זעירא בקרתא דשופריא
Member
במשנה (שבת צ"ג:) מבואר כשאדם מוציא כזית מת מבית הרי הוא מציל את הבית מאוהל המת ולכן זה נקרא שיעור חשוב ע"מ להתחייב בו על הוצאה מרשות לרשות.
מדוע השיעור הינו רק "כזית" והלא גם לפחות מכזית יש לו חשיבות שכן מצווים אנו לקוברו והוי כמו כתבי הקודש שחייבין על הוצאתם כי חייבים לגונזו.
ואכן לא מצאתי בשו"ע מאיזה כמות חייבים לקבור מת, {מה שמצאתי בפתחי תשובה ריש סי' שס""ג (יו"ד) שכתב שמה שאמרו כתובות כ': שיש חיוב לקבור איבר מן החי י"ל שאין זה מחיוב אלא משום סכנה, יעו"ש}.
אשמח לדע"ת תור"ה (תרתי משמע), ולתשובה מאהבה .
מדוע השיעור הינו רק "כזית" והלא גם לפחות מכזית יש לו חשיבות שכן מצווים אנו לקוברו והוי כמו כתבי הקודש שחייבין על הוצאתם כי חייבים לגונזו.
ואכן לא מצאתי בשו"ע מאיזה כמות חייבים לקבור מת, {מה שמצאתי בפתחי תשובה ריש סי' שס""ג (יו"ד) שכתב שמה שאמרו כתובות כ': שיש חיוב לקבור איבר מן החי י"ל שאין זה מחיוב אלא משום סכנה, יעו"ש}.
אשמח לדע"ת תור"ה (תרתי משמע), ולתשובה מאהבה .