• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אריות קשורים בחוט!

כלפי איזה קונ' דבריך אמורים?
במקום להעלות תשובה מתונה בחרת להביא תגובה קיצונית מהצד השני. אני מקווה שאין לך שייכות לנאמר שם.
תמיד צריך לדעת את דרך האמצע, גם מרן זיע"א לא נהג בקיצוניות כזאת.
 
נערך לאחרונה:
מה אתה חושב? אתה משחק אותה תמים? בפעם הראשונה עשית כאילו שאלו על הקונטרס שהעלת וגם הפעם, פותח האשכול העלה קונטרס ואליו מתייחסים.
במקום להעלות תשובה מתונה בחרת להביא תגובה קיצונית מהצד השני. אני מקווה שאין לך שייכות לנאמר שם.
תמיד צריך לדעת את דרך האמצע, גם מרן זיע"א לא נהג בקיצוניות כזאת.
רפוא"ש.
הקונ' של פותח האשכול הועלה לפני כמה חודשים, ומי שהגיב כעת עם עליית הקונ' השני, לא מופרך שמגיב למה שהועלה כעת.
מי החליט שהקונ' אריות קשורים בחוט פחות קיצוני מהרב עובדיה קטן בלב?
ואולי תגיב ותסביר מה קיצוני בזה שאנו צריכים להיות גאים בדרכינו ולא להסרך אחר האשכנזים, ולא לפחד מתגובותיהם כמו נושאי דגל אריות קשורים בחוט?
 
וזה הזמן לקרוא את הקובץ המצורף, שמציג ראיה קצת אחרת. ונא לחוות דעה.
אני חלק מעולם התורה הספרדי
אבל מבחינתי רובו ככולו הוא ליטאי בהברה ספרדי
אני לא רואה עצמאות
לא בהלכה (לכו לכולל הלכה נקודת המוצא זה פוסקי אשכנז)
לא בהנהגה (האוירה בבתי הכנסת הישיבתיים)
לא בדרך הלימוד
אנו מושפעים על מלא מהם
אז בשבת עושים ערבית במקאם נהוונד
שכוייח
רוב בני התורה מהישיבות הספרדיות הם בסגנון הנ''ל

אז יקימו
ת"ת
בית יעקב
סמינר
וכו' וכו'
אבל כל עוד ולא נגדיר בעצמנו את עצמנו לא נהיה עצמנו אלא זולתנו.

אז, חוברת כזו או אחרת אותה גברת בשיני אדרת
השיניי צריך להיות הרבה הרבה יותר עמוק
כסא רחמים (ונניח לרגע...) בעיני זה דוגמא לאנשים המגדירים בעצמם את עצמם
 
מה אתה חושב? אתה משחק אותה תמים? בפעם הראשונה עשית כאילו שאלו על הקונטרס שהעלת וגם הפעם, פותח האשכול העלה קונטרס ואליו מתייחסים.
במקום להעלות תשובה מתונה בחרת להביא תגובה קיצונית מהצד השני. אני מקווה שאין לך שייכות לנאמר שם.
תמיד צריך לדעת את דרך האמצע, גם מרן זיע"א לא נהג בקיצוניות כזאת.
הרבית להג. אבל אני צדקתי:
אריות מסכנים
 
אני חלק מעולם התורה הספרדי
אבל מבחינתי רובו ככולו הוא ליטאי בהברה ספרדי
אני לא רואה עצמאות
לא בהלכה (לכו לכולל הלכה נקודת המוצא זה פוסקי אשכנז)
לא בהנהגה (האוירה בבתי הכנסת הישיבתיים)
לא בדרך הלימוד
אנו מושפעים על מלא מהם
אז בשבת עושים ערבית במקאם נהוונד
שכוייח
רוב בני התורה מהישיבות הספרדיות הם בסגנון הנ''ל

אז יקימו
ת"ת
בית יעקב
סמינר
וכו' וכו'
אבל כל עוד ולא נגדיר בעצמנו את עצמנו לא נהיה עצמנו אלא זולתנו.

אז, חוברת כזו או אחרת אותה גברת בשיני אדרת
השיניי צריך להיות הרבה הרבה יותר עמוק
כסא רחמים (ונניח לרגע...) בעיני זה דוגמא לאנשים המגדירים בעצמם את עצמם
זה בדיוק מטרת החוברת להכניס שיח כזה שיצור את המהפך.
אבל אני לא מסכים עם הרבה מהנקודות שכתבת, גם אני חלק מעולם התורה הספרדי (ולמדתי בישיבות משוכנזות בלבד), אבל ב"ה היום אני לומד בכולל ספרדי לגמרי, לומדים טוש"ע עם דגש על בירור דעת מרן בב"י ובשו"ע, גם כשנושאי כליו לא הדגישו שלא פוסקים כמותו. כל האברכיםהולכים בפסיקה כפוסקי ספרד (רוב מוחלט כמרן זיע"א). כמעט כולם לומדים גם בהברה ספרדית, ולא מנסים לחקות מישהו אחר... ואת בני ובנותיי שולח למוסדות ספרדיים וכו' וכו'.
 
נערך לאחרונה:
אני חלק מעולם התורה הספרדי
אבל מבחינתי רובו ככולו הוא ליטאי בהברה ספרדי
אני לא רואה עצמאות
לא בהלכה (לכו לכולל הלכה נקודת המוצא זה פוסקי אשכנז)
לא בהנהגה (האוירה בבתי הכנסת הישיבתיים)
לא בדרך הלימוד
אנו מושפעים על מלא מהם
אז בשבת עושים ערבית במקאם נהוונד
שכוייח
רוב בני התורה מהישיבות הספרדיות הם בסגנון הנ''ל

אז יקימו
ת"ת
בית יעקב
סמינר
וכו' וכו'
אבל כל עוד ולא נגדיר בעצמנו את עצמנו לא נהיה עצמנו אלא זולתנו.

אז, חוברת כזו או אחרת אותה גברת בשיני אדרת
השיניי צריך להיות הרבה הרבה יותר עמוק
כסא רחמים (ונניח לרגע...) בעיני זה דוגמא לאנשים המגדירים בעצמם את עצמם
צריך להזהר, אלו בדיוק היו טיעוניו של חיים אמסלם...
אנו בדור של קיבוץ גלויות וצריך לקחת את הטוב מכל העדות והחוגים.
 
וזה הזמן לקרוא את הקובץ המצורף, שמציג ראיה קצת אחרת. ונא לחוות דעה.
באמת קונטרס מוזר במחילה
מביא "בעיות" שקיימות [שבמילה אחת הבעיה הכי גדולה שלו שיש רמים אשכנזים בישיבות ספרדיות], והפתרון בעיניו כזה גאוני ופשוט להקים ישיבה עם אלף בחורים ספרדים... שאם הכותב הזה היה טיפה מכיר בחורים ספרדים מקרוב היה מבין שזה בכלל לא פיתרון
א. עוצמה לא נמדדת בכמות
ב. אלף בחורים ספרדים, מי יוכל להתייחס אליהם בחום כמו שהם צריכים? זה לא אשכנזים שגדלו בקוטב הצפוני בקור מינוס 20...
מה גם שגם אצל האשכנזים יוצא הרבה תקלות במישור הפרטי לבחורים שלומדים בישיבות כאלה ענקיות, ואם רצונך לראות בעיניך אתה מוזמן להסתובב בדירות של בחורי ישיבת מיר, ולדבר איתם קצת ולשמוע כמה מאמצים הישיבה משקיעה למנוע מהם תקלות
ג. ואם יהיו אלף בחורים אז לא יצטרכו רמי"ם אשכנזים?
ד. ודבר אחרון מה לעשות והבחורים עצמם מתרשמים כשבא להם ר''מ אשכנזי שיודע לעשות רוח גבוהה גבוהה וליבם נמשך אחריו? זה לא ענין של נחיתות, אלא פשוט זה מה שמשתלם לראש ישיבה להביא אחד או שנים כאלה שהבחורים יטעמו גם מהטעם שלהם, והנסיון שלי הוכיח שהתוצאות לא רעות בכלל, כמה שהדבר היה רע בעיני מעיקרא, אבל זו המציאות
ואני אומר שכדי להשיג עוצמה צריך שיהיה לכל אחד "הרב עובדיה גדול בלב", דהיינו כל התכונות שהיו לרבינו זצ"ל, דבקות במטרה, מקסימום שקידה ומאמץ, ואם הצלחנו שכל הבחורים יהיו עם חשק בלימוד לא צריך יותר מזה כלום.
 
באמת קונטרס מוזר במחילה
מביא "בעיות" שקיימות [שבמילה אחת הבעיה הכי גדולה שלו שיש רמים אשכנזים בישיבות ספרדיות], והפתרון בעיניו כזה גאוני ופשוט להקים ישיבה עם אלף בחורים ספרדים... שאם הכותב הזה היה טיפה מכיר בחורים ספרדים מקרוב היה מבין שזה בכלל לא פיתרון
אני הסכמתי בעיקר עם הרעיון שזקיפת קומת הציבור הספרדי צריכה להיות עם גאוה ברבותינו ובראשם מרן זיע"א, ובישיבותינו. ולא כמו המהלך של אריות קשורים בחוט, שעדיין חוששים מהאשכנזים, ולא מרימים על נס את רבותינו. וגם מדגישים כל הזמן שהם מדברים על ספרדים בוגרי ישיבות ליטאיות, כאילו הם בעלי מעלה על בוגרי הישיבות הספרדיות. [וזה בדיוק אריות קשורים בחוט...].
א. עוצמה לא נמדדת בכמות
ודאי שגם בכמות. כנס בטדי עם 20 אלף איש דומה לכנס עם 500 איש?!
ב. אלף בחורים ספרדים, מי יוכל להתייחס אליהם בחום כמו שהם צריכים? זה לא אשכנזים שגדלו בקוטב הצפוני בקור מינוס 20...
זה לא קשור לכמות הבחורים בישיבה, אלא לכמות הצוות ביחס לכל בחור. (לדוגמא ישיבה עם 100 בחורים ו5 אנשי צוות לא תוכל לתת יחס כמו ישיבה עם 1000 בחורים ו70 אנשי צוות).
מה גם שגם אצל האשכנזים יוצא הרבה תקלות במישור הפרטי לבחורים שלומדים בישיבות כאלה ענקיות, ואם רצונך לראות בעיניך אתה מוזמן להסתובב בדירות של בחורי ישיבת מיר, ולדבר איתם קצת ולשמוע כמה מאמצים הישיבה משקיעה למנוע מהם תקלות
במיר הבעיה לא קשורה כלל לכמות, אלא לדברים אחרים בכלל, כענין הדירות וכו'.
ד. ודבר אחרון מה לעשות והבחורים עצמם מתרשמים כשבא להם ר''מ אשכנזי שיודע לעשות רוח גבוהה גבוהה וליבם נמשך אחריו? זה לא ענין של נחיתות, אלא פשוט זה מה שמשתלם לראש ישיבה להביא אחד או שנים כאלה שהבחורים יטעמו גם מהטעם שלהם, והנסיון שלי הוכיח שהתוצאות לא רעות בכלל, כמה שהדבר היה רע בעיני מעיקרא, אבל זו המציאות
וב"ה אכשר דרא ויש גם רמי"ם ספרדים שיודעים לעשות רוח, וסוחפים את הבחורים בצורה מצויינת.
ואין צורך לרעות בשדות זרים.
 
רוצה לומר שכל מילה בחוברת נכונה וקולעת למטרה
הוא לא מתרפס ולא מקטין את הציבור שלנו
אלא בסה"כ מסכם תהליך של בנית ציבור שהולך וגדל ומתרחב של בני ישיבות ואברכי כוללים והוא תהלך מבורך מעין כמוהו
סקטור ציבורי שלא מתנצל על היותו ספרדי
עיין ערך קהילות של הרב זעפרני בכל הארץ
 
אני לא מבין על מה הדיון בכמות הבחורים בישיבות
זהו לא הדיון בחוברת ועצם הקמת הדיון הוא לברוך מעיקר הנקודה שעליה החוברת מדברת
וג"כ זה נראה בבירור שהוא אקסטרא מכיר מה זה בחורי ישיבה ספרדים ומהו הציבור הספרדי המיינסטרים
 
חזור
חלק עליון