• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוצאות חיפוש

  1. O

    מה דעת הראשון לציון לעניין להתחיל בבין השמשות

    מה דעת הראשון לציון לעניין להתחיל בבין השמשות סעודה שלישית עניין אותי איך הרב למד את הר"ן בפסחים בדף קה. הראש כולל שלנו למד בדעת הר"ן שאוחז שאפשר להתחיל בבין השמשות והתפלא איך אף אחד לא העיר על דברי הר"ן האלו
  2. O

    גמרא ברכות יב א

    הגמרא אומרת שבסופו של דבר גם אם היה מברך על תמרים ברכת המזון היה יוצא כי הם מזינים התבוננתי בדברי הריטב"א על ברכות הלשון שלו הייתי לי מאוד קשה להבנה אם תוכלו לעזור לי בהבנת הנקרא שלו ד"ה:"ומדקאמר' דתמרי נמי מיזן זייני" שמעי' דאי בריך על שאר מינים שלוש ברכות לא יצא,ולא אמרינן מעין שלוש לא...
  3. O

    קידוש על היין דאוריתא

    המפרש בנזיר דף ד א משמע ממנו שזה דאוריתא מרן הראשל"צ בשנת תשע"ו הביא דברי הסטייפלר בעלון האהל גליון מז טבת תשלג שהקשה על ספק הגמרא בשבת כג עמוד ב נר חנוכה דרבנן וקידוש היום דאוריתא איך הגמרא אומרת לך לקחת דין דרבנן הקה"י מתרץ אנחנו מדברים לפני זמן החיוב ונר קודם לקידוש היום לכן שפיר...
  4. O

    לעניין דף סט ב

    שהגמרא אומרת שעושים קידוש והבדלה אני לא הבנתי (אני מתחיל בלימוד הגמרא) איפה נעלם ברכה לבטלה על הצד שזה לא שבת זה ברכה לבטלה מה יגידו אותם שסוברים שברכה לבטלה זה דאוריתא ואותם שסוברים דרבנן חסר לי בהבנה או שזה לא נכנס לגדר ברכה לבטלה ופה זה לכולי עלמא תעזור לי להבין ולחלק תודה
חזור
חלק עליון