• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

אריה שאג מי לא ירא

מי מאיתנו שלמדו בישיבות ותלמודי תורה אשכנזים ישלחו את ילדהם לשם??

  • אשלח

    קולות: 1 50.0%
  • לא אשלח

    קולות: 1 50.0%

  • סה"כ בוחרים
    2
  • הסקר נסגר .
אלול מתקרב ובפתח באו נתחזק יחד יותר בדיונים העולים במדור עניני דיומא שלא לפגוע להקניט או להעליב ושלא לבקר את ההולכים אחר אחינו האשכנים עוד ישבו הבנים ונשוב ונהיה לממלכת כהנים
התביעו והשפיעו קריטי לפתיחת ת"ת ספרדי באזור מאוד משוכנז בירושלים ברצון מעלה הסקר לידע מה הם גבולות הגיזרה
 
לענ"ד ההצבעה כאן לא תעלה ולא תוריד
יש הבדל בין השכנזים המנוסים והוותיקים לבין הצעירים יותר
יש לפעמים הבדלים בין החסידים לליטאים
יש שלבם קשה כאבן, ויש שלבם רך כחמאה ומלאים חמלה
ואותו הדבר לגבי הספרדים
כאחד שעוסק בשדה החינוך יכול להעיד על כך שבד"כ בגיל הישיבות גדולות יש לשכנזים יותר סבלנות וקיבולת למשוגות הנעורים מה שאין כ"כ לספרדים
בגיל היותר קטן אין כ"כ נפק"מ כיון שכיום עוברים עובדי ההוראה הכשרה וימי עיון עם כלים מצוינים למי שרוצה להצליח
 
לענ"ד ההצבעה כאן לא תעלה ולא תוריד
יש הבדל בין השכנזים המנוסים והוותיקים לבין הצעירים יותר
יש לפעמים הבדלים בין החסידים לליטאים
יש שלבם קשה כאבן, ויש שלבם רך כחמאה ומלאים חמלה
ואותו הדבר לגבי הספרדים
כאחד שעוסק בשדה החינוך יכול להעיד על כך שבד"כ בגיל הישיבות גדולות יש לשכנזים יותר סבלנות וקיבולת למשוגות הנעורים מה שאין כ"כ לספרדים
בגיל היותר קטן אין כ"כ נפק"מ כיון שכיום עוברים עובדי ההוראה הכשרה וימי עיון עם כלים מצוינים למי שרוצה להצליח
הרשה לי למחות בך.
כבר אמר לי אחד ממוריי ורבותי, שבתלמודי תורה אשכנזים ההשקפה שלהם הרבה יותר מחלחלת מאשר בישיבות קטנות או גדולות, והרי ידוע שהשקפת האשכנזים בחלק מהנושאים הם נגד השקפת רבותינו הספרדים, במיוחד בעניין כבוד רבנים וד״ל.
 
כאחד שעוסק בשדה החינוך יכול להעיד על כך שבד"כ בגיל הישיבות גדולות יש לשכנזים יותר סבלנות וקיבולת למשוגות הנעורים מה שאין כ"כ לספרדים
דבר זה פתוח ר' יצחק לשתי כיונים נכון שיש יותר סובלנות ופתיחות אומנם לפעמים דבר זה גורם להרס וקילקול רב בשורש וכלפי חוץ לא נראה כלום
 
כאחד שעוסק בשדה החינוך יכול להעיד על כך שבד"כ בגיל הישיבות גדולות יש לשכנזים יותר סבלנות וקיבולת למשוגות הנעורים מה שאין כ"כ לספרדים
דבר זה פתוח ר' יצחק לשתי כיונים נכון שיש יותר סובלנות ופתיחות אומנם לפעמים דבר זה גורם להרס וקילקול רב בשורש וכלפי חוץ לא נראה כלום
זה כבר תלוי במשגיח ובסגנון הישיבה, לצערנו יש היום הרבה ישיבות פתוחות להרבה דעות.
 
שמעו נא רבותי
בא לידי הערב ספר הכי קרא שמו {מאורות שלמה מאיר} אשר חיברוהו בהלכות מוקצה בני חבורה יקרה אברכי כולל, ושם הובאה תשובת הגאון הצדיק מרגניתא דלית בה טימי צדיק יסוד עולם ח"ר משה צדקא שליט"א בזה"ל
האם ראוי להחזיק מלמדים חסידים בת"ת ספרדי?
ת. זה לא אותה נשמה, אין חיבור מתאים.

וכיון שיצא כן מפי החכם, מי אני ומה חיי שאביע דיעה, ובודאי שאם אמר כן דבר ה' בפיהו אמת, ואמר כן מכוח הנסיון שראו עיניו הצופיות למרחוק, וכל דברי לעו כלא היו, והם בטלים ומבוטלים כחרס הנשבר וכדבר שאין בו ממש.
[ואין הספר בידי כעת, רק כרגע נראה לי בביהכנ"ס, וביקשתי ממישהו שיצלם לי התשובה וישלח לי למייל]
 
שמעו נא רבותי
בא לידי הערב ספר הכי קרא שמו {מאורות שלמה מאיר} אשר חיברוהו בהלכות מוקצה בני חבורה יקרה אברכי כולל, ושם הובאה תשובת הגאון הצדיק מרגניתא דלית בה טימי צדיק יסוד עולם ח"ר משה צדקא שליט"א בזה"ל
האם ראוי להחזיק מלמדים חסידים בת"ת ספרדי?
ת. זה לא אותה נשמה, אין חיבור מתאים.

וכיון שיצא כן מפי החכם, מי אני ומה חיי שאביע דיעה, ובודאי שאם אמר כן דבר ה' בפיהו אמת, ואמר כן מכוח הנסיון שראו עיניו הצופיות למרחוק, וכל דברי לעו כלא היו, והם בטלים ומבוטלים כחרס הנשבר וכדבר שאין בו ממש.
[ואין הספר בידי כעת, רק כרגע נראה לי בביהכנ"ס, וביקשתי ממישהו שיצלם לי התשובה וישלח לי למייל]
כבר קובלני מרבותי (מה שאמרתי קודם לכן) שספרדי בת״ת אשכנזי זה לא נכון, לא אותה הנהגה לא אותה השקפה ואפילו לא אותו הרגלים שתרצה לחנכו, מצווה רבה להכניסו לת״ת ספרדי בו מלמדים את הילדים איך לכבד את גדולי התורה ראשונים ואחרונים וד״ל.
 
כבר קובלני מרבותי (מה שאמרתי קודם לכן) שספרדי בת״ת אשכנזי זה לא נכון, לא אותה הנהגה לא אותה השקפה ואפילו לא אותו הרגלים שתרצה לחנכו, מצווה רבה להכניסו לת״ת ספרדי בו מלמדים את הילדים איך לכבד את גדולי התורה ראשונים ואחרונים וד״ל.
מחילה מכבודו אבל ההכללות האלו צורמות לאוזן
אנא ישתדל לא להכליל כל השכנזים בחדא מחתא
כל עוד שלא בדקנו ולא ראינו שכולם ככה
מה גם שכפי הנשמע יש מהם דזהירי טפי בבין אדם לחבירו
כחלק מתת"י הרב זילברמן
והישיבות של הרב שטינמן
וגם בספרדים חזיון לא נדיר למצוא אנשים וזרמים שפוסלים את כל מי שלא מוצא חן בעיניהם באותה עת
וממש אמש באה לידי איזה חוברת של בחורי ישיבה כזו שבטוחים שרק הם ירדו משמיא עם רבם, וכל האחרים שוגים וטועים פתאים וחסרי בינה ללא דעת ותבונה, ה' הטוב יכפר בעד כולנו
 
מחילה מכבודו אבל ההכללות האלו צורמות לאוזן
אנא ישתדל לא להכליל כל השכנזים בחדא מחתא
כל עוד שלא בדקנו ולא ראינו שכולם ככה
מה גם שכפי הנשמע יש מהם דזהירי טפי בבין אדם לחבירו
כחלק מתת"י הרב זילברמן
והישיבות של הרב שטינמן
וגם בספרדים חזיון לא נדיר למצוא אנשים וזרמים שפוסלים את כל מי שלא מוצא חן בעיניהם באותה עת
וממש אמש באה לידי איזה חוברת של בחורי ישיבה כזו שבטוחים שרק הם ירדו משמיא עם רבם, וכל האחרים שוגים וטועים פתאים וחסרי בינה ללא דעת ותבונה, ה' הטוב יכפר בעד כולנו
ח״ו לא התכוונתי לפגום בת״ת אשכנזי מבחינת דיני יראת שמיים או הלכה אפילו כמלוא נימא, כבודו ידקדק בדבריי בבקשה, אני מדבר על השקפה נטו, ולכן גם סיימתי בדי למבין.
 
ח״ו לא התכוונתי לפגום בת״ת אשכנזי מבחינת דיני יראת שמיים או הלכה אפילו כמלוא נימא, כבודו ידקדק בדבריי בבקשה, אני מדבר על השקפה נטו, ולכן גם סיימתי בדי למבין.
אין לי כוח להתווכח, אבל כל דברי כבודו מוקשים לגמרי מקשה אחת, אטו ת"ת שכנזי שבו לא "מלמדים את הילדים איך לכבד את גדולי התורה ראשונים ואחרונים וד״ל" [כלשון כב'], יכול להיקרא שיש לו יראת שמים וכפיפות להלכה??!! הרי אפילו תלמיד חכם שמזלזל באחרים כתב עליו מרן בשו"ע יו"ד סימן גר"ם דברים חמורים ביותר, אנא יעיין שם כבודו ויראה שהמצוה לכבד חכמים אינה ענין של השקפה אלא של הלכה טהורה!!!
[ולפני שתשאלו שאלות תבדקו טוב טוב ותראו שכל ה'חכמים' שכתבתי נגדם בתוקף ועוד אכתוב, זהו בגלל שהם זלזלו בגדולי הדור ברבים ולא התנצלו באותה מידה שזלזלו, אוי להם על שברם]
 
אין לי כוח להתווכח, אבל כל דברי כבודו מוקשים לגמרי מקשה אחת, אטו ת"ת שכנזי שבו לא "מלמדים את הילדים איך לכבד את גדולי התורה ראשונים ואחרונים וד״ל" [כלשון כב'], יכול להיקרא שיש לו יראת שמים וכפיפות להלכה??!! הרי אפילו תלמיד חכם שמזלזל באחרים כתב עליו מרן בשו"ע יו"ד סימן גר"ם דברים חמורים ביותר, אנא יעיין שם כבודו ויראה שהמצוה לכבד חכמים אינה ענין של השקפה אלא של הלכה טהורה!!!
[ולפני שתשאלו שאלות תבדקו טוב טוב ותראו שכל ה'חכמים' שכתבתי נגדם בתוקף ועוד אכתוב, זהו בגלל שהם זלזלו בגדולי הדור ברבים ולא התנצלו באותה מידה שזלזלו, אוי להם על שברם]
סליחה מכבוד כת״ר אך השתדלתי לעשות רמזים לכך ולא לכתוב כן בהדיא כדי שלא ישמע זלזול אפילו קטן מפי ח״ו דאינני מזלזל בהשקפתם של הליטאים או החסידים כלל וכבודו הוא זה שהוציא מפי זלזול ולא התכוונתי לכך כלל ועיקר ואוי לי שכך דקדקו ממני והרי מוחה בכל תוקף כל זלזול שיכול לצאת מדברי דלא באתי לזלזל בהשקפתם ודעותם כמלוא נימא, אך כל בן תורה ספרדי ובמיוחד אנן שזכינו ללכת בהשקפתו ודרכו של מרן יבין למה אני מתכוון, ושוב, ד״ל.
 
חזור
חלק עליון