• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

גיור לחומרא

יעקב.ד

New member
אני לומד את נושא הגיור לפרטיו
שו"ע הלכות גרים סימנים רסח, רסט
ועיינתי גם בשאלות שנשאלו באתרים
השאלות שלי נכתבו מכיוון שלא מצאתי התייחסות שעונה על הכל ולכן זה נורא מבלבל.
כתבתי הרבה ,מכיוון שכשאני כשאני לומד הלכות אני מדמה ביצוע בפועל והמקרה הזה קשה לי.

מהו תהליך הגיור לחומרא (הכוונה מהם השלבים)?
למה צריך גיור לחומרא ?
אם הגיור בגלל תהליך לא תקין של גיור גוי אז גיור לחומרא יתקן .
אך אם יש אדם שיש ספק אם יהודי או לא (עפ" מספר פוסקים או כולם) ונדרש לעשות גיור לחומרא
עדיין התהילך יתקן? מה יתקן?:
- לא היה יהודי ועכשיו כן (=זהו למעשה גיור מושלם)
- היה יהודי ועכשיו שוב יהודי?(=תהליך הגיור לא הועיל?)
והתוצאה?
- אם לא היה יהודי, עכשיו הוא גר וכל קשרי המשפחה נותקו.
- אם היה יהודי ,התהליך שינה משהו? לא היה צריך כלל גיור?.

השפעה במעגל מורחב יותר: אם היה גר ו"נשוי" צריך להינשא שוב?
מה עם ילדיו? עוברים גיור גם כן ואין כל קשר עם אחיו אחיותיו הוריו, משפיע על נישואין, ירושה וכו'
אם היה יהודי- לא צריך להינשא שוב כל קשריו נשמרים כפי שהיו?

כעת, האם אנו ננחה אותו להינשא שוב? (שמא היה גוי) ונסביר לו שהקשרים עם בני המשפחה נותקו?
אם לא ינשא שוב יהיו בעילותיו בעילות זנות, והילדים הבאים אינם כתוצאה מנישואין כדת משה וישראל?

אם היה ספק על יהדותו מתחילה איך נדע כיצד להנחותו:" אתה גר וכל כללי הגר חלים עליך...."
או" היית יהודי ולכן אין צורך בשום פעילות."

אם נחליט שהיה גוי והוא לא גוי- יהיה בסדר להנחותו להינשא שוב ? וכן כל המשתמע מגיור
או נאפשר נישואין בין בני המשפחה (ברור שמטעמים ברורים נאמר שלא ראוי לעשות כן)
תיאורטית זהו מצב אפשרי אם יתעקשו.
ואם נאמר שהוא יהודי והיה גוי , נאמר שאין שום שינוי יוכל להמשיך כרגיל?
הרי מלכתחילה איננו יודעים האם הוא גוי או יהודי מספק אנו מגדירים גיור לחומרא
מה הועלנו לאחר תהליך זה?
מציין שוב אני מכיר את תהליך הגיור בפועל .

כל ההלכות (שראיתי)מדברות על גיור של גוי .
בברכה
 
ב"ה
שלום וברכה,
איני עוסק בתחום הגירות, וראוי שתשאל למי שעוסק בזה בחלק המעשי.
אבל מה שאני יכול לשער שהתשובה לכל שאלתך אחת היא,
גיור לחומרא אינו מן הדין, אלא חומרא רצויה, שגם בלעדיה הוא יהודי. ורק בשביל לחוש לדעות מסויימות בפוסקים, שלשיטתם אותו אדם מוגדר כאינו יהודי, והם לא נפסקו להלכה, או כדי לחוש לחששות רחוקות במציאות, שלפיהם אותו אדם מוגדר כאינו יהודי, ולפי הדין אין צריך לחוש לחששות אלו, בזה לפעמים ממליצים רבותינו הפוסקים שלהרויח להיות מוגדר כיהודי לכל השיטות ולכל צד במציאות, לכן מן הראוי לעשות גיור לחומרא, כך זה יותר מושלם, ולא מפוקפק. אף שגם בלאו הכי לפי הדין הוא יהודי גמור, לכל ההלכות והמנהגים, ללא כל צד שינוי או פקפוק שבעולם.
וכמו שהעלה מרן זיע"א ביביע אומר לגבי הפלאשים שהם יהודים מצד הדין לכל ענייניהם, ואעפ"כ המליץ מהיות טוב שיעשו גיור לחומרא, אבל מן הדין גם בלא שום גיור לחומרא הם מוגדרים כיהודים גמורים.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון