• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

החיל והחוסן (חובה להתחסן)

בעניין הקורונה?
יצא קונרטרס של מערכת משנת יוסף.
בעניין כל ההסכמים שהוא כותב.
לא מזמן יצא לי להתקל בספר לא מוכר על הקדיש, והרב שם כתב לו הסכמה באורך 4-5 עמודים, וכן בנושא חר פה בעניין השניצל כתב הסכמה ארוכה, וכן בעוד ספרים שמביא להם הסכמות, לכן אני אומר שצריך לעשות ספר רק עם כל ההסכמות שלו.
 
יש לדון במי שלא התחסן והאמין לשמועות כוזבות האם נקרא שמאבד את עצמו לדעת
תלוי במידת הנאיביות של האדם.

אך ככלל אדם שלא מקשיב לדברי גדולי הדור שיש לצאת ולהתחסן, יש עליו לענ״ד עוון גדול יותר ממאבד עצמו לדעת.
וכל אלו שחוששים ל״ספק דאורייתא לחומרא״, דהיינו שמא השמועות שיש בחיסון דברים רעים, לא ימצאו בזה מזור, דגם אם איתא ששמו בזה הרופאים דברים רח״ל, כיוון שגדולי הדור שליט״א הורו בכל מצב לצאת להתחסן, אין הקב״ה מוציא תקלה מפי הצדיקים.
 
סוכות
חו''ל המועד יום רביעי טז תשרי תשפב

מנכ"ל ביה''ח הציבורי אסותא אשדוד ד"ר ארז ברנבוים: "הנתונים מדברים בעד עצמם. מחלקות הקורונה מאוכלסות במטופלים שלא התחסנו - ובפועל בחרו לשחק רולטה רוסית בחייהם". מתוך 26 מאושפזים בבית החולים - רק שני מטופלים מחוסנים
 
תשובת הרב בן ציון מוצפי, תשובה מס' 235.189:
"מתנגד חיסונים מוכר מת מקורונה בבית החולים וולפסון
חי שאוליאן, פעיל מוכר נגד החיסונים לקורונה, מת הבוקר מסיבוכי הנגיף. שאוליאן קרא לציבור עוקביו ברשתות החברתיות שלא להתחסן נגד הנגיף תחת הכותרת: "אין מגיפה - החיסון מיותר ומסוכן". בביה"ח שניידר מאושפז במצב קשה נער בן 17 שלא התחסן ונזקק לחיבור למכונת לב-ריאה".
נפטר מקורונה אחד ממובילי המחאה נגד החיסונים והתו הירוק
חי שאוליאן, שאחריו עקבו רבים ברשתות החברתיות, אושפז בבית החולים וולפסון בחולון במצב קשה אחרי שנדבק לפני כשבועיים, והבוקר נפטר מסיבוכי הנגיף. שלשום כתב לתומכיו: "אין לי חמצן. המדינה מבצעת כפייה פושעת"


מצבו של שאוליאן הידרדר בימים האחרונים. שלשום פרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונה שבה הוא נראה מחובר לחמצן בלחץ גבוה, ותיאר את חומרת מחלתו. "מצבי קריטי, לא מסוגל לדבר ולהגיב לאנשים. אין לי חמצן. חוסר חמצן הוא דבר נורא ואיום", כתב וביקש שיתפללו לשלומו. הוא קרא לתומכיו להילחם נגד המדינה, שכלשונו "מבצעת כפייה אינטרסנטית פושעת. אל תוותרו, התו הירוק לא יקום בישראל. אין לו קשר לקורונה, אין לו קשר לחיסונים יש לו קשר לכפייה".


מתנגד החיסונים חי שאוליאן נפטר מקורונה: "מעדיף למות ולא להתחסן"
עמיתיו להתנגדות לחיסונים מאשימים את המדינה במותו ודורשים חקירה חיצונית". תקראו את נציג המטורפים מחביריו איזה אוצר סחי ומאוס יוצאים מהמקלדת שלו, וכל זה ערב יום הקדוש.

עצם הסיסמה שלו היא כפירה הוא אמר "הגוף שלו הבחירה שלו".
[שיניתי משלי לשלו], וזה כפירה מוחלטת כי אנחנו בסליחות אומרים לאבינו שבשמיים "הנשמה לך והגוף פעלך". וההלכה קובעת שאין לאדם שום בעלות על גופו, וחייב הוא לציית לרופאים כפי שגדולי הראשונים פסקו.

זה מוגדר בהלכה בתור מתאבד. השם יצילנו.
 
זכיתי בשבת האחרונה לגרש מתנגד חיסונים מבית הכנסת, ואמרו לי אנשים שלא נעים להם לומר לו שילך, ועל כן אזרתי חלציי והוצאתי אותו בדריכות וחדרנות בלי להישמע לשתי פנים...
להיות בטוח בכך, שלחתי במוצאי שבת על כך להגאון ר' בן ציון מוצפי, וכתב לי על כך וזו לשון קודשו:
זכיתי השבת בעזרת תמיכת הרב בשיעוריו והודעתו לרבים להוקיע אחד מאלו שמתנגדים לדעת גדולי ישראל והחיסונים. ויצא מבית הכנסת. ואף שגידף, לא שמנו לב אליו.
בזכות רבנו
תשובה
מכם יראו וכן יעשו. אשריך מקדש שם שמים.
 
זה מוגדר בהלכה בתור מתאבד. השם יצילנו.
לא עוסק בנושא בדיוק, אך לפני כמה ימים אשתי הראתה לי סרטון של אדם שעף מהרכב שלו (ממש) כי לא חגר חגורת בטיחות, ואמרתי לה שמי שלא חוגר חגורת בטיחות ונקלע לתאונת דרכים רח״ל ג״כ בכלל מאבד עצמו לדעת.
 
לא עוסק בנושא בדיוק, אך לפני כמה ימים אשתי הראתה לי סרטון של אדם שעף מהרכב שלו (ממש) כי לא חגר חגורת בטיחות, ואמרתי לה שמי שלא חוגר חגורת בטיחות ונקלע לתאונת דרכים רח״ל ג״כ בכלל מאבד עצמו לדעת.
אמת. יכול כת"ר להרחיב ידיעותיו בכל האמור במה שכתב מרן זיע"א קונטרס (עשו זאת קונטרס, ממכתביו) בשו"ת יחוה דעת חלק ז. ורווה צמאונך.
 
אמת. יכול כת"ר להרחיב ידיעותיו בכל האמור במה שכתב מרן זיע"א קונטרס (עשו זאת קונטרס, ממכתביו) בשו"ת יחוה דעת חלק ז. ורווה צמאונך.
אכן נתקלתי בזה, אך לא יצא לי לעבור על כך בעיון.
ומה שכתבתי הוא פשוט לי כביעתא בכותחא.
 
למה לא מפיצים כקונטרס בכל הארץ? מידע חיוני לציבור.
חילול ה' גדול מה שקורה עם כל הדעות המשובשות של אלה שאין להם דעת תורה. כל אחד מרשה לעצמו לדבר בגדולי ישראל. ה' יכפר בעד!
 
אני לא בא לשכנע אף אחד נגד חלילה, אבל שלח לי ידיד ת"ח מה שכתב בעבר (המושגים קצת שונים מהיום) על הנושא
הוא גם הדגיש שהוא לא מתכוון לשכנע נגד מסכה או חיסונים אלא רק מצא לנכון לכתוב את דעת הפוסקים בגדר ספק פיקוח נפש
 

קבצים מצורפים

  • האם חייב לילך עם מסכה.pdf
    143.5 KB · צפיות: 11
חזור
חלק עליון