ב"ה
נראה לענ"ד דמכיון שהסעודה עדין לא התחילה, לא נחשב שהתחילו בהיתר, וגם אין את הטרחא כמו להפסיק באמצע סעודה, ואין לך בו אלא חידושו באופן שהתחילו בסעודה בפועל. ולשון המשנ"ב (סי' תרלט ס"ק לח) בשם האחרונים, שאם עדין "לא ישב לאכול" צריך לחזור לסוכה. ומקורו באליה רבה (שם) שדייק לשון רש"י שאפילו לא התחיל לאכול, רק "ישב" לאכול, כבר אין צריך, אבל אם עדין אפילו לא "ישב" לאכול, צריך להיכנס לסוכה. ונראה לכאורה דמכיון שרק לאחר הקידוש נוטלים ידים ויושבים לאכול, עדין "לא ישב לאכול" קרינן ביה. ולכן למעשה לא יהא אלא ספק, ספיקא דאורייתא לחומרא.
בברכת מועדים לשמחה