מרן זצ"ל האריך בשו"ת יבי"א ח"ד יו"ד סי' ט"ז דלא אמרינן כולי ביתא כד"א לענין קימה מפני זקן, ורק כשמגיע לד"א שלו צריך לעמוד עיש"ב.
ומצאתי בס"ד בדברי הרדב"ז בספרו מצודת דוד על מנין המצוות מצוה כ"ג שכתב כן להדיא ושכך המנהג וז"ל וראיתי בספר קנה שאם היה ביהמ"ד או ביהכנ"ס אפילו אלף אמה - כד' אמות דיינינן ליה ולא אמרו מלא עיניו אלא ברשות הרבים, וזו חומרא יתירה ולא נהגו כן ע"כ. ואמנם מדברי הקנה שהביא הרדב"ז יש ראיה לדעת הבא"ח, אולם הרדב"ז הכריע לא כמותו וכתב שנהגו לא כמותו, וזה חיזוק גדול לפסקו של מרן זצ"ל
ומצאתי בס"ד בדברי הרדב"ז בספרו מצודת דוד על מנין המצוות מצוה כ"ג שכתב כן להדיא ושכך המנהג וז"ל וראיתי בספר קנה שאם היה ביהמ"ד או ביהכנ"ס אפילו אלף אמה - כד' אמות דיינינן ליה ולא אמרו מלא עיניו אלא ברשות הרבים, וזו חומרא יתירה ולא נהגו כן ע"כ. ואמנם מדברי הקנה שהביא הרדב"ז יש ראיה לדעת הבא"ח, אולם הרדב"ז הכריע לא כמותו וכתב שנהגו לא כמותו, וזה חיזוק גדול לפסקו של מרן זצ"ל