• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

השבת אבידה

קורסיה

Well-known member
בעל חנות הביא לי שקית של אבדות שנשכחו בחנות ורציתי לדעת מה צריך לעשות בהם
א) שקית עם שני בגידי ילדים חדשים ממש. אין בהם שום סימן מיוחד. ונשכחו לפני כשנה
ב) טושים פשוטים
ג) קשת של ילדות
ד) אוזניות שלא עובדות כל כך טוב
 
שלום וברכה

המוצא דבר שמוכיח בו שיש זמן רב שנאבד מבעליו ונתייאשו הבעלים, הוא של מוצאו, אפילו יש סימן בגופו או במקומו. לכן אם הגיע לידו מציאות שנשכחו מלפני שנה, בודאי הבעלים התייאשו והרי הם של מוצאם, ובפרט אם נמצאו במקום שידוע רבים עוברים שם.

כ"כ מרן השולחן ערוך חושן משפט (סימן רסב סעיף ה) וז"ל: מצא דבר שנתייאשו הבעלים ממנו, כגון שאמרו: ווי לחסרון כיס, אפילו יש בו סימן הוא של מוצאו. וכן המוצא דבר שמוכיח בו שיש זמן רב שנאבד מבעליו ונתייאשו הבעלים, הוא של מוצאו, אפילו יש סימן בגופו או במקומו. ע"כ.
וכתב הסמ"ע (שם ס"ק יב) דקדק לומר שנאבד, שאז מסתמא מיאש ממנו, לאפוקי אי מצאו במקום המשתמר או טמון באשפה או בחור, דאיכא למימר דדרך הינוח או מטמון בא שמה וכמ"ש בסימן ר"ס (סעיף א', ט', י"א) ע"ש.
לכן כל המציאות שנשכחו מלפני שנה אף אם יש בהם סימן, בודאי הבעלים התייאשו והרי הם של מוצאם.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון