Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
לחברי האתר היקרים, ערב שבת שלום!
ה׳ עליכם, ברכות שמיים על ראשכם.
כדרכי בקודש, סמוך ונראה למועדים, רגלים וחגים, מפרסם לכם את ההלכות המחודשות אשר העליתי בקנקני ודליתי ממצולות הפוסקים-וסיכומם כאשר עלה בידי.
וככל שתוכלו לדון ולחדש, להעיר ולהאיר את עיניי בעיניכם- עיני נץ. ושכמ״ה.
אשמח שבעיקר תעברו...
שלום וכל טוב, ויישר כח לרבני האתר ולחביריו.
מרן בעל החזו״ע כתב וחידש בכמה וכמה מקומות בספריו האדירים- הן בחזו״ע (בימים נוראים וכן בארבע תעניות) והן בלווית חן ואף הניף ידו בשו״ת יביע אומר (ח״ז סימן נ״ג) שימי היולדת נספרים מעת לעת. (לאפוקי מדעת השו״ע שמחשיבין מקצת היום ככולו) וכדרכו בקודש מביא...
שלום, לילה טוב, וחודש מבורך.
משלא נענתי בפורום ״ענייני דיומא״ מניח אני כאן בקרן זווית את דף קיצור ההלכות שיצרתיו אף עשיתיו, וכל הרוצה ליטול יבוא ויטול.
ואשמח לבדיקת הרבנים החשובים שליט״א את הדברים ולהערותיהם המחכימות.
תודה רבה וכוט״ס.
שלום לכל חברי האתר אשר יושבים על מדין בשבת תחכמוני. שלומכם ישגא לעד, וברכות שמיים ממעל על ראשכם.
כמאמר הכתוב- ״…סמוכים לעד לעולם…״ ומסמיכותם אתה למד.
וכעין זה-השנה חל מצב מורכב של חג שבועות אשר יחול בערש״ק. (ארע לאחרונה בתש״פ וקודם לכן לפני 14 שנה בתשס״ט וכן יחול בתשפ״ו). על מנת להיתכונן היטב...
שלום וברכה וחג שמח.
זה זמן רב נפקד מושבי, אך בעיקבתא דאתרא דין אני עוקב.
אשיב על דבריך כדרכה של תורה וביראת כבוד, שאפילו שאחר שעיינתי במה שכתבת אין נראה ברור כך, דפעמים רבות שפוסקים מצטטים את דברי האחרונים אך אינם מתכוונים לקחת את כל דבריהם להלכה אלא רק את ״רוח״ הדברים והרעיון העומד מאחורי השיטה...
שלום לחברי האתר היקרים וברכות שמיים עליכם.
שואלין ודורשין קודם החג, ויהי רצון שייהפך לששון ולשמחה וליום טוב,
אשמח שהחברים היקרים יעברו בעיניהם על שכתבתי וממה שסיפקה ידי לעשות ולהוציא לאור עולם תחת קנקנתום עטי. ותעמידוני על טעותי ומשוגתי או על מה שלא מתוקן יפה. למען דעת וליראת ה׳. ולוואי שבעבור...
בדידי הווא עובדא. אצלי בבית מחוברים שלושה שלושה אישה אל אחותה. ויש בזה מחלוקת הפוסקים- שיש שרצו לדמות זאת לגביעי אשל, שלדעת מרן הרב עובדיה (חזו״ע שבת ה׳ עמוד ע״ד) והגרש״ז אויירבעך- מותר לנתקם, ולדעת הרב אלישיב אסור ויש כאן משום מחתך.
וכאן במציאות נראה שהם ממש מחוברים בשרשרת עם קיבקוב מדוייק...
שלום.
ראיתי את שניסית להוכיח הן מאתר ״ישיבה״ והן מאתר ״דין״. אך לא בהם תלויה ההוכחה אלא בשיטת החישוב. ואל תביאני הוכחה מאתרא דין או מכל אתר ואתר, אלא מזרועך שלך, והבא נימוקו בצידו.
ואין לי לצערי אלא לחלוק עליך ולעמוד על דבריי.
ואולי אנסה ״להסביר פנים״ מדוע כולם רשמו כך.
ראה נא, רבותיי לימדוני...
מקבל את דבריך. ותודה על התיקון.
באתי מכוחו (בהמלצתו להכין קודם יו״ט) + חשבון שלי.
ה-״מאחורי הקלעים״ שבהלכה זו- הבאתי גם צדדים נוספים שאף לרב יצחק יוסף בעייתים כגון-
פתיחת חור השעם אם סתום בנקב, הפרדת השעם ע״י חיתוך במידה ומחובר אחד לשני (מגיעים בחבילה דבוקים אחד לשני- שלושה שלושה) ובתור הדרכה...
וודאי שכדאי לנקות. ואי אפשר בדף קצר להיכנס לכל פינה.
כך היא דרכה של תורה במקום אחד עשירה ובמקום אחד עניה.
אולם, בעיניי הבעיה ההלכתית שאתה מציג פה- לא מצוייה ואף אם נאמר שכן- ללא נפקא מינה לגבי המאכל עצמו (שבתוך הכלי).
גם יש להוסיף שאף אם יש שיירי מאכל בוודאי נשרפו מחום הפלאטה ונפגמו.
בנוסף...
שמעתי על הלוח, ואני לא מכיר ע״פ מי הם פוסקים ולפי מי הם מורים, ואיהך חישובי זמניהם ועיתיהם.
הזמן שכתבתי תלוי במנחה קטנה וגם צירפתי צילום מלוח ״אור החיים״ המדוייק.
אנוכי על משמרתי אעמודה.
וודאי שמותר, אך לכתחילה- יש להכין קודם השבת. ועיין בהערות בילקו״י במקורות שציינת שפותח את היריעה על כך. כמו כן בהערה מס׳ 1 בדף שלי, ״ואם שכחה- תכין ביו״ט״. ודו״ק.
ולכן כתבתי בלשון- ״יש מי שכתב״.
כך מסתבר, וכך המציאות. אך בילקו״י שבועות וספירת העומר עמוד תקפ״ז בהערות לא הבין כמוך.
ויתרה מכך...
תודה.
כתבתי בקיצור וע״פ כללי ההלכה.
המקרים שהצגת רחוקים מאוד.
גם כאשר הפלאטה מלוכלכת יש כאן דין גבי הסיר אך לא לגבי האוכל שבתוכו, וכולי האי ואולי.
בנוסף אף אם היא נקייה ונשפך רוטב ישראל קדושים לא יחממו שניכר שיש כאן חשש לאיסור בשר וחלב….
אגב, ראה בספר ילקוט יוסף שכתב שהמיקל אף באופן כזה שמניח...