• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוצאות חיפוש

  1. ד

    מליחה סי' ס"ט - איידי דטריד - מישרק שריק. מה ההבדל ביניהם?

    הנפק"מ תהיה במציאות בה החתיכה תסיים לפלוט ועליה יישפך דם
  2. ד

    בעקבות שינוי האסטרטגיה של הפורום, עדכנו אם יש צורך בהוספות ושיפורים

    אפשרות לבעלי חסימת אתרוג לראות סרטונים :rolleyes:
  3. ד

    מליחה סי' ס"ט - איידי דטריד - מישרק שריק. מה ההבדל ביניהם?

    איידי דטריד הינו דין בחתיכה (לכאו' כל חתיכה שעושה פעולת הפלטה), מישרק שריק הינו דין מיוחד שנאמר בדם, שאינו נכנס לחתיכה משום שהוא מחליק (אך שאר נוזל יכול להיכנס - אך צ"ע גבי שמן שגם הוא מחליק). ולכן הוצרכנו להשמיע ב' דינים אלו, שחד גבי החתיכה וחד ומיוחד גבי דם.
  4. ד

    עלונים לפרשת תולדות תש"פ

    עלון קהילת 'יראנו ניסים' נתניה
  5. ד

    עזרה בניסוח מכתב הסמכה לגבאים

    ב"ה כן תודה רבה על ההתעניינות!
  6. ד

    שיפוץ תפילין

    מה צריך לדעת לפני שיפוץ תפילין? מה הטווח מחירים של זה? מכירים מקום בנתניה שעושה את זה?
  7. ד

    כיצד הייתם מגדירים מניין בני תורה

    יש כאן מקום שעושה ב' מניינים, וה"ה ניראה לומר גם בנידו"ד, שהכל לפי הביקוש... אם הביקוש הוא מועט אז אולי בחדר צדדי או בכלל שלא, אבל אם יש ביקוש גדול לזה אז אולי כדאי לעשות באופן רישמי...
  8. ד

    ברכו

    לפי דבריך משמע שאין זה חיוב, אלא אם אתה נמצא בברכו אל תעשה דברים הגורמים להפסק, ולא להצריך ולחייב את המתפלל לומר יחדיו ולדלג על קטעים מהתפילה בשביל כך. (זוהי דעתי וכמובן שאשמח גם אני לשמוע את דעת הרב שליט"א)
  9. ד

    חוות דעתכם - גיוס משאבים לאתר

    משתלם תרתי משמע ;)
  10. ד

    כוללים בעפולה

    אם יש למישהו מחברי הפורום מידע על כוללים בעפולה אשמח אם יוכל לשתף
  11. ד

    על מה לדבר בשבת חתן אצל אנשים שאינם שומרי תו"מ?

    זה כיוון מעולה אני עכשיו צריך לבנות עליו.. אבל מה הכוונה שהיה צדיק "פרווה"? הרי הוא לא דאג רק לעצמו.. והראיה שחז"ל אומרים שהוא התעכב עם בניית התיבה הרבה זמן בכדי לתת לדור עוד זמן לחזור בתשובה
  12. ד

    על מה לדבר בשבת חתן אצל אנשים שאינם שומרי תו"מ?

    צודק! ייש"כ! אני בעיקר צריך איזהשהוא רעיון טוב ועליו לרכב
  13. ד

    חוות דעתכם - גיוס משאבים לאתר

    מחילה מכבודו אבל אני חושב שמי שכבר תרם לכל מיני מקומות שנעשים שותפים בתורתו של מרן לא יתרום לאתר אינטרנט... אדם שתורם לספרים או למכון וכדו' פחות מאמין בכוחו של אתר...
  14. ד

    על מה לדבר בשבת חתן אצל אנשים שאינם שומרי תו"מ?

    אמת הוא הדבר...לא איש דברים אנכי, ובמיוחד כשאתה דורש בפני אנשים כאלו, צריך ממש לדקדק עם כל מילה שאתה אומר כדי שלא יהיה 'הדתה' ח"ו (עפרא לפומיהיו) וכמו שאמרת בסוף דבריך עם כל עניין של שמירת הקדושה.. והאוירה של השבת שאתה יודע מראש שלא הולכת להיות... ייש"כ על הרעיון של הדבר תורה!
  15. ד

    חוות דעתכם - גיוס משאבים לאתר

    רצית להיות שותף בתורתו של מרן אבל לא הייתה לך ההזדמנות??? עכשיו יש לך את האפשרות להיות שותף פעיל ומלא בהפצת תורתו ומורשתו של מרן. תרום עכשיו 10 ש"ח ותהיה שותף מלא בתורתו של מרן
  16. ד

    על מה לדבר בשבת חתן אצל אנשים שאינם שומרי תו"מ?

    הוזמנתי (באופן שאין לי אפשרות להתחמק) לדרוש בשבת הקרובה אצל בשבת חתן של משפחה שאינה שומרת תו"מ מה דעת רבותינו - על מה לדבר לפניהם? ואם יש רעיונות מהפרשה שלנו אשמח
  17. ד

    כיצד הייתם מגדירים מניין בני תורה

    ייש"כ על כל האריכות! וייש"כ לכל העונים לעיל!
  18. ד

    כיצד הייתם מגדירים מניין בני תורה

    חוויות ודברים שאתם הייתם רוצים לשמר או לשתף ולראות בעוד מניינים של בני תורה (בבקשה לא לגרור את הדיון לעניינים של עדות אלא להתייחס לעצם ההנהגות הטובות) כגון: דברי תורה מתי אומרים והאם אומרים חבורה או רעיון מוסרי? דברים כאלו ואם יש גם ניואנסים קטנים אתם מוזמנים לשתף גם אותם תודה!
  19. ד

    תחילת תפילת שחרית בישיבות הקד'

    סי' קכ"ו - בשבת שחרית מתפללין בפירוד עד שוכן עד ומשוכן עד מתחיל הש"ץ. והוא בעצמו מתחיל ב"ש ואומר פד"ז בקול רם עד שוכן עד וכן ביו"ט: זה מה שרציתי לדעת.. לא הרגשתי נעים עם זה שאנשים מתחילים לגלוש לכל מיני מקומות במקום להתייחס לגוף השאלה ולעצם בירור הדין
  20. ד

    תחילת תפילת שחרית בישיבות הקד'

    כנראה שהרבנים לא הבינו דברי ואסביר אין כוונתי לאמץ כל מנהגי אשכנז למניין זה רק ביקשתי לברר מנהג זה (שלבסוף הפנו אותי למעשה רב להגר"א), כל כוונתי היא שיהיה מקום לבני תורה להתפלל בו, ומקום אליו יוכלו להרגיש בנוח לשלוח את ילדיהם הבוגרים והפחות להתפלל ולקבל יר"ש ולשמוע שיחות מוסר ותורה וכדו'. וברור...
חזור
חלק עליון