בגמ' שבת ק"מ ע"ב אמר רב חסדא שמי שיכול לאכול לחם שעורים ואוכל לחם חיטים עובר משום בל תשחית. ומסקנת הגמ' שאין בזה בל תשחית משום שבל תשחית דגופא עדיף. כלומר שהשעורים מזיקים את הגוף.
ומשמע מגמ' זו שלולי סברא זו כגון אדם שיכול לקנות לחם רגיל פרוס, או פיתות או לחמניות וכדומה שאין הם בריאים יותר ממנו אלא אדרבה אולי פחות בריאים - אם קונה את הלחמניות עובר משום בל תשחית, האמנם כן הוא?
ומשמע מגמ' זו שלולי סברא זו כגון אדם שיכול לקנות לחם רגיל פרוס, או פיתות או לחמניות וכדומה שאין הם בריאים יותר ממנו אלא אדרבה אולי פחות בריאים - אם קונה את הלחמניות עובר משום בל תשחית, האמנם כן הוא?