• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

דילוג בתפילה לצורך תפילה בזמן שהציבור מתפללין

שלום הרב,
אני כרגע בבידוד וידוע ההלכה שאומרת שצריך לכוון את התפילה לזמן התפילה של אותה עיר וכו...
רציתי לשאול האם מותר לדלג על חלקים בתפילה כדי להתפלל בשעה שהציבור מתפללים
חג שמח!
 
ב"ה
שלום וברכה,
ראשית אני ממליץ לך בכל לשון להתפלל עם המנין שעובר דרך קו ההלכה, ובכך תרוויח גם תפילה בציבור, גם עניית אמנים, קדישים, קדושות, וכל מילי דמיטב. וגם יש שם בדרך כלל כמה מניינים. (בחול המועד יש שם שחרית בנץ, ושחרית בשמונה, וכן מנחה גדולה ומנחה קטנה, וכן ערבית בצאת הכוכבים וערבית לאחר מכן עוד פעם. ביום חול רגיל יש 3 מניינים של שחרית). להתפלל דרכם: *3030, ואח"כ להקיש 5, ואח"כ 0, ואח"כ 1.
ולענין השאלה ההלכתית ששאלת, לענ"ד מאחר שיש מעלה גדולה שלא להתפלל ביחיד, אלא עם ציבור, ובשביל זה כ"כ וויתרו חז"ל על קטעים חשובים שהסדר שלהם חשוב ביותר, ואמרו לדלג, העיקר שלא יתפלל ביחידות, שקשה לכוון כראוי שהתפילה תתקבל, משא"כ תפלה עם הציבור שמתקבלת בכל מצב בעזרת ה', לכן גם במקרה כמו בשאלה, יש לדלג ע"מ להיחשב עם הציבור, ולא להיחשב יחידי.
ובגדר תפילה בשעה שהציבור מתפללים האם נחשב תפילה בציבור או לא, הנני לצרף מש"כ בזה בעניותי, (כשהייתי בבידוד ג' ימים בחדר עד שנמצאתי חיובי ויכולתי לצאת לסלון עם שאר החיוביים). ועיקרי הדברים מאות ז (עמוד 5), ועד אות כד (עמוד 21), והזכרתי שם (באות כ, עמ' 16), מדברי מרן הראש"ל שליט"א בזה בילקו"י, שלא עלו בקנה אחד ממש, ודנתי בדברים, והצגתי תמצית מהדברים בפני מרן שליט"א, והתייחס לזה בתשובה שנדפסה בקובץ משנת יוסף על הקורונה, (סי' לו, בעמ' קא), שאצרף גם אותו כאן לתועלת התלמידי חכמים הנכבדים שמשתתפים עימנו כאן.

בברכת מועדים לשמחה,
בריאות איתנה, ובשורות טובות
 

קבצים מצורפים

  • השלמת הפרשיות לאותם שכוונו תפילתם עם הציבור.pdf
    528.2 KB · צפיות: 6
  • __32קובץ משנת יוסף גליון בענייני הקורונה-אייר תש''פ.pdf
    1.9 MB · צפיות: 8
תודה רבה וחזק וברוך על התשובה.
אם אפשר רציתי רק להוסיף את שאלה קטנה כשאני שומע את התפילה בקו ההלכה לדוגמא והגיעו לקדושה האם צריך לעמוד וכן כשאני גומר את תפילת היחיד האם יש לעמוד במקום עד סוף הקדושה שלהם?
תודה רבה!
 
ב"ה
באמירת הקדושה ודאי חייב לעמוד.
בסיום העמידה ראוי לעמוד עד הקדושה, על אף שמסתבר שאינו מוכרח כמו שהוא בבית הכנסת ממש.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון