דין כתיבת המגילה ותפירתה
ובו אחד עשר סעיפים:....
וצריכה עמוד בסופה וחלק בראשה כדי להקיפה בו וי"א שצריכה תגין וי"א שאינה צריכה:
הגה: ונהגו לתייגה וגם נהגו שלא לעשות לה עמוד כלל בסופה (מהרי"ל):שולחן ערוך תרצא.
(טז) כלל: והגר"א בביאורו מפקפק ע"ז מאוד:משנה ברורה.
כתב באור לציון(חלק ד.פרק נו.עמוד שלד.שאלה ב)וכן כתב בשיירי כנה"ג תרצ"א אות ( וכתב ראה-ושולחן גבוה תרצ"א א) לדעת השולחן ערוך אין לברך ללא עמוד בסופה.והיינו העמוד עץ שבסוף המגילה.האם זה מוסכם על דעת מרן רבי עובדיה יוסף?
ועיין קול יעקב תרצ"א אם כבר קרא במגילה ללא עמוד שהביא דעת מטה יהודה דבדיעבד יצא אבל הביא דעת שולחן גבוה שכתב שלכולי עלמא לא יצא ונש לקרוא בשנית.
ובו אחד עשר סעיפים:....
וצריכה עמוד בסופה וחלק בראשה כדי להקיפה בו וי"א שצריכה תגין וי"א שאינה צריכה:
הגה: ונהגו לתייגה וגם נהגו שלא לעשות לה עמוד כלל בסופה (מהרי"ל):שולחן ערוך תרצא.
(טז) כלל: והגר"א בביאורו מפקפק ע"ז מאוד:משנה ברורה.
כתב באור לציון(חלק ד.פרק נו.עמוד שלד.שאלה ב)וכן כתב בשיירי כנה"ג תרצ"א אות ( וכתב ראה-ושולחן גבוה תרצ"א א) לדעת השולחן ערוך אין לברך ללא עמוד בסופה.והיינו העמוד עץ שבסוף המגילה.האם זה מוסכם על דעת מרן רבי עובדיה יוסף?
ועיין קול יעקב תרצ"א אם כבר קרא במגילה ללא עמוד שהביא דעת מטה יהודה דבדיעבד יצא אבל הביא דעת שולחן גבוה שכתב שלכולי עלמא לא יצא ונש לקרוא בשנית.
נערך לאחרונה: