ראוי לציין ששני הקבצים שצורפו לעיל לוקים בחסר עצום ורב, ויש בידי את המעגל טוב השלם מהדורת פריימן [פפד"מ תרצ"ד] ששם יש תוספת מרובה כמעט פי ארבע ממה שמובא בקבצים הנ"ל, ובתוכה פרטים רבים ומעניינים שהושמטו משום מה, זכרונות מרבותיו ומחכמי אותו דור שפגש בדרך מסעיו, וגודל ההערצה שזכה לה, והסיעתא דשמיא שליותה אותו, וגם כמה 'עקיצות' וירידות על האנשים שעמם נפגש, ולדוגמא אצטט את לשונו המשעשעת על צורת האכילה של תושבי תונס:
ושם התחלתי להתבסם מתבשילי הרוח מערבית צפונית יהיה סרוח סרח העודף בלי נקיון כף ומגרפה אם יראה בחלום, ואפילו המלך פשט לו את הרגל לאכול, וכל המרבה מלא קומצו בשר שמן לכלוכית שמה ותבלין מצפון תפתח יפיח בהם, וקערות וכוסות וקיתונות בשלחן וקערת קצף אחת ורחבה ונסכה מלאה כוסכוס"ו לכל אחד ששה ושבעה ליטרין וכמה בצלים חצי בישול שלמים על פי הקערה, באמת הייתי קץ לאכול...
אך בענין המאכלות היו כמשפטם כי כל שלחנות מלאות תבשילים וריחן נודף סרח העודף ואוכלים בידיהם ורגליהם, וכל שמנונית מלא חפניהם והיה מגביה הגביר חתיכת שומן ובעודה בכפו יבלענה ומנקה ידו במטפחת שעל ברכיו והמטפחת נעשה כבית המטבחיים, גם אנשים ונשים יחפי רגלים גדולות...
והוא יושב בראש ולוקח רגלו בידו לעיני כולם, ולוקח עשן טבאקו בפיו וטאסא שחורה כעורב לפניו ורוקק בה לפניהם, ואני הייתי יושב לפניו והייתי מצטער בזה, גם בשלחן כשמסדרים זה יעלה בראש כלי נמאס מלא רקיקה, וגם בקצת ענינים לא נחם אלקים דרך ארץ, וכבר הייתי אומר להם הדרך ארץ הוא מטבע פסול בארצכם, ואני מוכרח שלא להשתמש בדבר פסול אצלכם אבל מה אעשה כי אלך ליוורנו מעם לועז שכולו מסכת דרך ארץ ופוליטיקה דקה מן הדקה כי מעט אשר היה לפני היינו עזובה היינו שכוחה לשבת עמכם ואיברא כי כבוד התורה...