Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
אני אבהיר את עצמי. כמובן שהדיונים יהיו כאן בפורום, אבל בשביל שיהיה אפשר לערוך בצורה מסודרת צריך לעשות סיכום של כל שאלה ותשובה על כל היבטיה בצורה מחוברת ומסודרת ולא בצורה של משא ומתן של פורום שזה אמנם יפה בשביל פורום אבל זה לא כל כך מתאים בשביל ספר.
לכן יהיה טוב אם השואל יסכם את השאלה, והמשיב...
מכיון שבס"ד הנושא הוצף מחדש, נשמח שכל מי שרוצה ברצינות לעבוד על הפרוייקט ישלח הודעה בפרטי, וכך נוכל לארגנו מחדש על הצד הטוב ביותר.
כמו כן כל מי שיש לו קושיה או תירוץ מנוסחים היטב, יפתח על זה נושא כאן בפורום ולאחר מכן ישלח למייל של המכון ולציין בכותרת: פרוייקט שו"ת בתורת מרן.
נשמח גם כן שמי שיש...
אבקש מחילה שלא הועלה מוקדם יותר, במקרה הצורך אפשר לשלוח בפרטי ל @שילה אפרהימי (או לתייג), או לשלוח למייל של המכון (החשבון של המכון בפורום אינו בשימוש תדיר).
@בנימין לוריא תודה על הסבלנות.
יש מהדורה חדשה ב"ה
https://forum.moreshet-maran.com/threads/%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%A1-%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%9D-%D7%A0%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%9C%D7%99-%D7%93%D7%91%D7%A8%D7%9A.2245/unread
בסיעתא דשמיא יצא לאור הקונטרס השלם 'נר לרגלי דברך' מאת הרה"ג פדיה קלמה שליט"א.
הקונטרס כולל:
א. נר חנוכה לבחורי ישיבות מהדורה חמישית
ב. נר יום הכיפורים מהדורה שניה
ג. נר יום טוב מהדורה מקוצרת
בברכת חנוכה שמח לכל ידידינו די בכל אתר ואתר.
ע"ה שלה אפרהימי ס"ט
קונטרס נר לרגלי דברך גמור.pdf
הדוגמא הטובה ביותר היא ידידנו הרב קורסיה שיודע לדון ולהקשות כדרכה של תורה. ומנגד גם המשיבים לדבריו רואים שכוונתו לשם שמיים ומתדיינים יחדיו בנושאים שעל הפרק.
כזה ראה וקדש!
תודה @ישראל, כנראה שיש אנשים שלא יודעים לנהל דיון ענייני. אנחנו בכל אופן ניסינו.
כאן זה מקום של אנשים שמכירים את תורת מרן הגר"ע ומרן הגרי"צ. לא של בורים.
ומי שיכתוב בסגנון שאינו הולם לא יהא מקומו בינינו.
'אינו עולה בקנה אחד' אין פירושו שחולק הוא תמד ע מרן. אלא ר"ל שלא בא לפסוק בחיבורו כדברי מרן אלא כדברי הרמ"א, ועל כן במקומות רבים יפסוק דבר בסתם בלי להזכיר שאין כן דעת מרן, ומי שאינו מתבונן לא יידע שפסק כן מחמת שהוא דין המתגלגל בעקיפין או במישרין ממחלוקת מרן ורמ"א. שלא רצה הה"מ אלא לפסוק לבני...
הבעיה היא שמרוב שצריך לדחות מחלוקות שמונעות ע"י מניעים לא טהורים. נראה כאילו אסור להקשות ולחלוק כדרכה של תורה. ולא היא. דין אחד יש לחולקים כדרכה של תורה, ודין אחר יש למרעישים ומצלצלים להתריס ולהתגדל. שהגם שבכל אופן אנו משתדלים ליישב דברי רבותינו. ההתייחסות לשני המקרים שונה מן הקצה אל הקצה. ומי...
התנצלות זו מופרכת מיסודה, שהרי בחלק א' ציין לרב פעלים ולא לכתר שם טוב, וברב פעלים זה ברור שאין זה מלשון ר"ח פלאג'י, ורק בכתר שם טוב ניתן לטעות. אז להביא תירוץ מכתר שם טוב שמלכתחילה הוא לא דבר עליו כלל, אין זה אלא שמנסה להשליך הטעות על אחרים במקום להודות בטעותו, ששיכנע עצמו (או את הקוראים) להאמין...
שמא יבאר ה @חכם באשי רצונו. שהרי לא מיירי בנידונינו על עצם מחלוקתם של ת"ח אלא על עניין אופן עניית התשובה בהלכה, שיהא בצורה הראויה, בשיקול הדעת הנצרך ובדרך גדולי הפוסקים. ולא מענה תחת לחץ. ומתוך חיבור בודד שאין דרכנו ללכת על פיו בלא פקפוק כאחינו, ושברצונו של המחבר מרנא ר' ישראל מאיר הכהן, אינו...
הכריכה נערכה על ידי ההו"ל על דעת שהוא קונטרס, ונעלם מעיני המחבר. נתקן זאת בס"ד.
מחבר הספר דברי שלום ואמת ציין לשו"ת רב פעלים כמקור לדבריו, ושם מבואר להדיא שהוא רק מדברי הג"ר אליהו מני ולא מדברי הגר"ח פלאג'י, ראה מ"ש בזה בקונטרס בחלק המאמרים מאמר ב' (עמ' 72) שם נתבארו הדברים.
ואם חזר בו ותיקן...