• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

כיצד הייתם מגדירים מניין בני תורה

מנין בני תורה זה קיבוץ של אנשים שהסירו מעצמם אחריות על הכלל, נותנים 'לעמך' להמשיך להתבוסס בבינוניות, במקום להיות ביחד ולרומם אותם.
בעל בית שמתפלל ושייך לבית כנסת שיש בו ציבור גדול של בני תורה זה מחייב אותו להתרומם, הילדים שלו ייראו אחרת, וכו.
לצערנו במנייני בני תורה דואגים להרחיק את הבעלי בתים בכל דרך אפשרית, וכך הם נשארים בבתי כנסת שלהם שמוגדרים מלכתחילה 'לעמך'.
 
בעל בית שמתפלל ושייך לבית כנסת שיש בו ציבור גדול של בני תורה זה מחייב אותו להתרומם, הילדים שלו ייראו אחרת, וכו.
הבעיה מתחילה שהבעלי בתים לפעמים שוכחים את מקומם ביחס לאברכים,
ולפעמים רוצים שאברכים יתרוממו לכיוונם, ואז הילדים של האברכים נראים אחרת....
ועם כל זה אני מסכים מאוד עם הדברים שאמרת-שיש הפסד שהאברכים לא יורדים לעם, ולפעמים (!) מתנשאים וכו' בזמן שיכולים להועיל מאוד וכפי שהיה מרן זצ"ל מורה השכם והערב ללמד את העם שבשדות (ל"ד שדות..)
אבל עדיין כל ביהכנ"ס לגופו וכל אברך לפי ענינו וילדיו
 
מנין בני תורה זה קיבוץ של אנשים שהסירו מעצמם אחריות על הכלל, נותנים 'לעמך' להמשיך להתבוסס בבינוניות, במקום להיות ביחד ולרומם אותם.
בעל בית שמתפלל ושייך לבית כנסת שיש בו ציבור גדול של בני תורה זה מחייב אותו להתרומם, הילדים שלו ייראו אחרת, וכו.
לצערנו במנייני בני תורה דואגים להרחיק את הבעלי בתים בכל דרך אפשרית, וכך הם נשארים בבתי כנסת שלהם שמוגדרים מלכתחילה 'לעמך'.
ומצד שני, חייך קודמים!
 
ומצד שני, חייך קודמים!
יש מח' אחרונים אם וכמה אומרים חייך קודמים ברוחניות וגם מרן זצ"ל התייחס לזה (לא זוכר כעת איפה בדיוק אבל זכור לי שהיה התייחסות לנידון זה גם באגרת לבני תורה של מרן הראשל"צ)
א"כ זה לא כ"כ החלטי, והדרינן לכללא קמייתא:
כל ביהכנ"ס לגופו וכל אברך לפי ענינו וילדיו
 
לא זכיתי להבין דברי קדשך, אם הציבור לא בקטע של המקאמים מה צריך שהחזן יתפלל במקאם? אני אומר לך מהנסיון שזה רק מעצבן אותם כי לא מבינים, לפעמים אני עולה חזן בשבת אלה שמבינים במקאמים באים להודות ולפרגן ואלה שלא מבינים עושים פרצופים מה אתה מואזין?
לא דיברתי על חזן שמראה את יכולותיו במקאמים שזה באמת טורח על הציבור (לפעמים) אלא על חזן שמבין ומנעים את התפילה
 
חזור
חלק עליון