• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

האם יש מחילה על העוון הידוע?

לימור

New member
שלום,
רציתי לשאול האם יש מחילה על העון הידוע?
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
כמו בכל עבירה שאדם עבר ח"ו, יש לו אפשרות לתקן את הדבר ע"י תשובה אמיתית, שיתחרט על מעשיו, ויתוודה בפה מלא שעשה טעות והוא חוזר בו, וגם ישוב בכל ליבו על מעשיו הרעים עד, ויעיד עליו הקב"ה שלא יחזור שוב לקלקולו. וכמו שכתב הרמב"ם בהלכות תשובה. והדבר אמור על העוון החמור הנ"ל.
ואע"פ שמשמע ממקום אחד בזוהר, שאין לדבר זה מחילה, כבר האריכו בזה רבותיינו האחרונים, במה וכמה מקומות, שאין הדבר כן להלכה, ואין לך דבר העומד בפני התשובה.
וכבר ידוע, שהתיקון הגדול ביותר לעוון החמור הנ"ל הוא לימוד התורה בעיון, שמשעבד את מוחו ללימוד התורה הקדושה. כמה שיותר להתייגע ולעמול בהבנת הדברים.
וכמה פעמים שמענו ששאלו בעלי תשובה את מרן הראש"ל שליט"א איך ניתן לתקן חטא חמור זה, והשיב להם, שיש להיות שקוע כל הזמן בלימוד התורה. וזה יהיה כל מחשבתם. ושאין צריך לחשוב על מה שהיה, ובכל מיני עניינים ברומו של עולם, אלא לשכוח מהכל, ולהיות עסוק בלימוד התורה כל הזמן, להספיק כמה שיותר מסכתות ונושאים בלימוד. ומכאן ולהבא לחושבנא טבא.
ובזה ירצה לפני הקב"ה.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון