שלום רב,
הנה מרן זצ"ל פסק שבחור רווק שנמצא בא"י, גם אם דעתו לחזור לחו"ל במקום מגורי הוריו, עליו לעשות יו"ט אחד בלבד, היות ויש לקוות שימצא שידוך הגון בתנאי שידור בא"י, ובוודאי שיסכים לכך.
והנה בהיותי אז בישיבה זכורני שחילקו בזה (כמדומני מפי רבינו הראשל"צ שליט"א לפני כעשרים שנה) בגיל הבחור, שאם אינו בן 20 שנה [אני משער שכך הוא, אבל יתכן ואמר גיל שונה] עליו לא נאמר כן. ועיקר הסברא היא שעדיין אינו חושב כלל לזה והויא עילא רחוקה מדי.
שאלתי היא למעשה, אודות בחור שהוא בן 19 שנה, בציור הנ"ל, וכששואלים אותו אם יציעו לו שידוך הגון וכו', עונה שהוא לא יגיד "לא" אבל יתבונן בזה כי עדיין רוצה להתעלות בתורה.
והנה, מדובר שביו"ט ראשון של סוכות הזה, עשה שני ימים טובים, ע"פ הוראת מורה הוראה אשכנז [שככל הנראה הורה כן ע"פ דברי האגרות משה ופוסקים אשכנזים].
מה עליו לעשות בשמיני עצרת?
תודה רבה.
הנה מרן זצ"ל פסק שבחור רווק שנמצא בא"י, גם אם דעתו לחזור לחו"ל במקום מגורי הוריו, עליו לעשות יו"ט אחד בלבד, היות ויש לקוות שימצא שידוך הגון בתנאי שידור בא"י, ובוודאי שיסכים לכך.
והנה בהיותי אז בישיבה זכורני שחילקו בזה (כמדומני מפי רבינו הראשל"צ שליט"א לפני כעשרים שנה) בגיל הבחור, שאם אינו בן 20 שנה [אני משער שכך הוא, אבל יתכן ואמר גיל שונה] עליו לא נאמר כן. ועיקר הסברא היא שעדיין אינו חושב כלל לזה והויא עילא רחוקה מדי.
שאלתי היא למעשה, אודות בחור שהוא בן 19 שנה, בציור הנ"ל, וכששואלים אותו אם יציעו לו שידוך הגון וכו', עונה שהוא לא יגיד "לא" אבל יתבונן בזה כי עדיין רוצה להתעלות בתורה.
והנה, מדובר שביו"ט ראשון של סוכות הזה, עשה שני ימים טובים, ע"פ הוראת מורה הוראה אשכנז [שככל הנראה הורה כן ע"פ דברי האגרות משה ופוסקים אשכנזים].
מה עליו לעשות בשמיני עצרת?
תודה רבה.