Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
בחז"וע (פורים עמןד קפז,סו) כתב שאין אבלות בפרהסיא נוהגת בפורים ולכאורה לפי זה יהיה מותר לאבל תוך י"ב חודש על אביו ואימו לשמוע שירים בסעודת פורים, וכך משמע מדבריו בעמוד קצד' שאבל אומן מותר לנגן בעלי שיר לכבוד פורים וסעודת מצוה, ולא הזכיר כלל שזה לצורך פרנסה, אמנם בעמוד קפ' התיר לאבל לסעוד סעודת...
שלום רב
החולה חולי שיש לו רפואה כגון לחץ דם גבוהה, חולה סכרת או בעל חרדות וכדו'..
שע"י לקיחת כדורים עובר לו החולי
האם דינו כחולה שאין בו סכנה שפטור מ ג' צומות, או שחייב לצום מכיוון שעתה לאחר לקיחת התרופה הרי הוא כאינו חולה.
נפקמ' גם לבריא שצם ותקפוהו כאבי ראש חזקים וע"י אקמול וכדו' יעברו לו...
שוב ראיתי (בשבת,אך רק עתה התאפשר לי להודיע לכבודו)בפסקי תשובות (רסו אות ד)שכתב על פי דברי האבנ"ז שאין איסור מחמר אא"כ עשאו האדם בכוונה על ידי הבהמה,אך במתעסק או בדבר שאינו מתכוון אין בו חשש מעיקר הדין,וכל שכן כשאינו פ"ר,דלפי זה כוונת הפמ"ג(ולא המ"א) שהובא במ"ב סק"י דהוי 'כמחמר' דווקא כלשונו,ולא...
שלום רב
עוד יש לדחות דשאני מלאכת שבת בבהמה שהתוספות שם לומדים מלמען ינוח שורך ואם לא תתלוש הבהמה אין זה נוח אלא צער ,אך מלאכת מחמר נלמד לתוספות (דלא כרש"י)מלא תעשה מלאכה אתה ובהמתך והרי עשה מלאכה עם בהמתו (וגם בהמת אחר כנ"ל)
אלא שעכ"פ אין זו מלאכה דאורייתא משום שהיא מלאכה שאינה צריכה או פ"ר דלא...
מעשה באשה שאחרי המצוה גילתה שטבלה עם עגיל,ולאחר בירור נודע שהבלנית שמרה בבדיקה על מרחק של 2 מטר.ושוב אמרה לי בלנ' אחרת שכך הנחה אותה האחראי האם ידוע לרב על הנחיה כזאת, כי לכאורה נראה שיכולות לשים מסכות ולבודקה ללא דיבורים,ובכך למנוע תקלות.
בתודה ובברכה
שלום רב.
לכאורה יש לומר דכיון שלגבי איסור עשית מלאכה ע"י בהמתו ליכא איסורא כשתולשת עשבים ואוכלת (כמבואר בתוס' שבת קכב ע"א ד"ה מעמיד,ע"ש),אם כן ה"ה הכא יהא מותר כשאוכל בפיה,וצע"ע.בברכה.