• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

תוצאות חיפוש

  1. ס

    להעלות חזן מי שמשתמש באייפון בפרוץ

    מה אומר כבודו על השמצה זולה זו, שהיא שקר וכזב ואפשר לברר זאת בנקל עם אברכי הכולל וראש הכולל וכל מאן דבעי? האם מקומה בפורום? או אולי בגלל שאותו "איש תם" שמע ממישהו שהגר"י יוסף אינו אוהב את הרב הזה, ממילא הותרה הרצועה להשאיר דברי שקר וכזב בגנותו? אם כן, אולי ראוי להחליף את שם הפורום, במקום...
  2. ס

    פורום רבני המערב

    הרמב"ם (בספר זמנים, הלכות שביתת יום טוב, פרק ד', הלכה א') הסביר שמהתורה מותר להדליק אש בשופי ביו"ט, אלא שחז"ל אסרו "שהרי אפשר להמציא אותה מבערב", וכן בשולחן ערוך הרב (אורח חיים סימן תקב) הסביר שהאיסור הוא "מפני שהוא מוליד דבר חדש ודומה קצת למלאכה וכיון שהיה אפשר לעשות מערב יום טוב אסור לעשות...
  3. ס

    פורום רבני המערב

    מסכים איתך שבזמננו אין שום ענין לפרסם ההיתר ועלול לגרום לזילות ביום טוב, מה שכבר התרגלו הציבור להחמיר. אבל לדבריך שהפוסקים לא הבינו את מהות החשמל, אין שחר. הגר"ד שלוש כתב הרבה בנושא הזה, ולצורך הענין חקר מומחים רבים לחשמל. רב אחד סיפר לי פעם שמרן שר התורה הגר"ע יוסף זצ"ל נפגש עם הגר"ד שלוש...
  4. ס

    היתר מכירה ומכשיר טרף?!!!!!!!!!!!!!

    אני לא מסתתר תחת שם פרטי ושם משפחה, אלא ניק (=כינוי) כנהוג בפורומים. כנ"ל לגבי תמונה, לא שמתי תמונה של מישהו אחר כדי לעשות רושם שקרי שאני אדם אמיתי.
  5. ס

    היתר מכירה ומכשיר טרף?!!!!!!!!!!!!!

    אכן, נראה שאתה מכיר את מקומך, ויודע היטב מה יהיה סופך אם תכתוב לגופו של ענין ותנסה לענות על הדברים שכתבתי... ולכן, כדי שלא תצא עם הארץ מדאורייתא, הברירה היחידה שלך היא לכתוב בצורה בריונית ומכוערת כאחד מאנשי העולם התחתון, ולאיים כביכול יש לך מה לכתוב "מאין באתי ולאן אני הולך" אבל אתה עושה טובה...
  6. ס

    היתר מכירה ומכשיר טרף?!!!!!!!!!!!!!

    גם פאה נכרית לדעת רוב ככל הפוסקים (99.9) היא איסור דרבנן. למעשה רוב הפוסקים מתירים לבישת פאה, למעלה ממאה ושלושים, וכנגדם כמה עשרות אוסרים (ביביע אומר הזכיר כשלושים), רובם מהדורות הקודמים שדיברו על אשה אחת או שתיים בשכונתם שפרצו גדר. וכאמור, אסרו רק מדרבנן. והזכיר זאת מרן הגאון רבי שלום משאש...
  7. ס

    פורום רבני המערב

    עיין במש"כ לעיל על איסור הולדת אש ביו"ט ומה הטעם, ולמה התירו מאש לאש.
  8. ס

    פורום רבני המערב

    לא. גם רוב רבני מרוקו לא קשורים אליהם, וגם הרבנים עצמם הנמנים על אותו פורום, לא יזמו את הפורום הזה, אלא אחד שמשמש כמזכיר והגה את הרעיון הזה ומידי פעם מגיב בתקשורת בשמם.
  9. ס

    הפרדה באוטובוס

    הרה"ג רבי אברהם יוסף, רב העיר חולון, תקף בחריפות [בראיון לרדיו קול ברמה] את אותם הצעירים המעירים לנשים בקווי המהדרין. "באישה זרה אין שום הרחקה", אמר ביחס לעצם ההפרדה, "חוץ מנגיעה, חוץ מהסתכלות, חוץ מלהריח בריח טוב שאולי היא שמה על עצמה - שום דבר אחר לא אמור לעניין אותנו". והדגיש שבמפגש עם אישה...
  10. ס

    פורום רבני המערב

    הגר"ד שלוש היה חי עמנו עד לא מכבר, והוא חקר את נושא החשמל היטב, מפי מומחים לדבר, כך שהטענות הללו לא רלוונטיות. אין זה ענין לסגירת מעגל וכיו"ב אלא להמשכת דבר קיים והוא דין 'מאש לאש' וכפי שהרחיבו הפוסקים הנ"ל.
  11. ס

    פורום רבני המערב

    קהילות שלמות נהגו בחו"ל להתיר חשמל בשופי ביו"ט, חלקם המועט ממשיך בארץ. ישנו ויכוח בין רבני המערב אם כדאי להציף את הנושא שההיתר בו פשוט כדלקמן, או כיוון שכבר פשט האיסור, להשאירו כך, בבחינת דברים המותרים ואחרים נהגו בהם איסור. אמנם האומר ש"ברור אפילו לחילוני שהדבר אסור" זה נובע מעם הארצות, כי...
  12. ס

    לגבי מכתב הרב עובדיה בשמיטה תשמ"ז

    יפה מאוד, זה יישוב אמיתי לסתירה הזאת.
  13. ס

    בענין השרוולים המגוחכים לחזנים

    במקום אחר השיב שזה כמו תחבושת, ובלית ברירה אין מה לעשות. והתשובות האלה תמוהות מאוד, הרי פשוט שחולצה קצרה הרבה יותר מכובד משרוולים שנראה כמו ליצן. ראיתי תמונה ששר האוצר יושב עם בכירי המשק והוא לבוש חולצה קצרה (וכדברי הרב עובדיה לעיל). לו יצוייר שמישהו יבוא וילחש על אוזנו שיכבד את המעמד ולא...
  14. ס

    בענין השרוולים המגוחכים לחזנים

    תחילה יש לדון בענין חזן בבית כנסת של אברכים, ועולה להתפלל עם חולצה קצרה. האם אנחנו מסתכלים על אברך נורמלי (שבוודאי לא יעמוד בפני גדולים בלי כובע וחליפה), או על מה שמקובל בעולם - שחולצה קצרה זה מכובד? לכאורה הולכים אחר מה שמקובל בעולם, ולדוגמא ברוב העולם מקובל שההולך בגופיה הוא אדם נבזה. כמו כן...
  15. ס

    מכון ירושלים בדעת מרן זיע"א

    אין שום קשר בין אתר דין, שם עונים רבנים ומו"צים בדיוק כמו בטלפון, לבין פורום, שם המשיבים כותבים בעילום שם. לגבי הפורומים, ישנם אנשים שמשליטים טרור הלכתי בבית המדרש ובבית הכנסת, ע"י פשקווילים ועלונים, וכשהם מגיעים לפורומים באינטרנט הם חושבים להשליט טרור גם שם. ומי שכותב או חושב אחרת מהם, יהיה...
  16. ס

    מכון ירושלים בדעת מרן זיע"א

    באתר דין יש רבנים חשובים שעונים תשובות כדת וכדין, ומביאים את כל הדעות בכל נושא. אין מקום להשמיץ אותם, גם אם אינן לרוחו של מאן דהו שחושב שכל הרבנים צריכים ליישר קו עם השקפתו הקיצונית. וכאן הם ענו בהתאם לתשובת הגר"ע יוסף בענין היתר מכירה שפורסמה בכתב ידו, ושם הוא כתב שבני תורה צריכים להחמיר.
  17. ס

    היחס הנכון ליבול מהיתר מכירה לצד יבול ממקורות אחרים / הרב שמעון ללוש

    זה הענין, וכי הגר"ע לא היה מהמהדרין? וכי נכדו הרב ששון וחבריו אינם מהמהדרין? הם קונים הכשר של רבנות? מדבריו בוידאו משמע בפשטות שגם למהדרין, אם זה כרוך בטרחה או הוצאה ממונית אין צורך להחמיר כלל. אבל במכתב לא משמע כך.
  18. ס

    היחס הנכון ליבול מהיתר מכירה לצד יבול ממקורות אחרים / הרב שמעון ללוש

    אין לי את הזמן לצפות בוידאו, רק באתי להעיר שבנושא זה יש סתירה בין מכתב הגר"ע יוסף שכתב בכת"י לרבים להחמיר ולקנות בהכשר מהודר, ומאידך גיסא בוידאו אמר לנכדו שיקל בהיתר מכירה וימסור גם לחבריו (האברכים!) שחבל על כספם, וכן העיד הרב יצחק יוסף שאביו אכל בעצמו היתר מכירה, וצ"ע ואולי יש לחלק.
  19. ס

    טבילת כלי חשמל

    זיל בתר טעמא, מה ההבדל בין סיר גדול לבין סיר קטן? וכי סיר גדול לא מזיזים ממקום למקום בתוך המטבח? אלא שזה מובא לשולחן, וזה לא. וזה מה שכתב, שסיר קטן הוא גם בבית המבשלות (במטבח) וגם בשולחן, וסיר גדול הוא רק במטבח.
  20. ס

    הוספת מים חמים שהיד סולדת בהם לתוך כלי ראשון עם תבשיל יבש - שיעור הראשון לציון שמתפרסם היום

    ענין מנהג קדום, הוא רק לנוהגים כך משנים קדמוניות. אבל מה שכתב מרן הגר"ש משאש זצוק"ל שגם השו"ע יודה להתיר, זה כבר ענין לכולי עלמא.
חזור
חלק עליון