Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
מה אומר כבודו על השמצה זולה זו, שהיא שקר וכזב ואפשר לברר זאת בנקל עם אברכי הכולל וראש הכולל וכל מאן דבעי? האם מקומה בפורום?
או אולי בגלל שאותו "איש תם" שמע ממישהו שהגר"י יוסף אינו אוהב את הרב הזה, ממילא הותרה הרצועה להשאיר דברי שקר וכזב בגנותו?
אם כן, אולי ראוי להחליף את שם הפורום, במקום...
הרמב"ם (בספר זמנים, הלכות שביתת יום טוב, פרק ד', הלכה א') הסביר שמהתורה מותר להדליק אש בשופי ביו"ט, אלא שחז"ל אסרו "שהרי אפשר להמציא אותה מבערב", וכן בשולחן ערוך הרב (אורח חיים סימן תקב) הסביר שהאיסור הוא "מפני שהוא מוליד דבר חדש ודומה קצת למלאכה וכיון שהיה אפשר לעשות מערב יום טוב אסור לעשות...
מסכים איתך שבזמננו אין שום ענין לפרסם ההיתר ועלול לגרום לזילות ביום טוב, מה שכבר התרגלו הציבור להחמיר.
אבל לדבריך שהפוסקים לא הבינו את מהות החשמל, אין שחר. הגר"ד שלוש כתב הרבה בנושא הזה, ולצורך הענין חקר מומחים רבים לחשמל.
רב אחד סיפר לי פעם שמרן שר התורה הגר"ע יוסף זצ"ל נפגש עם הגר"ד שלוש...
אכן, נראה שאתה מכיר את מקומך, ויודע היטב מה יהיה סופך אם תכתוב לגופו של ענין ותנסה לענות על הדברים שכתבתי...
ולכן, כדי שלא תצא עם הארץ מדאורייתא, הברירה היחידה שלך היא לכתוב בצורה בריונית ומכוערת כאחד מאנשי העולם התחתון, ולאיים כביכול יש לך מה לכתוב "מאין באתי ולאן אני הולך" אבל אתה עושה טובה...
גם פאה נכרית לדעת רוב ככל הפוסקים (99.9) היא איסור דרבנן. למעשה רוב הפוסקים מתירים לבישת פאה, למעלה ממאה ושלושים, וכנגדם כמה עשרות אוסרים (ביביע אומר הזכיר כשלושים), רובם מהדורות הקודמים שדיברו על אשה אחת או שתיים בשכונתם שפרצו גדר. וכאמור, אסרו רק מדרבנן.
והזכיר זאת מרן הגאון רבי שלום משאש...
לא. גם רוב רבני מרוקו לא קשורים אליהם, וגם הרבנים עצמם הנמנים על אותו פורום, לא יזמו את הפורום הזה, אלא אחד שמשמש כמזכיר והגה את הרעיון הזה ומידי פעם מגיב בתקשורת בשמם.
הרה"ג רבי אברהם יוסף, רב העיר חולון, תקף בחריפות [בראיון לרדיו קול ברמה] את אותם הצעירים המעירים לנשים בקווי המהדרין. "באישה זרה אין שום הרחקה", אמר ביחס לעצם ההפרדה, "חוץ מנגיעה, חוץ מהסתכלות, חוץ מלהריח בריח טוב שאולי היא שמה על עצמה - שום דבר אחר לא אמור לעניין אותנו".
והדגיש שבמפגש עם אישה...
הגר"ד שלוש היה חי עמנו עד לא מכבר, והוא חקר את נושא החשמל היטב, מפי מומחים לדבר, כך שהטענות הללו לא רלוונטיות.
אין זה ענין לסגירת מעגל וכיו"ב אלא להמשכת דבר קיים והוא דין 'מאש לאש' וכפי שהרחיבו הפוסקים הנ"ל.
קהילות שלמות נהגו בחו"ל להתיר חשמל בשופי ביו"ט, חלקם המועט ממשיך בארץ.
ישנו ויכוח בין רבני המערב אם כדאי להציף את הנושא שההיתר בו פשוט כדלקמן, או כיוון שכבר פשט האיסור, להשאירו כך, בבחינת דברים המותרים ואחרים נהגו בהם איסור.
אמנם האומר ש"ברור אפילו לחילוני שהדבר אסור" זה נובע מעם הארצות, כי...
במקום אחר השיב שזה כמו תחבושת, ובלית ברירה אין מה לעשות. והתשובות האלה תמוהות מאוד, הרי פשוט שחולצה קצרה הרבה יותר מכובד משרוולים שנראה כמו ליצן.
ראיתי תמונה ששר האוצר יושב עם בכירי המשק והוא לבוש חולצה קצרה (וכדברי הרב עובדיה לעיל).
לו יצוייר שמישהו יבוא וילחש על אוזנו שיכבד את המעמד ולא...
תחילה יש לדון בענין חזן בבית כנסת של אברכים, ועולה להתפלל עם חולצה קצרה. האם אנחנו מסתכלים על אברך נורמלי (שבוודאי לא יעמוד בפני גדולים בלי כובע וחליפה), או על מה שמקובל בעולם - שחולצה קצרה זה מכובד?
לכאורה הולכים אחר מה שמקובל בעולם, ולדוגמא ברוב העולם מקובל שההולך בגופיה הוא אדם נבזה.
כמו כן...
אין שום קשר בין אתר דין, שם עונים רבנים ומו"צים בדיוק כמו בטלפון, לבין פורום, שם המשיבים כותבים בעילום שם.
לגבי הפורומים, ישנם אנשים שמשליטים טרור הלכתי בבית המדרש ובבית הכנסת, ע"י פשקווילים ועלונים, וכשהם מגיעים לפורומים באינטרנט הם חושבים להשליט טרור גם שם. ומי שכותב או חושב אחרת מהם, יהיה...
באתר דין יש רבנים חשובים שעונים תשובות כדת וכדין, ומביאים את כל הדעות בכל נושא. אין מקום להשמיץ אותם, גם אם אינן לרוחו של מאן דהו שחושב שכל הרבנים צריכים ליישר קו עם השקפתו הקיצונית.
וכאן הם ענו בהתאם לתשובת הגר"ע יוסף בענין היתר מכירה שפורסמה בכתב ידו, ושם הוא כתב שבני תורה צריכים להחמיר.
זה הענין, וכי הגר"ע לא היה מהמהדרין? וכי נכדו הרב ששון וחבריו אינם מהמהדרין? הם קונים הכשר של רבנות?
מדבריו בוידאו משמע בפשטות שגם למהדרין, אם זה כרוך בטרחה או הוצאה ממונית אין צורך להחמיר כלל. אבל במכתב לא משמע כך.
אין לי את הזמן לצפות בוידאו, רק באתי להעיר שבנושא זה יש סתירה בין מכתב הגר"ע יוסף שכתב בכת"י לרבים להחמיר ולקנות בהכשר מהודר, ומאידך גיסא בוידאו אמר לנכדו שיקל בהיתר מכירה וימסור גם לחבריו (האברכים!) שחבל על כספם, וכן העיד הרב יצחק יוסף שאביו אכל בעצמו היתר מכירה, וצ"ע ואולי יש לחלק.
זיל בתר טעמא, מה ההבדל בין סיר גדול לבין סיר קטן? וכי סיר גדול לא מזיזים ממקום למקום בתוך המטבח? אלא שזה מובא לשולחן, וזה לא.
וזה מה שכתב, שסיר קטן הוא גם בבית המבשלות (במטבח) וגם בשולחן, וסיר גדול הוא רק במטבח.