Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
מרן הראש"ל שליט"א פרסם הנחיות הלכתיות בעקבות ההקלות התמודדות עם נגיף הקורונה. כאן יש את ההנחיות המלאות
מצ"ב קובץ מקוצר להדפסה ותליה במוקדים בהם יש ציבור:
קבצים מצורפים
40הוראות הלכתיות בעקבות ההקלות של משרד הבריאות-קצר ל...pdf
בעניין מה שכתב מו"ר הרב שליט"א לגבי התספורת והגילוח השנה כשיוצא ר"ח אייר בשבת, רציתי להבין:
מדוע הקולא של התספורת היא רק למי שלא הסתפר קודם החג, והרי המשנ"ב בסימן תצ"ג סק"ה כתב בדעת השו"ע שהנוהגים שלא להסתפר מפסח ועד ל"ד בעומר, מכ"מ כשיוצא ר"ח אייר בשישי-שבת כהשנה יכולים להקל ולהסתפר ביום שישי ודלא ככל ר"ח אייר שדעת השו"ע לאסור ודלא כהרדב"ז.
וכדין זה פסק בכה"ח בס"ק יב' יעויי"ש.
וממילא משמע שזהו גם לספרדים, אז מדוע שבכה"ג לא יהיה ניתן להקל להסתפר ולהתגלח גם ללא קשר לעניין הקורונה?
חיפשתי בספרי הרב שליט"א וכן בספרי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל התייחסות למצב זה שחל ר"ח אייר בשבת שיהיה ניתן להקל ולהסתפר, ולא מצאתי התייחסות לעניין.
ועכשיו לראשונה במכתב זה שיצא אתמול, אני רואה התייחסות שלפי משמע שרק בגלל הקורונה, מי שלא הסתפר קודם פסח יהיה רשאי להקל ולהסתפר ביום שישי שחל בו ר"ח אייר.
בילקו"י על ספירת העומר החדש בס' תצג עמ' תסג פסק שלכתחילה אין להקל בזה משום שכן נראה דעת הש"ע. והוסיף שיש מי שכתב בשם מרן רבינו זיע"א, שמי שהיה אנוס מלהסתפר קודם ימי הספירה, אפשר להקל לו להסתפר בר"ח. ע"ש עוד.
אך מעניין, בספר של הגר"ד יוסף שליט"א, תורת המועדים עמ' שיח' ה"ה הוא כתב שמותר אף לכתחילה כשחל ר"ח בשבת יעויי"ש. ומרן הרה"ג עובדיה יוסף זצ"ל כתב לו בהסכמה לספרו שעבר לו על כל ההלכות בדקדוק.
אז תמוה מה השתנה ההבנה בשו"ע מאז, או דילמא הרב יצחק שליט"א והרב דוד שליט"א חולקים בזה?