאה? כתבו לנו כאן

    הדבר שבעיקר חסר בתוכנה הנוכחית היא ציטוט כפול. כל ציטוט לא מצטט את כל הפיסקה אלא רק את מה שכתב האחרון ולא את מה שציטט, מה שמקשה רבות על הבנת ההקשר של כל פיסקה.
  4. שילה אפרהימי

    הגר"ד יוסף - לא לחגוג בפרהסיא

    לא מבין איפה החידה פה? כתבתי שלא שייך לומר ב'עבודה' פחות או יותר, שם או כאן. עבודה זו עבודה, נקודה. אני חושב שזה ברור ביותר.
  5. שילה אפרהימי

    הגר"ד יוסף - לא לחגוג בפרהסיא

    שוב, אם בזה תלויה השמחה-עבודה, תעשה. אם לא-לא.
  6. שילה אפרהימי

    הגר"ד יוסף - לא לחגוג בפרהסיא

    לא מבין את השאלה שלך.
  7. שילה אפרהימי

    הגר"ד יוסף - לא לחגוג בפרהסיא

    בשמחת תורה לא עצרנו את השמחה, כי זו העבודה. גם בפורים העבודה זו השמחה. מי שאצלו השמחה זה לא עבודה, שלא ישמח. מי שכן, שישמח.
  8. שילה אפרהימי

    שעיר לעזאזל (פורים תשפ"ד)

    שעיר לעזאזל ביום הכיפורים כידוע, עבודתנו היא להתעלות למעלת מלאכי השרת ולהתדבק ברוחניות ככל שתשיג ידינו, אם זו היא פסגת השלימות היא ך תהיה אם כן מעלת פורים גבוהה משל יום הכיפורים, והיאך אמרו עוד כל האוכל בתשיעי כאילו התענה תשיעי ועשירי. אלא האמת האמיתית היא שאין עיקר קיומנו בזה העולם להעלות...
  9. שילה אפרהימי

    האם יוצאים יד"ח במשלוח מנות של הכולל וכדו'

    משלוח מנות לתורמים של הכולל זה ודאי חלק מהצרכים של הכולל.
  10. שילה אפרהימי

    לסיים את הש"ס - רק לבעלי ואצפ או טלגרם

    ממש ממש לא דומה. קירוב זה קירוב. לסיים את הש"ס זה לא קירוב.
  11. שילה אפרהימי

    האם יוצאים יד"ח במשלוח מנות של הכולל וכדו'

    הכוונה מה שהתורמים נותנים לכולל, הלא את הכסף הזה התורמים נותנים לאברכים, רק שהרב הוא הגבאי שמחליט איך לחלק, יוצא שהכסף שייך לכולם.
  12. שילה אפרהימי

    האם צריך לומר את שם "אל" עם האות קו"ף?

    (כדאי להביא את הדברים בעצמם ולא רק מראי מקום) שם כתוב סודות בסיבת העניין שכותבים שם השם בה"א כמו שאנחנו כותבים. ומשמע שדוקא כך צריך לכתוב. ועוד שם בסימן תב (כמדומני) שאין שום חשש לומר את האות ה"א בפני עצמה, כמו שהיה תנא שקראו לו בן ה"א ה"א עיי"ש ותרו"נ.
  13. שילה אפרהימי

    האם יוצאים יד"ח במשלוח מנות של הכולל וכדו'

    קיבלתי לפורים את התפקיד הנכבד להביא משלוח מנות לאחד מהתורמים (משלוח שנקנה מקופת הכולל), השאלה היא האם אני יכול לצאת בזה ידי חובה כיון שאני סו"ס חלק מהכולל וכל הקופה של הכולל בעצם שייכת לכולם ורק הרב הוא גבאי, או שמא הכסף לא שלי עד שהרב לא מביא לי אותו ולכן אני לא יכול לצאת בזה יד"ח.
חזור
חלק עליון