• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

איימו על מרן הראש"ל?!

גבר תושב ירושלים כבן 35 נעצר היום (שישי) ע”י משטרת ישראל בחשד שאיים על הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

החשוד הגיע לביתו של הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף והשמיע איומים כלפי הרב, המשטרה פתחה בחקירת האירוע החשוד אותר, נעצר וכעת מובא לדיון בהארכת מעצרו.

מהמשטרה נמסר: “תושב ירושלים (35) נעצר לאחר שעל פי החשד, הגיע סמוך לביתו של עובד ציבור והשמיע איומים. משטרת ישראל פתחה בחקירה מהירה, החשוד אותר, נעצר ומובא כעת לדיון בהארכת מעצרו. חקירת המשטרה נמשכת”.
 
הכל בסדר יש להרגיע מרן הרב שליט''א הוא ממשיך דרכו של הרב בכל המובנים
ואם אנחנו מאמינים בזה אז זה מה שיש יבוא משוגע יצעק יעצרו אותו כוכ' עד הפעם הבאה דומני שאנחנו מתרגשים יתר על המידה הרב בעצמו אינו מתרגש מזה כ"כ כך דעתי
בד בבד זעזוע וחרדת קודש לכבוד התורה חשובה מאוד מאוד
 
עד כמה שמזעזע והכל, זה לא מפתיע במדינתנו שההסתה משתוללת, ויותר זעזע אותי המעשה בבני ברק בשבת עם מה שציירו על בית כנסת בבני ברק והיודע יודע.
 
אתמול זכיתי והייתי לראשונה לאחר שיעורו השבועי של מרן הראשון לציון שליט"א בביתו, ודיבר עמנו במשך רבע שעה, וסיפר לנו על מרן רבנו הגדול זיע"א ועוד דיבר איתנו, ולא היה ניכר על פניו שום פחד או מורא חס ושלום
משה רבנו אמת ותורתו אמת! תורתו מגן לנו והיא מאירת עינינו, ויהי רצון שיגן הקב"ה עליו וישמרנו מכל משמר כל ימי חייו באורך ימים ושנות חיים בתוך בריאות ונחת וכל טוב אמן!
 
נודע לי שאותו משוגע שבוע שעבר עמד ליד מעבר חציה, ומשאית בטון נסעה ברוורס ולא ראתה בו, ופגעה בו ועלתה על שני רלגיו, וכיום הוא כרות רגליים.

צריך ליזהר מאוד בכבוד מרן שליט"א שכל כולו תורה ורק תורה.
 
זה ברור היזהרו מת"ח שנשיכתן וכו, ובהקשר הזה אנו רואים מסיפור המגילה שנענשו על שנהנו מסעודתו של רשע, והוא תמוה כי הרי בגמ' אמרו זאת לרשב"י ודחה זאת והסיק משום שהשתחוו לצלם בזמן נבוכדנצר, א"כ למה נוקטים כולם את הטעם הנ"ל, ועוד א"כ למה לא נענשו כבר בזמן נבוכדנצר, וראיתי בספרים שביארו (עיין פרחי כהונה מגילה יב, א) והענין הוא כי באמת ע"י שהשתחוו לצלם נתחייבו מיתה דעובד ע"ז חייב בסקילה אלא שהי"ל איזה מצות וזכות שהיו מגינות עליהם ותולים להם אותה גזירה שלא להתקיים וכמ"ש יש זכות תולה אך בימי המן שנסוגו אחור מדרכי התורה והיראה וירדו לשפל המדרגה עד דיוטא אחרונה כמו שמורה ע"ז מה שנהנו ושמחו בשמחתו של אותו רשע שאבד מהם כל רגש מוסרי ולאומי ודתיי גם יחד ולא שזה היה טעם הגזירה אלא שזה הוכיח על מצבם השפל בתורה וביראה באותו זמן ויגיד עליו רעו שכל ישראל בכללם הגיעו לאותה מדה והמדרגה השפלה בתורה ויראה וכך גלוי וידוע לפניו יתברך שלא נשאר להם עוד אותם מצות וזכיות שהיו מגינות עליהם ותולין את הגזירה ולכך נגזרה אז אותה גזירה על שהשתחוו לצלם, וכתוב בספרים שעיקר העונש היה שלאר שמעו בקול מרדכי ובית דינו שהכריזו לבל יהין איש ללכת למשתה כמו שמובא במדרש (עי' בשפתי חיים מועדים ב), וכל העובר על דברי חכמים חייב מיתה (ברכות ד, ב) ואמרתי שהתיקון שלהם היה במה שאמר מרדכי צומו עלי וכו' וזה היה ערב פסח כמו שמובא בגמ', ויכלו לומר אין בכוחך לבטל מצווה דאורייתא, ובכל זאת שמעו בקולו, ובזה תיקנו את העבריה של זילזול בת"ח, ועיין בשו"ת דברי יציב (חאו"ח סימן רצב') שמביא דאפשר דנשים לא צריכות לצום, שהתענית היה לתשובה על שנהנו מסעודתו של אותו רשע, וכ"ה להדיא בילקוט [רמז תתרנ"ו] על לך כנוס את כל היהודים הנמצאים בשושן, מהו הנמצאים אותם שאכלו שם יצומו עיין שם. ולא נזכר שהנשים נהנו מהסעודה, ע"ש, (אלא שיש להעיר א"כ למה אמרו בגמ' שאף נשים חייבות במקרא מגילה שאף הן היו באותו הנס, הרי לפי האמור לא היו בכלל הגזירה, וי"ל.
 
חזור
חלק עליון