בטהרת הבית במשמרת הטהרה חלק ב סימן יב עמוד קה(קח בנד"מ) כתב וז"ל:
וכן בקובץ בית ועד לחכמים(קובץ תשרי תשס"ט) הקשה כן הרב יחזקאל שרגא שטין ותירץ כדברי הקנה בושם מדיליה.
עוד כתב בטהרת הבית שם וז"ל:
נ.ב - כן הקשה השואל בספר קנה בשם(בראנדסופר) סימן פו על הפת"ש שהביא כן בשם היד אליהו והשיב הקנה בושם שם שאין כוונת היד אליהו לדמות לגמרי למשנה דמכשירין אלא כוונתו שההבל דינו שמחבר והוי כנגיעה וא"כ ה"ה לעניין להדליק נר מנר שבידה ע"כ.והפתחי תשובה סק"ג כתב בשם יד אליהו מלובלין הנ"ל[סוף סימן סה], שגם להדליק נר מנר אסור. וכן כתב בשמו בבן איש חי([שנה ב'] פרשה צו אות כב) וזה אינו מפורש שם.
וכן בקובץ בית ועד לחכמים(קובץ תשרי תשס"ט) הקשה כן הרב יחזקאל שרגא שטין ותירץ כדברי הקנה בושם מדיליה.
עוד כתב בטהרת הבית שם וז"ל:
נ.ב- לפום ריהטא לא מצאתי כן במפתחות שביד אליהו רק שבמפתחות לסימן סה הנ"ל נכתב בסופו וז"ל:(ושוב ראיתי במפתחות שבסוף שו"ת יד אליהו, שהזכיר דין זה)
ומסתימת לשון הכותרת של השאלה אפשר אולי להבין שדן בכל אופן גם בהדלקת נר מנר, אך זה לא מוכרח ולכאורה כוונתו למה שמבאר בסוף התשובה בגוף הספר לעניין חימום הטבק לשתות ממנו[שמדליק הטבק].ושם אם האש'[ה] מחזק'[ה] הנר אם יכול הבעל להדליק ממנו
נערך לאחרונה: