• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

וידוי בק״ש על המיטה אחרי סליחות

לביא

Well-known member
זכור לי שמרן כותב כי בק״ש בליל כיפור אין לומר וידוי הואיל ואומרים וידוי כבר בערבית, ולצערי אינני זוכר היכן.

ולכאורה הוא הדין בק״ש על המיטה שאחרי סליחות אין לומר, אך לא מצינו הלכה כזאת.
 
מרן כתב זאת? זה כתוב בקדוש בציון בשם הרב סלמן מוצפי זצ"ל

מה שכתבו הפוסקים בשם האר"י שלא לחזור לומר וידוי אחרי שכבר אמר, אך אם יש הפסק גדול שפיר דמי. והאורל"צ חידש שאחרי חצי אפשר להקל. אך בפשטות חצי שעה לאו דוקא, אלא שיש הפסק ניכר
וגם כאן, אם אחרי סליחות בלילה אומר תיקון חצות (שהרי הוא עדיף) ועושה עוד דברים לפני השנה עד שעבר זמן ניכר מהוידוי יכול לומר
 
נערך לאחרונה:
אומרים וידוי ביום כיפור בקריאת שמע על המיטה (כן הוא במחזור ליום הכפורים 'איש מצליח'. וזה שלא כמו שכתב בספר פסקי תשובות חלק ו' סימן תריט אות ז). ואפילו ביום כיפור שחל בשבת.
אמנם אם אמר וידוי בתוך חצי שעה שקודם לכן אין לחזור ולומר וידוי (יעויין כף החיים סימן א ס"ק כג ואור לציון חלק ב' פרק מה סעיף מד).
 
הסברא של הרב מוצפי היא שכיוון שכבר אמרנו שני וידויים בתפילה אין צורך לכופלו
כעין סברא זו אמר מורנו זקן חכמי הדור חכם שמעון בעדני יאריך ה' ימיו בטוב לכמה בחורים מעולי ארגנטינה בזמנו, שאם אמרו וידוי בתפילה האחרונה אי"צ לחזור ולאומרו
ובהיות שעתה אין אני זוכר בדיוק ההוראה, אנסה ליצור קשר עם אותם ידידים ואעלה לכאן
 
חזור
חלק עליון