• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

בענין מסירת שיעור לנשים

אברך מבני ברק

Well-known member
במדור שאל את הרב, דנו בענין מסירת שיעור לנשים ורציתי להוסיף שמעתי מהר' יעקב סיני שאמר שיש הקלטה שמרן זיע"א אומר שבציערותו הוא היה מוסר שיעור לנשים והיה מושיב את הרבנית בשורה הראשונה ומסתכל עליה כל השיעור אך כבר בזקנותו אמר שכבר אין לו את היצר הרע הזה ולכן הוא מוסר שיעור (ואולי כונתו לשיעור שמסר במכללה של ביתו)
ועוד שמעתי הקלטה שמרן מדבר על זה שהוא מקבל נשים וכלות אמר שאינו מסתכל עליהם ולפעמים גם מסובב את הראש.
 
אינני הרב ללוש, (יש לו כאן ניק נפרד ואפשר לשאול אותו ב'שאל את הרב') אבל אני והמכון צמודים אליו כל הזמן. ולכן המכון הוא גם הרב ללוש, וא"כ גם אני במעט.
 
ומניין לכת"ר זאת? מה שדברו הוא על שיעור קבוע. אבל חד פעמי - הכל לפי מה שהוא אדם.
חכם קול יוסף, היום בדורנו הפרוץ, אינני יודע אם יש את הגדר "הכל לפי מה שהוא אדם". ונתת דבריך לשיעורין, וכל אחד יעשה ככל העולה על רוחו. חכמי הדור בגדלותם יודעים לגדור גדר, שלא יבוא מי שאינו ראוי ויכשל. כאשר חכמים אומרים שלא למסור שיעור לנשים, זה אומר שאף אחד לא ימסור, אין יוצאים מן הכלל!
 
חכמי הדור בגדלותם יודעים לגדור גדר, שלא יבוא מי שאינו ראוי ויכשל.
מי הם? תוכל להביא מקורות?
כך קיבלנו מהגאון ר' יעקב יוסף זצוק"ל
יש לך את זה מוקלט/כתוב? (וגם ידוע הדבר שהרה"ג יעקב זצ"ל רוח אחרת עמו בפסיקת ההלכה שלא כאביו מרן זצ"ל)
 
בס"ד
מה שציינו עם הרבנית, זה היה פעם אחת שבגלל זה הושיב אותה מולו
ואחר כך אמר לחתנו הרב בוטבול "לבי חלל בקרבי"...
אבל אנו, יכולים לומר על יצרנו לבי חלל בקרבי? אולי מלאכים כמו מרן...
 
יש כאן מישהו שנתנסה פעם למסור שיעור לנשים?
אני אומר מהנסיון שלי שלא כדאי בשום אופן להיכנס לזה באופן קבוע
לצערי אני נאלצתי כמה פעמים למסור שיעור קצר בפני נשים [יחד עם גברים כמובן] ובדעתן הקצרה הם לא מתביישות להתערב ולזרוק מילים וגם הרב שעונה להן נוצר קלות ראש שמלכתחילה ש'ומר נ'פשו י'רחק מ'הן - ראשי תיבות נשי"ם
 
אני יודע על ת"ח מפורסם שאוסר על תלמידיו להעביר שיעורי תורה לנשים וכששמע פעם אחת שתלמידו מעביר שיעורי תורה לנשים התקשר אליו לברר אם זה נכון והלה אמר שכן ושיש דרישה מהציבור וכדו'. הרב לא שת ליבו לזאת ואמר לו שאם ימשיך למסור הרי שהוא יבטל את תעודת ההוראה שהעניק לו ויבטל עמו כל קשר.
התלמיד קיבל הדברים והפסיק ואחר זמן בא לרבו ואמר לו אני מודה לכבוד הרב הרב הציל אותי.
 
יש ב'אבי בעזרי' של הרב יצחק לוי שליט"א תשובה ממרן, לא זוכר בדיוק... נראה לי על הלכות טהרת המשפחה...
כעת ראיתי ושם נשאל מרן זיע"א ע"י הרב המחבר שליט"א לגבי מסירת שיעורים בטהרת המשפחה ובעזרת נשים ישבו גם נשים, מאחורי מחיצה כדת של תורה.
ומרן השיב לו "מצוה גדולה למסור שיעורים בהלכות טהרת המשפחה, כשהנשים יושבות בעזרת הנשים, ושומעות את השיעור מפי ת"ח, ויגדיל תורה ויאדיר".
 
חזור
חלק עליון