• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

אכילת מוח בקר מוכשר

Shavtai

New member
שלום לכם...
לאחר חיפושים אינסופיים של מוח בכשרות חלק הגעתי למסקנה שכנראה אין דבר זה בנמצא וכל מוח שמוכרים ברשתות השיווק הוא או לא מוכשר או מוכשר אך אין אזכור של חלק.שאלתי היא... כנראה משום החוסר ניקיון ההלכתי שבו מוכרים את המוח גם מבהמות שיצא חלק אך הוא מקבל הכשר רגיל בלבד, היות וכך האם אפשר לקנות את המוח בכשרות רגילה ולסמוך על ספק ספיקא על צד זה שהוא באמת חלק ולא קשר רגיל וגם אם הוא קשר רגיל שמא הלכה היא כרמ"א ולא מרן...(הרב עובדיה השתמש ב ספק ספיקא דומה לזה בספרו באכילת בשר אצל מארח שאין ידוע אם הגיש לפניו חלק או לא)?
 
ב"ה
שלום וברכה,
איני מכיר את המציאות שנעשית בשטח לגבי הכשר המוח, ולא את מציאות המח המצוי ברשתות השיווק.
אולם אם המציאות כפי שמתואר בשאלה, אכן יהיה אפשר לסמוך על הספק ספקא הנזכר בשאלה, הצטרך מקום צורך גדול. זהרי מרן רבנו הגדול זיע"א בשו"ת יביע אומר סמך על ספק ספיקא זה במקרה של חשש גדול של מחלוקת, וכבוד הבריות, עיין שם. ולכן היתר כזה צריך להיות ע"פ שאילת חכם לגופו של ענין, שישקול את נסיבות השאלה לגופה, ויכריע את אשר לפניו, והיה ה' עם השופט.

בברכה רבה
ומועדים לשמחה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון