• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

טעה ואמר משיב הרוח במוסף שלאחר ההכרזה

שלום רב

הנה כבר שנים רבות ששמעתי מפי חכמים שמורים ובאים לציבור, ביום טוב ראשון של פסח, שגם לאחר ההכרזה של מוריד הטל, מי שטעה במוסף ואמר משיב הרוח כהרגלו, אינו חוזר.

ובשנה זו ראיתי שמקור דין זה בכף החיים סופר (סימן קיד ס"ק כד) בשם הרב פתחי עולם (ס"ק ז). וחפשתי בספרי מרן זצ"ל ולא מצאתי. גם בילקוט יוסף לא מצאתי. ולכאורה שתיקותם מורה דאין דין מיוחד בתפילת מוסף. ועוד ראיתי בהלכה ברורה (סימן קיד בבירור הלכה אות ז) שחלק על דברי הכף החיים מכמה טעמי תריצי. ומטי בה בשם הרב צרור החיים תלמיד הרשב"א שכתב להדיא לענין תפילת מוסף שחוזר. ושכן פסק המשנה ברורה בדעת מרן. וכן ראיתי בספר דברי שלום מזרחי (חלק א סימן סו) שחלק על הכף החיים, ונסתייע מדברי הצרור החיים.

מה הדין למעשה?
 
למעשה יש להורות לחזור?
במחזורים הנפוצים הביאו דברי הכף החיים בסתם, וכוונתי, שכך נראית סוגיא דעלמא. ואם הדין אחרת תמוה איך מרנן שתקי.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון