שולחן ערוך מפורש (יו"ד סי' קמ"א ס"ז): יש מי שאומר שלא אסרו בצורת אדם ודרקון אלא דוקא בצורה שלימה בכל איבריה אבל צורת ראש או גוף בלא ראש אין בה שום איסור לא במוצאו ולא בעושה. (וכן נוהגין):מה"ת שצריך את כל הגוף....
(כמדומני שזוהי שיטת הרא"ש)
שולחן ערוך מפורש (יו"ד סי' קמ"א ס"ז): יש מי שאומר שלא אסרו בצורת אדם ודרקון אלא דוקא בצורה שלימה בכל איבריה אבל צורת ראש או גוף בלא ראש אין בה שום איסור לא במוצאו ולא בעושה. (וכן נוהגין):מה"ת שצריך את כל הגוף....
בוודאי, הש"ך כתב שהסמ"ג אוסר והמחמיר תבוא עליו ברכה, והפ"ת הביא שהשל"ה כתב שאין לנהוג כן.יש אוסרים גם בכהג יעיין מר שם בש"ך .
איזה פרסומת גאונית למכירת הרכב!
אבישי חן...
שמעתי לפני שנים משא"ב הגאון רבי ברוך שרגא שליט"א שסיפר על אודות פולמוס שהיה בבגדאד לגבי עשיית דמויות של חכמי בית המדרש דבגדאד על מתכת, אם מותר. ושאחד החכמים כתב שם להתיר מכיון שלא היה בזה את הידים והרגלים של החכמים, וכתב ע"ז בלשון מליצה "לא מצא ידיו ורגליו בבית המדרש".שולחן ערוך מפורש (יו"ד סי' קמ"א ס"ז): יש מי שאומר שלא אסרו בצורת אדם ודרקון אלא דוקא בצורה שלימה בכל איבריה אבל צורת ראש או גוף בלא ראש אין בה שום איסור לא במוצאו ולא בעושה. (וכן נוהגין):
(כמדומני שזוהי שיטת הרא"ש)
בלימוד בבית קברות אין לועג לרש?ידוע שבדור הקודם היו אומרים צ"ע= צריך עישון, וחלקם היו מבינים כך בלימוד יותר טוב.
ובכל זאת לא התירו הפוסקים לעשן בבית הקברות. ואפילו שיתכן שכוונתם רצויה להבין הלימוד...