ב"ה
שלום וברכה,
איני יודע תשובה באופן נקודתי על מחבר זה וספר זה, מפני שאיני מכירו ולא ראיתי את תוכן הספר,
אולם הכלל בזה בדרך כלל שאם יש על הספר הסכמות מגדולי ישראל, או מת"ח מובהק שכותב שעבר על הספר וראה שאין שום חשש לקרא בו, אז אפשר לסמוך ולקרא בו. אבל אם אין כזו עדות והסכמה מפורשת, יש לחוש בכל סוג של כאלו ספרים מכאלו מחברים, שמא חלילה אין דעותיהם תואמות לחלוטין לדברי רבותינו הקדושים בתוך המקורות, ושמא מעורבים שם דעות שונות ומשונות מחכמות אומות העולם ומתרבויות שונות, שאינם לרוחם של רבותינו הקדושים מנחילי התורה ומעתיקי השמועה.
והנה אף שבודאי חלילה לנו מלחשוד צל של פגם או פסול או גנאי חלילה על שום יהודי, וכ"ש פרופסור חשוב שמסתמא היתה כוונתו לטובה ולשם שמים, אבל מי יערב לנו שלא השתרבבו לו שם דעות השקפות וערכים שגויים מבלי ידיעתו ומבלי שיכל בכלל להעלות על הדעת, (זולת אם היה מתייעץ עם ת"ח מובהקים שיווסתו ויאזנו את ההשקפות והדעות והערכים שנתקבלו אצלו מכלל החכמות שלמד מן האומות).
ולכן למעשה יש לנו לנקוט בכל כיוצא בזה, שב ואל תעשה עדיף. אלא אם כן יש הסכמות מת"ח מובהקים שראו שהספר נקי וזך, בדעות ישרות והשקפות נכונות של רבותינו הקדושים.
[וגם אז א"צ להרבות הקריאה בספרים כאלו כל שאפשר לו להתמיד לימודו בספרי רבותינו הקדושים בעצמם, אא"כ מסייע לו מאוד בעבודת ה' או ממלא את לבו וכדומה.]
בברכה רבה