ידוע שדעתו של מרן זצ"ל בשנותיו האחרונות לברך ברכה זו.
למעשה הדבר פלא, שלא מצאנו כמותו באף מקום כמדומני.
אם נתבונן נראה שדעת הרמב"ם, מרן השו"ע, רבינו האר"י והחיד"א [וכמובן עוד פוסקים] לא לברך [כל אחד מטעמו]
היכן מצאנו הלכה כזו לברך נגד כל גדולי הפוסקים הנ"ל שהם עמודי ההוראה בעם ישראל?
ועוד שמרן זצ"ל כתב שכן מנהגנו. וזה צ"ע דהא ודאי שהמנהג היה לא לברך ב200 שנה האחרונים ברוב קהלות הספרדים מזמנו של הרחיד"א ואילך, וגם מרן זצ"ל בעצמו כך נהג והורה עד שנותיו האחרונות, ואיך נהיה פתאום מנהג לברך?.
אמנם מהר"י ציאח כתב שנהגו לברך, אולם זהו רק בזמנו וגם לא ברור שכולם נהגו כן. ובכל אופן לאחר רבינו האר"י בד"כ נהגו כמותו בעניני תפלה.
ועוד שהרי מרן זצ"ל הסכים שאע"פ שלא קיבלנו הוראות האר"י ואמרינן סב"ל נגד האר"י - מ"מ בעניני תפלה קבלנו הוראות האר"י כנודע. וא"כ איך כאן הורה מרן זצ"ל לברך כנגד האר"י?. וצ"ע.
למעשה הדבר פלא, שלא מצאנו כמותו באף מקום כמדומני.
אם נתבונן נראה שדעת הרמב"ם, מרן השו"ע, רבינו האר"י והחיד"א [וכמובן עוד פוסקים] לא לברך [כל אחד מטעמו]
היכן מצאנו הלכה כזו לברך נגד כל גדולי הפוסקים הנ"ל שהם עמודי ההוראה בעם ישראל?
ועוד שמרן זצ"ל כתב שכן מנהגנו. וזה צ"ע דהא ודאי שהמנהג היה לא לברך ב200 שנה האחרונים ברוב קהלות הספרדים מזמנו של הרחיד"א ואילך, וגם מרן זצ"ל בעצמו כך נהג והורה עד שנותיו האחרונות, ואיך נהיה פתאום מנהג לברך?.
אמנם מהר"י ציאח כתב שנהגו לברך, אולם זהו רק בזמנו וגם לא ברור שכולם נהגו כן. ובכל אופן לאחר רבינו האר"י בד"כ נהגו כמותו בעניני תפלה.
ועוד שהרי מרן זצ"ל הסכים שאע"פ שלא קיבלנו הוראות האר"י ואמרינן סב"ל נגד האר"י - מ"מ בעניני תפלה קבלנו הוראות האר"י כנודע. וא"כ איך כאן הורה מרן זצ"ל לברך כנגד האר"י?. וצ"ע.