Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
מנורת לד שלא עובדת אבל מחוברת ואדם הזיז את המתג כדי שיעבוד בשוגג וכד' וכן לגבי פתיחת מקרר לדעת החזו"א ודיעמיה האם יש בזה סגירת מעגל הנה בחוט להט פשוט שאין כי החוט נקרע ואין סגירת מעגל אבל בלד לא ידעתי?
ידוע שדעת הגרע"י לברך על מזוזה כשמוסרה לבדיקה. ויש לשאול האם דוקא כשמוסרה לבדיקה אצל סופר כמו שמשמע מלשונו. ובצירוף הזמן המרובה של הבדיקה או אפי' כשעושה בדיקה בבית לבד תוך כמה דק' גם צריך לברך ומסתברא הכי דהרי הטעם הוא מצד הספק שמא תמצא פסולה. רציתי לדעת חוות דעת הרב שליט"א בנושא.
לא הבנתי את כוונת המשיב (מורשת מרן) שלא להתעסק עם זה, וכי אין ללמוד ספרי מוסר או יראה?! וידוע שהרב זצ"ל היה לומד ראשית חכמה עם דמעות, וודאי שבספר זה יש ענין של שמירת העיניים וכו'. אלא שודאי שלא להתעסק עם זה כלח היום אבל ודאי להכניס מושגי יראה בענין זה ועוד...
אולם ראיתי בהוראה ברורה שהסתפקו בזה בדעת מר"ן זצ"ל ולא העלו צד ללהקל לכתחילה לעשות זאת אלא הסתפקו האם התיר זאת לכתחילה אחרי שקרה מקרה של נט בר"נ לערבו עם המין שכנגדו או שהתיר רק אם כבר עירבו אבל לא לכתחילה ממש להכנס לכך.
מה דעת הגרע"י לגבי זה האם לכתחילה או דיעבד. עי' הליכו"ע בהערה שכתב דניתן לצרף זאת בדיעבד מה שלא משמע בהלכה למעלה וגם בילקו"י קיצוש"ע כתב לשון של לכתחילה?
האם ניתן להקל בבדיקת יום ז' גם בזמן ביה"ש דר"ת או"ד דכל הקולא של טה"ב ח"ב עמ' שיד היינו בתוך 58 דק' דהוא ביה"ש אבל אח"כ לא היקל, וכמו שמשמע מלשונו. אם יש ידיעה על כך מגדולי הוראה אשמח.
מש"כ הרב ללוש שליט"א שאין לברך כשראה בשידור חי. יל"ע בזה מדוע לא, והרי חז"ל לפי הטעם המבואר בחזו"ע ברכות כשדחה את סברת המשנ"ב ודעימיה שפסקו לא לברך כשקיבל מכתב ביאר טעמו דחז"ל תיקנו לברך על ''ראיית פניו'', וא"כ ה"ה כשראה אותו בשידור חי הרי ודאי דאין לזה תורת ראיה ורק לענין הרהור מצאנו דיש בו...