שלום וברכה,
בשבת קודש דרש בקצרה אברך אחד בבית כנסת אשכנזי בענין הברכה על יין שיש בו מים וכו', וסיים שגם על האשכנזים ליזהר שיהיה רוב יין כדי שיוכלו לקדש עליו. והוסיף שכיום אין נפק"מ כי כל ההכשרים מקפידים בזה (אמנם רבינו שליט"א אמר בשיעור שזה נכון בנוגע לחברות גדולות, ולקטנות יש לבדוק). אז בא רעיהו וחקרו, אחד שחיבר חוברת עבה בענין היין..., וטען שזה נכון לכל הבדצי"ם חוץ מהבד"ץ בית יוסף שאין לסמוך עליו בזה... קמתי והערתי לו בתקיפות אבל בדרך ארץ, איך הוא מעיז להוציא לעז ברבים על הכשר מפורסם ושבמיוחד הוקם כדי להקפיד בין השאר בענין זה וכו'. ולאחר שהרגיש בטעותו, עמד ואמר שהוא מתקן דבריו, וכוונתו הייתה שכל הבדצי"ם הסכימו לו להיכנס ולברר מה קורה אצלם, חוץ מהבד"ץ בית יוסף שלא הרשו לו. ולא רק זה, אלא שאינם נותנים לאף אחד להיכנס אצלם. אם כן, סימן שיש להם מה להסתיר... עכ"ד.
והנה יודע אני בעצמי שאין אלו אלא גיבובי דברים, וכנראה שהוא נפגע מזה שלא החשיבו אותו מספיק כדי לתת לו ליכנס, וחוץ מזה עלינו לסמוך על הרה"ג רבי משה יוסף שליט"א ולהיות רגועים שברוך ה' הוא ממשיך את הדרך שהנחה לו מרן אביו זצ"ל, ועוד, שכל ענין שהוקם על ידי צדיק, אין הקב"ה מביא תקלה על ידו.
רק הייתי רוצה שיורוני מה להגיד לאותם האברכים שאני פוגש, וביניהם אחד ששמע בשם הראשון לציון שליט"א (כנראה שהכוונה על בעל החוברת הנ"ל שאמר שדיבר בזה עם רבינו שליט"א) שאין לקדש היום כי אם על יין ולא על מיץ ענבים. ואמרו לי שישמחו מאד שאגיד להם שרבינו הראשון לציון שליט"א הורה להדיא שאפשר לסמוך על הכשר הבד"ץ בית יוסף בנוגע ליין לקידוש. וכן אחד מהם שנמצא בתחום השחיטה אמר לי אותו דבר בענין הבשר, שישמח מאד לשמוע שרבינו שליט"א הורה לסמוך על הכשר הבד"ץ בית יוסף בענין השחיטה, כי משוכנעים הם ממש שהכשר זה אינו ראוי לאברך בן תורה. (ועוד הוסיף ואמר לי שרגיל הוא לומר לספרדים שלא יגעו כלל לבשר בהכשר העדה החרדית, גם באופן שהם אומרים שכשר הוא גם לדעת הבית יוסף. והנה זה כבר שמענו מפי רבינו שליט"א באחד השיעורים).
תודה רבה מראש,
בברכה.
בשבת קודש דרש בקצרה אברך אחד בבית כנסת אשכנזי בענין הברכה על יין שיש בו מים וכו', וסיים שגם על האשכנזים ליזהר שיהיה רוב יין כדי שיוכלו לקדש עליו. והוסיף שכיום אין נפק"מ כי כל ההכשרים מקפידים בזה (אמנם רבינו שליט"א אמר בשיעור שזה נכון בנוגע לחברות גדולות, ולקטנות יש לבדוק). אז בא רעיהו וחקרו, אחד שחיבר חוברת עבה בענין היין..., וטען שזה נכון לכל הבדצי"ם חוץ מהבד"ץ בית יוסף שאין לסמוך עליו בזה... קמתי והערתי לו בתקיפות אבל בדרך ארץ, איך הוא מעיז להוציא לעז ברבים על הכשר מפורסם ושבמיוחד הוקם כדי להקפיד בין השאר בענין זה וכו'. ולאחר שהרגיש בטעותו, עמד ואמר שהוא מתקן דבריו, וכוונתו הייתה שכל הבדצי"ם הסכימו לו להיכנס ולברר מה קורה אצלם, חוץ מהבד"ץ בית יוסף שלא הרשו לו. ולא רק זה, אלא שאינם נותנים לאף אחד להיכנס אצלם. אם כן, סימן שיש להם מה להסתיר... עכ"ד.
והנה יודע אני בעצמי שאין אלו אלא גיבובי דברים, וכנראה שהוא נפגע מזה שלא החשיבו אותו מספיק כדי לתת לו ליכנס, וחוץ מזה עלינו לסמוך על הרה"ג רבי משה יוסף שליט"א ולהיות רגועים שברוך ה' הוא ממשיך את הדרך שהנחה לו מרן אביו זצ"ל, ועוד, שכל ענין שהוקם על ידי צדיק, אין הקב"ה מביא תקלה על ידו.
רק הייתי רוצה שיורוני מה להגיד לאותם האברכים שאני פוגש, וביניהם אחד ששמע בשם הראשון לציון שליט"א (כנראה שהכוונה על בעל החוברת הנ"ל שאמר שדיבר בזה עם רבינו שליט"א) שאין לקדש היום כי אם על יין ולא על מיץ ענבים. ואמרו לי שישמחו מאד שאגיד להם שרבינו הראשון לציון שליט"א הורה להדיא שאפשר לסמוך על הכשר הבד"ץ בית יוסף בנוגע ליין לקידוש. וכן אחד מהם שנמצא בתחום השחיטה אמר לי אותו דבר בענין הבשר, שישמח מאד לשמוע שרבינו שליט"א הורה לסמוך על הכשר הבד"ץ בית יוסף בענין השחיטה, כי משוכנעים הם ממש שהכשר זה אינו ראוי לאברך בן תורה. (ועוד הוסיף ואמר לי שרגיל הוא לומר לספרדים שלא יגעו כלל לבשר בהכשר העדה החרדית, גם באופן שהם אומרים שכשר הוא גם לדעת הבית יוסף. והנה זה כבר שמענו מפי רבינו שליט"א באחד השיעורים).
תודה רבה מראש,
בברכה.