Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
לכאורה כל הבעיה היא עם המילה "לך" שהיא משתמעת לשתי פנים, וכשאומרים לאחריה את המילה "שלום" עם אות ב, משמע לדבר לא טוב, וכמו שאומרים למת "ואתה לך לשלום" וכו'. משא"כ כאן שאין את המילה "לך" אלא רק "ושבתי".
לכאורה כל הבעיה היא עם המילה "לך" שהיא משתמעת לשתי פנים, וכשאומרים לאחריה את המילה "שלום" עם אות ב, משמע לדבר לא טוב, וכמו שאומרים למת "ואתה לך לשלום" וכו'. משא"כ כאן שאין את המילה "לך" אלא רק "ושבתי".
בפרשת השבוע, תולדות: "אם תעשה עמנו רעה כאשר לא נגענוך וכאשר עשינו עמך רק טוב ונשלחך בשלום אתה עתה ברוך ה'".
הנה כאן אני מבין שכן מדובר על "הליכה", ולמרות זאת נכתב "בשלום" ולא לשלום. אולי נגיד שאבימלך לא ידע את הענין הזה....
גם לי עלתה השאלה הזו, ותירצתי לעצמי שפה הוא פשוט מספר מה שהיה ששלחו אותו בשלום, שהוא לא יכול לומר ששלחו אותו 'לשלום' כי אין הם אפוטרופוסים על מה שיקרה לו, משא"כ בברכה שיכולים לברך מה שרוצים (וכמו שלא יכולים לדוג' לומר לו ששלחו אותו 'להתעשר', אע"פ שיכולים לברך אותו בכך).
גם לי עלתה השאלה הזו, ותירצתי לעצמי שפה הוא פשוט מספר מה שהיה ששלחו אותו בשלום, שהוא לא יכול לומר ששלחו אותו 'לשלום' כי אין הם אפוטרופוסים על מה שיקרה לו, משא"כ בברכה שיכולים לברך מה שרוצים (וכמו שלא יכולים לדוג' לומר לו ששלחו אותו 'להתעשר', אע"פ שיכולים לברך אותו בכך).