שלום רב
הנה כבר שנים רבות ששמעתי מפי חכמים שמורים ובאים לציבור, ביום טוב ראשון של פסח, שגם לאחר ההכרזה של מוריד הטל, מי שטעה במוסף ואמר משיב הרוח כהרגלו, אינו חוזר.
ובשנה זו ראיתי שמקור דין זה בכף החיים סופר (סימן קיד ס"ק כד) בשם הרב פתחי עולם (ס"ק ז). וחפשתי בספרי מרן זצ"ל ולא מצאתי. גם בילקוט יוסף לא מצאתי. ולכאורה שתיקותם מורה דאין דין מיוחד בתפילת מוסף. ועוד ראיתי בהלכה ברורה (סימן קיד בבירור הלכה אות ז) שחלק על דברי הכף החיים מכמה טעמי תריצי. ומטי בה בשם הרב צרור החיים תלמיד הרשב"א שכתב להדיא לענין תפילת מוסף שחוזר. ושכן פסק המשנה ברורה בדעת מרן. וכן ראיתי בספר דברי שלום מזרחי (חלק א סימן סו) שחלק על הכף החיים, ונסתייע מדברי הצרור החיים.
מה הדין למעשה?
הנה כבר שנים רבות ששמעתי מפי חכמים שמורים ובאים לציבור, ביום טוב ראשון של פסח, שגם לאחר ההכרזה של מוריד הטל, מי שטעה במוסף ואמר משיב הרוח כהרגלו, אינו חוזר.
ובשנה זו ראיתי שמקור דין זה בכף החיים סופר (סימן קיד ס"ק כד) בשם הרב פתחי עולם (ס"ק ז). וחפשתי בספרי מרן זצ"ל ולא מצאתי. גם בילקוט יוסף לא מצאתי. ולכאורה שתיקותם מורה דאין דין מיוחד בתפילת מוסף. ועוד ראיתי בהלכה ברורה (סימן קיד בבירור הלכה אות ז) שחלק על דברי הכף החיים מכמה טעמי תריצי. ומטי בה בשם הרב צרור החיים תלמיד הרשב"א שכתב להדיא לענין תפילת מוסף שחוזר. ושכן פסק המשנה ברורה בדעת מרן. וכן ראיתי בספר דברי שלום מזרחי (חלק א סימן סו) שחלק על הכף החיים, ונסתייע מדברי הצרור החיים.
מה הדין למעשה?