• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ברכת מזל טוב קמיה דמרן רבינו שליט"א

מורשת מרן

Administrator
חבר צוות
בשם הנהלת המרכז למורשת מרן - להבין ולהשכיל, ובשם חברי הפורום היקרים,
נשגר ברכות קמיה דמרן רבינו הראש"ל מרן מרן דערא דישראל שליט"א
בשמחה השרויה במעונו בהולדת הנכד
בן לבנו הגאון רבי רחמים אליהו יוסף שליט"א
ראש ישיבת חזון עובדיה
יה"ר שיהיו הענפים דומים לשורשים, לתפארת המשפחה הרוממה. אמן.
 
מזל טוב בסימן טוב למרן הראשון לציון אביר הרועים שליט"א
שיהיה נחת רוח ועילוי גדול לתפארת המשפחה הדגולה
"בני אם חכם לבך ישמח ליבי גם אני"
כביאורו הבלתי נשכח של מרן זיע"א על פסוק זה, מהו אשר אמר ישמח לבי "גם" אני, ניתן לומר כי אביו של הרך הנולד ישמח, אך גם אנו (והוא הלשון הנאמר בפסוק גם אני) נשמח בו בעז"ה לגאון ולתפארת!
 
ברכת מזל טוב למרן הראשל"צ שליט"א לרגל יום הולדתו ה-70. יהי רצון שיזכה להאריך ימים על ממלכתו, "עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו", אמן!
וכידוע שכתבו הספרים (והביאם רבינו חיים פלאג׳י) שנהגו לעשות סעודת הודיה כשמגיע האדם לשבעים שנה, דכתיב "ימי שנותינו בהם שבעים שנה ואם בגבורות שמונים שנה".
וכן כתב באבני נזר חלק אבן העזר סי’ מ”ה כת לבאר דברי ר’ יוסף ואביי (בגמ' מו"ק כח.) ע”פ הפס’ במשלי (י’, כ”ז) “יראת ה’ תוסיף ימים ושנות רשעים תקצורנה”, שהרשעים תקצורנה שנותיהם להפחיתן משישים וימותו מיתת כרת, אבל יראת ה’ לא רק שתמלא את השישים שנים אלא גם תוסיף “ימים” היינו מה שכתוב “ימי” שנותינו בהם שבעים שנה ואם בגבורות שמונים שנה. ועפ”ז פירש דהכי אמר אביי לר’ יוסף נהי דנפק מר מכרת דשני, ע”י חייו בששים השנים מ”מ מכרת דיומי מי נפק, כלומר הלא לא כל זמן שלא הגיע לימי שנותינו בהם שבעים שנה, לא יצא עדיין ממיתה בידי שמים שהיא משישים עד שבעים, וכאמור. ועפ”ז תובן היטב תשובת ר’ יוסף נקוט מיהא פלגא בידך, כלומר הרי הם שני חצאים נפרדים, דאף שעדיין לאל זכיתי למעליוא של “ימי שנותינו כו’, מ”מ הרי יצאתי כבר מכרת דשני, ושפיר אני עושה יו”ט.
 
בע״ה מארגנים כינוס גדול במשך שבת שלימה - פרשת בשלח אי״ה.
בבית הכנסת של מו״ר אבי שליט״א - אדרת אליהו בקריית גת.
גדול יהיה המעמד וכו׳.
 
נערך לאחרונה:
אולי הגיע הזמן שמורשת מרן יעשה איזה כינוס לכבודה של תורה בהשתתפות מרן חכם יצחק שיגיעו כל החברים שנוכל להכיר אותם וגם אני כמובן ישתדל להגיע
הרבה זמן אני רוצה לעשות בע״ה ״יום עיון״ בתורתו של מרן.
צריך שזה יהיה במשך 4 שעות עם 150 משתתפים.
זה אולי רעיון בשביל מה שהצעתם.
 
חזור
חלק עליון